Sivu 1/1
1200 RT ei käynnisty.
Lähetetty: 26 Huhti 2011 21:04
Kirjoittaja Baijerilainen
Missä vika?
Pyörittää hyvin, mutta ei anna kipinää eikä pa-pumppu saa ohjausjännitettä. (pumppu toimii hyppysähköllä ja uusi jännitesäädinkin on kokeiltu)
Mitään varoituksia ei näyttöön tule, ja muuten kaikki toimii loogisesti.
Pyörä on vm 2006. ja kilsoja 18tkm.
Minkä anturin vikatila voi tähän tehdä?
Alkaa omat kyvyt loppumaan, valistuneita arvauksia kuunnellaan mielellään.
Re: 1200 RT ei käynnisty.
Lähetetty: 28 Huhti 2011 09:33
Kirjoittaja Ismo Vaara
Joku tappokatkaisijoista on jäänyt OFF-tilaan. Niitä voi olla esim. sivujalassa, kytkinkahvassa, vaihdelaatikossa, jne... Niin, tietysti sen perinteisen kaasukahvan vieressä olevan lisäksi.
Re: 1200 RT ei käynnisty.
Lähetetty: 28 Huhti 2011 14:47
Kirjoittaja Baijerilainen
Olispa niin helppo vika. Silloin jos näin olisi, niin kone ei startti ei pyörittäisi. Nyt pyörittää.
Re: 1200 RT ei käynnisty.
Lähetetty: 28 Huhti 2011 20:49
Kirjoittaja Ismo Vaara
Baijerilainen kirjoitti:Olispa niin helppo vika. Silloin jos näin olisi, niin kone ei startti ei pyörittäisi. Nyt pyörittää.
Jos tuo elektroniikka TOIMISI aina niin kuin on suunniteltu.... tai olisi TOIMIMATTA niin kuin pitäisi.
Joskus ON/OFF-kytkin saattaa sulkea vain yhden piirin niistä kaikista, mitä sen pitäisi.
Muistuu mieleen vanhat K-mallit, joiden sytty ja ruisku sammuvat moottorijarrutuksessa. Joskus ruisku jää päälle syytäen bensaa pakosarjaan. Kun kipinät tulevat taas peliin kierrosten laskiessa alle 2500rpm, syttyy pakoputkiin mennyt bensa... KABOOM!!.. ja lieskat pakoputkesta.
Kuuluu Jetronicin "ominaisuuksiin", mutta tällä viikolla myös Motronic teki saman tempun!?
En osaa antamillasi tiedoilla olettaa enempää, sorry.
Edit: sulakkeet, releet, virtalukko? Kampiakselin nopeuden- ja asennontunnistin?
Re: 1200 RT ei käynnisty.
Lähetetty: 28 Huhti 2011 22:53
Kirjoittaja Baijerilainen
Irroitan sivujalan ja kytkinkahvan mikrokytkimen, jos vaikka auttaisi.
Sulakkeita tässä mallissa ei ole, ne on korvattu väylän ohjaamilla "elektronisilla" sulakkeilla, kuten bmw asian ilmaisee.
Onko tietoa millaisia arvoja tuossa asennontunnistimesta kuuluu olla? (ohm)
Voiko ruiskusuuttimen toiminnan jotenkin kotikonstein testata? (sähköisesti)
Re: 1200 RT ei käynnisty.
Lähetetty: 29 Huhti 2011 10:42
Kirjoittaja Pekkavee
Baijerilainen kirjoitti:
Voiko ruiskusuuttimen toiminnan jotenkin kotikonstein testata? (sähköisesti)
Voihan siinä ainakin testata ruiskuaako bensaa ottamalla ruiskusuuttimen irti läppärungosta ja sitten starttaamalla.
Pekka
Re: 1200 RT ei käynnisty.
Lähetetty: 29 Huhti 2011 10:51
Kirjoittaja Ismo Vaara
Ainakin vanhemmissa malleissa nuo mikrokytkimet toimivat niinpäin, että irroitettaessa täytyy piiri yhdistää(pyörän puolella) johdonpätkällä. Vain siten pystyy kytkimen ohittamaan.
Ruiskutussuuttimet voit testata irroittamalla ne. Tuskin molemmat menee vainaaksi samalla kellonlyömällä. Jos siis kumpikaan ei pelaa, vika on todennäköisesti muualla.
Tuo kampurantunnistin on siitä jännä vioittuessaan, että vaikka kipinää ja bensaa tulee, käyntiin ei lähde koska ajoitus on väärä. Kokemusta on. En tiedä muista, mutta F650 GS:ssä(1-syl) on purettava ja puhdistettava malli.