Miksi?

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Miksi?

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Jos kirjoitat tänne pitkän ja aikaavievän tekstin, jokin automaattinen aikaraja katkaisee yhteyden, kun painat vihdoin "lähetä" painiketta. Jo parikin kertaa olen jättänyt uudelleen kirjoittamasta pitkää tekstiä em. syystä. Olen ollut koko ajan kirjautuneena.
Turhauttavaa, eikä todellakaan innosta yrittämään mitään sisältörikkaanpaa.

Jokainen voi kokeilla asiaa kijoittamalla vaikka "moi" ja yrittää saada sitä lähetetyksi vasta tunnin kuluttua.

Jotkut asiat vaatii vain pidempää kirjoitusaikaa esim. faktojen varmistamiseksi, tästä moite! :evil:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: Miksi?

Viesti Kirjoittaja Pate »

Ismo Vaara kirjoitti:Jos kirjoitat tänne pitkän ja aikaavievän tekstin, jokin automaattinen aikaraja katkaisee yhteyden, kun painat vihdoin "lähetä" painiketta. Jo parikin kertaa olen jättänyt uudelleen kirjoittamasta pitkää tekstiä em. syystä. Olen ollut koko ajan kirjautuneena.
Turhauttavaa, eikä todellakaan innosta yrittämään mitään sisältörikkaanpaa.

Jokainen voi kokeilla asiaa kijoittamalla vaikka "moi" ja yrittää saada sitä lähetetyksi vasta tunnin kuluttua.

Jotkut asiat vaatii vain pidempää kirjoitusaikaa esim. faktojen varmistamiseksi, tästä moite! :evil:
Vinkki Ismolle
Jos haluat kirjoittaa pitemmän jutun niin kirjoita sitä ensin tietokoneelle ja sitten kopioi ja liitä tänne.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Miksi?

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Juu, tiedän tämän. Olen kuitenkin niin tohelo tietsikan kanssa, etten osaa sitä tehdä. :oops:
Ja olen myös niin laiska, etten jaksa opetella.

Onko tuosta tekstin poistumisen ominaisuudesta/omituisuudesta kirjoituskentästä jokin hyöty?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
MarkoJ
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Touko 2008 14:32

Re: Miksi?

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

Ismo Vaara kirjoitti:Onko tuosta tekstin poistumisen ominaisuudesta/omituisuudesta kirjoituskentästä jokin hyöty?
Tuo foorumisoftien time-out suojaa niitä, jotka surffaavat kirjastojen, hotellien tms yhteisten päätteiden kanssa, eivätkä muista tehdä uloskirjausta.
Eipähän ihan kaikki jälkikäteen samalle koneelle tulevat enää pääse samoilla tunnuksilla sisään.

Hommanhan muuten pitäisi toimia siten, että tuon uloskirjautumisen jälkeen palvelin kysyy uudestaan käyttäjätunnusta ja salasanaa ja tallentaa kirjoituksen vasta sitten.
Ei kirjoituksen pitäisi kuitenkaan hävitä :?:
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Miksi?

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

MarkoJ kirjoitti:
Ismo Vaara kirjoitti:Ei kirjoituksen pitäisi kuitenkaan hävitä :?:
Kokeile, jollet usko. Kirjoita keskustelukenttään jotain ja odota tunti ennenkuin painat "lähetä".
Minä en ainakaan löydä tekstiäni enää mistään.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Dimi
Viestit: 8
Liittynyt: 03 Heinä 2010 05:52
Moottoripyörän malli: R1100RT

Re: Miksi?

Viesti Kirjoittaja Dimi »

Olen törmännyt joskus samaan kuin Ismo, ja se todella on harmittavaa. Vaihtoehtona kuten mainittiinkin on kirjoittaa Wordiin (tai wordpadiin) tai muuhun vastaavan tekstinkäsittelyohjelmaan ensin koko teksti. Sen jälkeen tekstinkäsittelyohjelmssa valitse yläpalkin valikosta 'edit'("muokkaa") ja valitse avautuvasta listasta 'select all', eli 'valitse kaikki' jotta koko teksti saadaan valittua kopioitavaksi eli maalattua - jos suomenkielinen sovellus (windows maailmassa saman asian tekee myös kun pidät CTRL napin pohjassa ja painat A ) ja sitten valitse copy/kopioi tai vaihtoehtoisesti pidä CTRL nappi pohjassa ja paina C ). Tämän jälkeen siirry web-selaimeen foorumin tekstinkirjoituskenttään eli paina tekstinsyöttökehystä niin että näet osoittimen vilkkuvan kentässä, jolloin tiedät että nyt siihen voi viedä tekstiä, ja valitse selaimen yläpalkin valikosta edit/muokkaa ja sieltä paste/liitä tai vaihtoehtoisesti voit pitää CTRL-napin pohjassa ja painaa V . Tällöin tekstinkäsittelyohjelmassa kirjoittamasi teksti kopioituu foorumin tekstinsyöttökenttään ja kun sitten lähetät tekstin niin aikakatkaisua ei ehdi tulemaan. Tämä on yksi keino välttyä tuolta aikakatkaisun tuomalta hävikiltä ja samalla rikastuttaa foorumin viestejä välillä vähän pidemmilläkin ohjeistuksilla/näkemyksillä. Samalla lähettämänsä tekstit saa myös itselleen talteen kun ne tekemänsä tekstinkäsittelytiedostot tallentaa itselleen talteen levynkulmalle ennen lähettämistä.

Dimi
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Miksi?

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Miksei YV:stä tule enää ilmoitusta sähköpostiin?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Vastaa Viestiin