1200 RT ei käynnisty.

R-sarjan pyörät
Baijerilainen
Viestit: 11
Liittynyt: 16 Elo 2008 19:38
Moottoripyörän malli: k1200lt

1200 RT ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Baijerilainen »

Missä vika?

Pyörittää hyvin, mutta ei anna kipinää eikä pa-pumppu saa ohjausjännitettä. (pumppu toimii hyppysähköllä ja uusi jännitesäädinkin on kokeiltu)

Mitään varoituksia ei näyttöön tule, ja muuten kaikki toimii loogisesti.

Pyörä on vm 2006. ja kilsoja 18tkm.

Minkä anturin vikatila voi tähän tehdä?
Alkaa omat kyvyt loppumaan, valistuneita arvauksia kuunnellaan mielellään.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: 1200 RT ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Joku tappokatkaisijoista on jäänyt OFF-tilaan. Niitä voi olla esim. sivujalassa, kytkinkahvassa, vaihdelaatikossa, jne... Niin, tietysti sen perinteisen kaasukahvan vieressä olevan lisäksi. :wink:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Baijerilainen
Viestit: 11
Liittynyt: 16 Elo 2008 19:38
Moottoripyörän malli: k1200lt

Re: 1200 RT ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Baijerilainen »

Olispa niin helppo vika. Silloin jos näin olisi, niin kone ei startti ei pyörittäisi. Nyt pyörittää.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: 1200 RT ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Baijerilainen kirjoitti:Olispa niin helppo vika. Silloin jos näin olisi, niin kone ei startti ei pyörittäisi. Nyt pyörittää.
Jos tuo elektroniikka TOIMISI aina niin kuin on suunniteltu.... tai olisi TOIMIMATTA niin kuin pitäisi.
Joskus ON/OFF-kytkin saattaa sulkea vain yhden piirin niistä kaikista, mitä sen pitäisi.

Muistuu mieleen vanhat K-mallit, joiden sytty ja ruisku sammuvat moottorijarrutuksessa. Joskus ruisku jää päälle syytäen bensaa pakosarjaan. Kun kipinät tulevat taas peliin kierrosten laskiessa alle 2500rpm, syttyy pakoputkiin mennyt bensa... KABOOM!!.. ja lieskat pakoputkesta.
Kuuluu Jetronicin "ominaisuuksiin", mutta tällä viikolla myös Motronic teki saman tempun!? :shock:

En osaa antamillasi tiedoilla olettaa enempää, sorry.

Edit: sulakkeet, releet, virtalukko? Kampiakselin nopeuden- ja asennontunnistin?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Baijerilainen
Viestit: 11
Liittynyt: 16 Elo 2008 19:38
Moottoripyörän malli: k1200lt

Re: 1200 RT ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Baijerilainen »

Irroitan sivujalan ja kytkinkahvan mikrokytkimen, jos vaikka auttaisi.
Sulakkeita tässä mallissa ei ole, ne on korvattu väylän ohjaamilla "elektronisilla" sulakkeilla, kuten bmw asian ilmaisee.

Onko tietoa millaisia arvoja tuossa asennontunnistimesta kuuluu olla? (ohm)
Voiko ruiskusuuttimen toiminnan jotenkin kotikonstein testata? (sähköisesti)
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1200 RT ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Baijerilainen kirjoitti: Voiko ruiskusuuttimen toiminnan jotenkin kotikonstein testata? (sähköisesti)
Voihan siinä ainakin testata ruiskuaako bensaa ottamalla ruiskusuuttimen irti läppärungosta ja sitten starttaamalla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: 1200 RT ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Ainakin vanhemmissa malleissa nuo mikrokytkimet toimivat niinpäin, että irroitettaessa täytyy piiri yhdistää(pyörän puolella) johdonpätkällä. Vain siten pystyy kytkimen ohittamaan.

Ruiskutussuuttimet voit testata irroittamalla ne. Tuskin molemmat menee vainaaksi samalla kellonlyömällä. Jos siis kumpikaan ei pelaa, vika on todennäköisesti muualla.

Tuo kampurantunnistin on siitä jännä vioittuessaan, että vaikka kipinää ja bensaa tulee, käyntiin ei lähde koska ajoitus on väärä. Kokemusta on. En tiedä muista, mutta F650 GS:ssä(1-syl) on purettava ja puhdistettava malli.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Vastaa Viestiin