Onnettomuus Ruokolahdella

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
ttdriver
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Elo 2010 01:12
Moottoripyörän malli: BMW C650GT
Paikkakunta: Tampere, Farlake

Re: Onnettomuus Ruokolahdella

Viesti Kirjoittaja ttdriver »

Mikähän malli mahtaa olla kyseessä? Vai pystyykö noista romuista kukaan sitä sanomaan? Toisella foorumilla heitettiin ilmaan veikkaus vanhemmasta K1200-sarjasta?
ttdriver
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Elo 2010 01:12
Moottoripyörän malli: BMW C650GT
Paikkakunta: Tampere, Farlake

Re: Onnettomuus Ruokolahdella

Viesti Kirjoittaja ttdriver »

Eipä se pyörän merkki minuakaan hirveesti kiinnosta (sen paremmin, kuin kuskin vointikaan), kunhan vain pohdiskelin.
En jaksa paljoa surra tommosien kaahareitten kohtaloa. Tässäkin toteutui se, että "sitä saa, mitä tilaa".
Luonto poimii joukosta heikoimmat yksilöt. RIP
Raffe
Viestit: 201
Liittynyt: 01 Marras 2007 22:07

Re: Onnettomuus Ruokolahdella

Viesti Kirjoittaja Raffe »

Minusta on erityisen surullista kun sattuu ns. turhia onnettomuksia. Tilastoja
seuranneena olen pannut merkille että aivan liian usein onnettomuudet olisivat olleet vältettävissä.
Ruokolahden onnettomuuden onni oli ettei sivullisia loukkaantunut. Ehkä ei olisi hullumpi ajatus
muutta foorumin käyttämätön S-aihealue "Securityksi"? Sen luulisi kiinnostavan kaikkia foorumin käyttäjiä?
juhanijussilainen
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Huhti 2009 21:01
Moottoripyörän malli: R1200RT,R-25/2

Re: Onnettomuus Ruokolahdella

Viesti Kirjoittaja juhanijussilainen »

Kannatan Raffen ajatusta omaa osiota foorumiin turvallisuudesta. S osio ?
Tänään sattui itselleni vaaratilanne, tosin autolla, menin tietä 26 Haminaan.
Myllykylän kohdalla 60 km/h rajoitusalueella vastaani tuli kaksi henkilöautoa, jolloin toinen
lähti ohittamaan loivassa kaarteessa toista autoa kovalla vauhdilla, itse jouduin jarruttamaan ja ohjaa-
maan pientareelle välttääkseni törmäyksen. Liekö ollut kavereilla kilpa-ajo?????
Ystävilleni on sattunut kaksi onnettomuutta kahden vuoden sisällä, toinen yöaikaan
Lappeenranta - Kouvola välillä hirvikolari, ei vakava loukkaantuminen, pyörä lunastuskuntoon.
Toinen tävä kesänä Ristiinassa, vastaantuleva auto kääntyi vasemmalle sivutielle , ei näyttänyt
suuntamerkkinä. Ystäväni loukkaantui vakavasti, toivottavasti toipuu
Turvallisuudesta ei koskaan puhuta liikaa, jotta vältyttäisiin onnettomuuksilta.
terv. Motoristi vuodesta 1962.
Grandy
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Touko 2009 09:08
Moottoripyörän malli: r 1200 c

Re: Onnettomuus Ruokolahdella

Viesti Kirjoittaja Grandy »

ttdriver kirjoitti:Eipä se pyörän merkki minuakaan hirveesti kiinnosta (sen paremmin, kuin kuskin vointikaan), kunhan vain pohdiskelin.
En jaksa paljoa surra tommosien kaahareitten kohtaloa. Tässäkin toteutui se, että "sitä saa, mitä tilaa".
Luonto poimii joukosta heikoimmat yksilöt. RIP
Pohdiskella voi ihan itsekseen ja jos itsellä ei ole tervettä arviointikykyä mitä kirjoittaa ja mitä ei niin kannattaa kysyä vaikka kaverilta neuvoa. Lue nyt kirjoituksesi uudelleen ja mieti!
JKU
Viestit: 296
Liittynyt: 18 Helmi 2006 09:56

Re: Onnettomuus Ruokolahdella

Viesti Kirjoittaja JKU »

