LT:n varikkojalan muotoilu.

Luxury touring
pihka
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Tammi 2010 22:35
Moottoripyörän malli: BMW K 1200 LT
Paikkakunta: Kokemäki,Korkeoja

LT:n varikkojalan muotoilu.

Viesti Kirjoittaja pihka »

Lapinreissulla juttelin erään honda miehen kanssa, jolla oli myös ollut LT ja hän kysyi minulta että joko sinun pyöräsi varikkojalka on korjattu oikeaan muotoon että ei ottaisi niin herkästi montuissa tiehen kiinni.Siis mikä korjaus , onko jollakin tietoa ko korjauksesta ottaisin myös ojeet takajousen öljyn lisäyksestä. Kiitos kaikille asiaan paneutuneille.
ttdriver
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Elo 2010 01:12
Moottoripyörän malli: BMW C650GT
Paikkakunta: Tampere, Farlake

Re: LT:n varikkojalan muotoilu.

Viesti Kirjoittaja ttdriver »

En ole kuullutkaan, että varikkojalka, jota yleisemmin kutsuttaneen keskijalaksi, ottaisi montuissa maahan kiinni :o. Luulisi, että niin syviin monttuihin ei LT-kuski edes yrittäisi ajaa.
Meillä ei ainakaan moista ongelmaa ole ollut, vaikka pyörän kokonaispaino reissussa hipoo sallittua 600 kiloa.

Simppelit ohjeet öljyn lisäykseen löydät pozon sivuilta:

https://picasaweb.google.com/ari.ignati ... ADADJUSTER#
pihka
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Tammi 2010 22:35
Moottoripyörän malli: BMW K 1200 LT
Paikkakunta: Kokemäki,Korkeoja

Re: LT:n varikkojalan muotoilu.

Viesti Kirjoittaja pihka »

Kyllä se keskijalka otti kiinni maahan tuolla Sevettijärvelle johtavalle tiellä. Mitähän se Hondamies mahtoi puhua, vai arvosteliko vaan muuten ja kiukutteli kun oli siirtynyt Hondan talliin että noin. Tuo sivu öljynlisäykseen ei aukene, mistä lie johtuneen. Kiitos kuitenkin yritetää etsiä vielä vastausta.
jorma winter
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31

Re: LT:n varikkojalan muotoilu.

Viesti Kirjoittaja jorma winter »

Kyllä tuo minun koneella aukeni. En minäkään ole kuullut maavaran korottamiseksi mitään muuta apua, kuin tuon linkin mukaisen öljyn lisäyksen, jos takajousitus on laskeutunut öljyn puutteen vuoksi liian alas.
pihka
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Tammi 2010 22:35
Moottoripyörän malli: BMW K 1200 LT
Paikkakunta: Kokemäki,Korkeoja

Re: LT:n varikkojalan muotoilu.

Viesti Kirjoittaja pihka »

No sitten se oli sitä Hondamiehen jupinaa, saatiinpa tuokin asia selväksi.Mutta tuo linkki ei kyllä minulle aukene, eikä aukene Pozon omat parantelu sivutkaan ongelma on varmaankin sitten minun koneessani mutta jos joku muu saa auki niin voiko siittä ottaa vaikka kopion ja lähettää postimaksut hoidetaan että totarataa.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: LT:n varikkojalan muotoilu.

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

pihka kirjoitti:No sitten se oli sitä Hondamiehen jupinaa, saatiinpa tuokin asia selväksi.Mutta tuo linkki ei kyllä minulle aukene, eikä aukene Pozon omat parantelu sivutkaan ongelma on varmaankin sitten minun koneessani mutta jos joku muu saa auki niin voiko siittä ottaa vaikka kopion ja lähettää postimaksut hoidetaan että totarataa.
Kokeilepa tuota.
"https://picasaweb.google.com/ari.ignati ... ADADJUSTER#"
Kopioi se Ctr+C ja Ctr+V siihen selaimen osoiteruutuun ilman noita alun ja lopun " hippuja.

