Kuuluuko R100:sen paukuttaa putkeen moottorijarrutuksessa?

R-sarjan pyörät
Avatar
Heimari
Viestit: 114
Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
Moottoripyörän malli: R 100/7T
Paikkakunta: Karkku

Kuuluuko R100:sen paukuttaa putkeen moottorijarrutuksessa?

Viesti Kirjoittaja Heimari »

Eli onko oire jostain vai ominaisuus. Paukkuuko teillä muilla R100:nisteilla?
Jos ominaisuus, niin antaa paukkua vaan. Ääni on oikeastaan ihan kiva (kypärän sisältä kuunneltuna ainakin :) Pyörä pelaa muuten loistavasti.
T: Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
ossy-57
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Huhti 2006 22:14
Moottoripyörän malli: R1100GS, R100
Paikkakunta: Sysmä

Viesti Kirjoittaja ossy-57 »

Viittais liian laihaan seokseen toisessa pytyssä pielessä olevan läppien synkronoinnin seurauksena. Paukuttaako vain toisessa putkessa? Jos sulla on kovin avonaiset putket saattaapi paukuttaa vaikka olis synkkaus kunnossa. Normaaliputkinen ja säädöissä oleva ei paukuta.
Minäkö? Ei pidä paikkaansa.
Avatar
Heimari
Viestit: 114
Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
Moottoripyörän malli: R 100/7T
Paikkakunta: Karkku

Viesti Kirjoittaja Heimari »

Kiitos mielenkiinnosta.
No ihan orkkisputket on. Tosiaan kuuluu ikäänkuin vain oikealta puolelta.
Vai että synkka pielessä, pitääpä tarkistaa. Seokset ovat kuitenkin jotenkin kunnossa tulppien värejä kun analysoin.
Ei pauku jos vähänkin on vaijerit tiukalla. ainoastaan kun täysin löysää kaasusta.
Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
ossy-57
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Huhti 2006 22:14
Moottoripyörän malli: R1100GS, R100
Paikkakunta: Sysmä

Viesti Kirjoittaja ossy-57 »

käännäpä oikeata läppää vähän kiinni päin ja kokeile.
Minäkö? Ei pidä paikkaansa.
Avatar
Heimari
Viestit: 114
Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
Moottoripyörän malli: R 100/7T
Paikkakunta: Karkku

Viesti Kirjoittaja Heimari »

Oikean kaasarin vaijeri oli tosiaan kireämmällä kuin vasemman.
Johtuuko sitten tyhjäkäyntiruuvin asennosta vai vaijerinsäädöstä, en tiedä.
Säädin kuitenkin vaijeria kierroksen löysemmälle. Huomenna kokeillaan.
Tähän säätöön on tietenkin olemassa tieteellisetkin menetelmät alipainemittauksineen, mutta yritetään ensiapuna tällaista mutu-säätöä.
Jos pahenee, väännetään kierros takaisin :P :P
T: Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
ossy-57
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Huhti 2006 22:14
Moottoripyörän malli: R1100GS, R100
Paikkakunta: Sysmä

Viesti Kirjoittaja ossy-57 »

R-100 saa parhaiten säätöihin perstuntumalla, ne kun ei kuitenkaan ne molemmat moottorit toimi aivan samalla lailla. Ensin haet tyhjäkäynnin kohdalleen läppien säätöruuveilla ja seosruuveilla, sitten haet vaijereiden säädöllä tärinättömät kierrokset sinne alueelle mihin haluat. Koko aluelle lähes mahdotonta... Kyllä alipainemittareillakin alkuun pääsee. Enkä malta olla taas kertaamatta: ennen hienosäätöjä perusasiat, elikä venttiilien säätö kuntoon :twisted:
Minäkö? Ei pidä paikkaansa.
Vastaa Viestiin