Eiköhän kaikki mielipiteet ole salittuja täälläkin, ns vihapuheet poislukien?
Jos vain samanlaiset kannanotot olisivat sallittuja, ei täällä olisi mitään keskusteluja!
Jokainen vastaa itse mielipiteestään.
Tietysti olisi vielä rehellisempää, että kirjoitettaisiin omalla nimellä (vrt VMPK).
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
Avatar
bunker
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Heinä 2010 22:28
Moottoripyörän malli: K 1200S
Paikkakunta: ESPOO

Re: Onnettomuus Ruokolahdella

Viesti Kirjoittaja bunker »

ttdriver kirjoitti:Eipä se pyörän merkki minuakaan hirveesti kiinnosta (sen paremmin, kuin kuskin vointikaan), kunhan vain pohdiskelin.
En jaksa paljoa surra tommosien kaahareitten kohtaloa. Tässäkin toteutui se, että "sitä saa, mitä tilaa".
Luonto poimii joukosta heikoimmat yksilöt. RIP
"Luonto" poimii sen motoristin :lol:
terveisin arto.savolainen(AT)saunalahti.fi
ttdriver
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Elo 2010 01:12
Moottoripyörän malli: BMW C650GT
Paikkakunta: Tampere, Farlake

Re: Onnettomuus Ruokolahdella

Viesti Kirjoittaja ttdriver »

Grandy kirjoitti:
ttdriver kirjoitti:Eipä se pyörän merkki minuakaan hirveesti kiinnosta (sen paremmin, kuin kuskin vointikaan), kunhan vain pohdiskelin.
En jaksa paljoa surra tommosien kaahareitten kohtaloa. Tässäkin toteutui se, että "sitä saa, mitä tilaa".
Luonto poimii joukosta heikoimmat yksilöt. RIP
Pohdiskella voi ihan itsekseen ja jos itsellä ei ole tervettä arviointikykyä mitä kirjoittaa ja mitä ei niin kannattaa kysyä vaikka kaverilta neuvoa. Lue nyt kirjoituksesi uudelleen ja mieti!
No mikäs tossa nyt sua hermostutti??

Olen edelleen sitä mieltä, että jos kyvyt ei riitä, niin kannattaisko silloin ajella rajoitusten mukaan?

Miksi pitäisi tuntea sympatiaa ja surra kaverin kohtaloa, koska hän on sen itse itselleen järjestänyt?

Olen edelleen sitä mieltä, että sitä saa mitä tilaa.

Onneksi ei mennyt sivullisia.
JKU
Viestit: 296
Liittynyt: 18 Helmi 2006 09:56

Re: Onnettomuus Ruokolahdella

Viesti Kirjoittaja JKU »

Niinhän se menee, periaatteessa.
Eilenkin pyöräillessäni (polku-) tuli mp vastaan mäennyppylän takaa ohittaen törkeästi keltaisen viivan väärällä puolella. :x

Mutta kun ajattelee, että jokaisella onnettomuudessa kuolleella on läheisiä, äiti, isä, vaimo, lapsia....., niin asia saa jo surullisemman vivahteen. :cry:
Ihan vaan keskustelun syventämiseksi.
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
ttdriver
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Elo 2010 01:12
Moottoripyörän malli: BMW C650GT
Paikkakunta: Tampere, Farlake

Re: Onnettomuus Ruokolahdella

Viesti Kirjoittaja ttdriver »

Perheen ja omaisten puolesta olen toki minäkin surullinen, itselläni kun on myös perhettä.

Siksi pyrinkin AINA ajamaan kykyjeni edellyttämällä tavalla ja vauhdilla. Tällä iällä kun ei ole mitään näyttämisen tarvetta kenellekään. 36 vuotta raskaalla kalustolla liikenteessä on opettanut, että minkä mäennyppylän tai mutkan takaa hyvänsä vastaan voi tulla "vetomies", joka onkin yliarvioinut kykynsä ja taitonsa kuljettaa moottoripyörää. Moottoripyörällä en ole ajanut kuin 11 vuotta, mutta sinäkin aikana olen nähnyt kaikenlaisia suorituksia.

Pahoitteluni siitä, jos jyrkkä kantani kaahareiden puolesta suremiseen on jotakuta loukannut.

Turvallista matkaa kaikille!
Vastaa Viestiin