Ei siitä oikein voi ottaa kopiota, kun kaikissa kuvissa on seikkaperäinen selitys, joka aukeaa kuvaa osoittelemalla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
pihka
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Tammi 2010 22:35
Moottoripyörän malli: BMW K 1200 LT
Paikkakunta: Kokemäki,Korkeoja

Re: LT:n varikkojalan muotoilu.

Viesti Kirjoittaja pihka »

Kiitos Pekka , nyt sain sivut auki.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: LT:n varikkojalan muotoilu.

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Ei kukaan tarvis uudenkarheeta LT vaihdelaatikkoa? On nimittäin reikä pohjassa, minkä irtirepeytynyt varikkojalka on aiheuttanut. Keskituki jäi kuulemma melko matalaan katukivetykseen, kun jousitus vähän niiasi.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: LT:n varikkojalan muotoilu.

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Ismo Vaara kirjoitti:Ei kukaan tarvis uudenkarheeta LT vaihdelaatikkoa? On nimittäin reikä pohjassa, minkä irtirepeytynyt varikkojalka on aiheuttanut. Keskituki jäi kuulemma melko matalaan katukivetykseen, kun jousitus vähän niiasi.
Heh, kuullostaa ihan meikäläisen entiseltä vaihdelootalta, jonka Pohjola lunasti itselleen muutama vuosi sitten. Kymäläisen Harri (silloin Treen Heinolla) sai puhutuksi Pohjolan miehelle järkeä, että antoi hankkia kokonaan uuden askin eikä pelkkiä kuoria.
Tosiaan, Helsingin Aleksis Kivenkadulla tein uukkaria kaukolämpötyömaan täyttömaan yli ja liian myöhään huomasin, että työmaan reunassa olikin normaalit (tai normaalia korkeammat) graniittiset reunakivet, josta ajoin alas. Pohjapanssari jysähti kiveen ja se oli sitten siinä. Tosin huomasin vaurion vasta illalla kotona, koska askin pohjaan tuli vain hiusmurtuma.
Se olisi ihan korjattavissa, jos vain jollakin ilveellä saisi askin kuoren (sekä hiushalkeaman) puhtaaksi öljystä, ja ammattimies pääsisi tuon sitten hitsaamaan.

Tuo keskituen raapiminen saattaa yllättää tiukemmissa kaarteissa juuri löystyneen takajousen avittamana ja pienen pienen avun asiaan voi saada myös veistämällä keskituen stopparikumista puolet (tai kaikki) pois. Näin sen päät nousee sentin pari ylemmäs ja saattaa auttaa juuri ratkaisevasti.

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
pihka
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Tammi 2010 22:35
Moottoripyörän malli: BMW K 1200 LT
Paikkakunta: Kokemäki,Korkeoja

Re: LT:n varikkojalan muotoilu.

Viesti Kirjoittaja pihka »

Kyllä se Hondamies puhui sen varikkojalan parannuksen niin uskottavasti, että jäi vaivaamaan. Kertoi myös että se oli joku BMW huollon mies joka asiaan oli ottanut kantaa, muistaakseni jostain Lappeenrannasta. No täytynee muistaa kysyä myös Kymäläisen Harrilta kun menen sinne alkavalla viikolla kuudenkympin huoltoon. Asiasta kuullaan vielä.
pihka
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Tammi 2010 22:35
Moottoripyörän malli: BMW K 1200 LT
Paikkakunta: Kokemäki,Korkeoja

Re: LT:n varikkojalan muotoilu.

Viesti Kirjoittaja pihka »

Meinasi unohtua. Ei se Harrikaan ollut moisesta kuullut, mutta jäädään odottelemaan josko joskus tärppäisi. Tuli muuten lisättyä samassa siihen säätimeen öljyt joten kiitos vinkistä ja ei muuta kuin kesää kohden.
:D
Vastaa Viestiin