Sivu 1/1

Kuuluuko R100:sen paukuttaa putkeen moottorijarrutuksessa?

Lähetetty: 14 Kesä 2006 21:42
Kirjoittaja Heimari
Eli onko oire jostain vai ominaisuus. Paukkuuko teillä muilla R100:nisteilla?
Jos ominaisuus, niin antaa paukkua vaan. Ääni on oikeastaan ihan kiva (kypärän sisältä kuunneltuna ainakin :) Pyörä pelaa muuten loistavasti.
T: Heimari

Lähetetty: 14 Kesä 2006 22:23
Kirjoittaja ossy-57
Viittais liian laihaan seokseen toisessa pytyssä pielessä olevan läppien synkronoinnin seurauksena. Paukuttaako vain toisessa putkessa? Jos sulla on kovin avonaiset putket saattaapi paukuttaa vaikka olis synkkaus kunnossa. Normaaliputkinen ja säädöissä oleva ei paukuta.

Lähetetty: 15 Kesä 2006 19:16
Kirjoittaja Heimari
Kiitos mielenkiinnosta.
No ihan orkkisputket on. Tosiaan kuuluu ikäänkuin vain oikealta puolelta.
Vai että synkka pielessä, pitääpä tarkistaa. Seokset ovat kuitenkin jotenkin kunnossa tulppien värejä kun analysoin.
Ei pauku jos vähänkin on vaijerit tiukalla. ainoastaan kun täysin löysää kaasusta.
Heimari

Lähetetty: 15 Kesä 2006 20:16
Kirjoittaja ossy-57
käännäpä oikeata läppää vähän kiinni päin ja kokeile.

Lähetetty: 15 Kesä 2006 21:11
Kirjoittaja Heimari
Oikean kaasarin vaijeri oli tosiaan kireämmällä kuin vasemman.
Johtuuko sitten tyhjäkäyntiruuvin asennosta vai vaijerinsäädöstä, en tiedä.
Säädin kuitenkin vaijeria kierroksen löysemmälle. Huomenna kokeillaan.
Tähän säätöön on tietenkin olemassa tieteellisetkin menetelmät alipainemittauksineen, mutta yritetään ensiapuna tällaista mutu-säätöä.
Jos pahenee, väännetään kierros takaisin :P :P
T: Heimari

Lähetetty: 21 Kesä 2006 22:31
Kirjoittaja ossy-57
R-100 saa parhaiten säätöihin perstuntumalla, ne kun ei kuitenkaan ne molemmat moottorit toimi aivan samalla lailla. Ensin haet tyhjäkäynnin kohdalleen läppien säätöruuveilla ja seosruuveilla, sitten haet vaijereiden säädöllä tärinättömät kierrokset sinne alueelle mihin haluat. Koko aluelle lähes mahdotonta... Kyllä alipainemittareillakin alkuun pääsee. Enkä malta olla taas kertaamatta: ennen hienosäätöjä perusasiat, elikä venttiilien säätö kuntoon :twisted: