Sivu 1/1

R 90 S versus R 100 RS

Lähetetty: 17 Huhti 2011 19:37
Kirjoittaja kk
kertokaapa tietäjät, mikä tekee R90 S:stä niin paljon halutumman ja kalliimman kuin R 100 RS.
Molemmat varmaan riittävän tehokkaita ja hyviä ajettavia. Satasen eduksi laskisin kokokatteen, laukkujen sopivuus ulkonäköön (smaksak!) Olisiko ehkä vähän tehokkaampi!
Markkinoilla saat kaksi satasta yhden ysikymppisen hinnalla.
kyselee kk

Re: R 90 S versus R 100 RS

Lähetetty: 17 Huhti 2011 21:22
Kirjoittaja Garba
R90S:ään valikoitiin osat käsin ja tasapainotettiin kaikki huolella kun taas R100RS:ään kelpuutettiin mitkä tahansa komponentit linjalta.

Kari

Re: R 90 S versus R 100 RS

Lähetetty: 17 Huhti 2011 22:09
Kirjoittaja kk
Garba kirjoitti:R90S:ään valikoitiin osat käsin ja tasapainotettiin kaikki huolella kun taas R100RS:ään kelpuutettiin mitkä tahansa komponentit linjalta.

Kari
Olisiko näin ja jos on , niin minkähänläiset valmistusmäärät on R 90 S:llä?
kk

Re: R 90 S versus R 100 RS

Lähetetty: 17 Huhti 2011 22:54
Kirjoittaja Raffe
17465 ( Phil Hawksley´s BMW Motorcycle Information Site )

Re: R 90 S versus R 100 RS

Lähetetty: 19 Huhti 2011 08:15
Kirjoittaja kk
Garba kirjoitti:R90S:ään valikoitiin osat käsin ja tasapainotettiin kaikki huolella kun taas R100RS:ään kelpuutettiin mitkä tahansa komponentit linjalta.

Kari
Mistä tällaisen tiedon löytää?
kk

Re: R 90 S versus R 100 RS

Lähetetty: 21 Huhti 2011 17:09
Kirjoittaja Ismo Vaara
kk kirjoitti:
Garba kirjoitti:R90S:ään valikoitiin osat käsin ja tasapainotettiin kaikki huolella kun taas R100RS:ään kelpuutettiin mitkä tahansa komponentit linjalta.

Kari
Mistä tällaisen tiedon löytää?
kk
BMW-historiikki on nyt lainassa, mutta muistini mukaan S:n osia ei tasapainotettu, vaan valittiin toleranssien keskeltä(käytännössä sama).
S:n kokosi aina sama mekaanikko alusta lopuun ja ne penkitettiin, sekä koajettiin ennen mekaanikon allekirjoitusta luovutuskirjaan.
Myös käsintehty maalaus signeerattiin tankin sisäpuolelle maalarin toimesta.
Viimeinen "käsintehty" BMW, jollei huomioida HP2 S:ää, Sauberin F1 tehtaalla tehtyine hiilikuiituineen... onko ne sitten käsityötä, vai mitä... jokainen voi itse päättää! 8)

Re: R 90 S versus R 100 RS

Lähetetty: 21 Huhti 2011 19:21
Kirjoittaja kk
OK! tällaista tietoa hain, kiitos. Olisiko nyt niin , että R 90 S oli "kestävämpi tai parempi", kuin
R 100 RS?

kk

Re: R 90 S versus R 100 RS

Lähetetty: 21 Huhti 2011 21:02
Kirjoittaja Raffe
Olisiko nyt niin , että R 90 S oli "kestävämpi tai parempi", kuin
R 100 RS?

Jos näin on, lohdutukseksi saat kuitenkin kolme RSää yhden Ässän hinnalla! Lue hienot
artikkelit Retro-lehdestä nro 5/04 (R100RS) ja nro 4/03 (R90S). Vanhat Retrot saat tilattua netistä.

Re: R 90 S versus R 100 RS

Lähetetty: 22 Huhti 2011 08:36
Kirjoittaja Ismo Vaara
kk kirjoitti:OK! tällaista tietoa hain, kiitos. Olisiko nyt niin , että R 90 S oli "kestävämpi tai parempi", kuin
R 100 RS?

kk
Ei välttämättä, mutta jotain etua oli haettu liukuhihnatuotantoon. En osaa sanoa paljonko se auttoi "kestävyyteen tai paremmuuteen".

Re: R 90 S versus R 100 RS

Lähetetty: 22 Huhti 2011 22:30
Kirjoittaja Garba
Tuolta voi saksan taitaja lukea lisää R90S:n rakentamisesta mm. tasapainotuksesta.

Kari