K1100RS vm 1995 KULKEE JA EI KULJE...

K-sarjan pyörät
T50MKN
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Kesä 2006 12:42

K1100RS vm 1995 KULKEE JA EI KULJE...

Viesti Kirjoittaja T50MKN »

Hyvät neuvot olisivat tarpeen, huoltoaika saatu vasta heinäkuussa viikolla 28.
Ongelmana on moottorin sammuminen ajossa. Käynnistyy hyvin ja kulkee loistavasti n. 20 - 40 km. Kone sammuu ajaessa, pikku stoppi . Kone ei käynnisty heti uudestaan vaan vaatii muutaman minuutin tauon, jonka jälkeen kulkee taas kuin ei mitään. Uusi koneen sammuminen jälleen 1 - 5 km:n ajon jälkeen.
Polttoainesuodatin on vaihdettu ja bensiinipumpun kuulee käynnistyvän kun koneen sammumisen jälkeen kääntää virta-avaimesta virran pois ja uudestaan päälle.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Kokeile ajaa ensin bensakorkki auki, tekeekö vielä saman? Eli korvausilman puutteesta olisiko kyse?
T50MKN
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Kesä 2006 12:42

Viesti Kirjoittaja T50MKN »

Kiitos Ismo vinkistä.
Valitettavasti siitä ei ollut apua. Koeajo tankinkorkki auki ei tuottanut toivottua lopputulosta.
Vinkkejä otetaan mielihyvin vastaan.
Ettei se sittenkin ole se syttyboksi.... ?
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Mitenkähän olisi jos polttoaineen paineensäätöventtiilin vaihtais seuraavaks?
Halvempaa ainakin kuin syttyboksin ostaminen.
Multa löytyy sitten käytettyjäkin osia, jos ne sulle kelpaa?
Avatar
ppjv
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Touko 2006 17:48

Viesti Kirjoittaja ppjv »

Liittyykö pa-suodattimen vaihto-operaatio läheisesti tähän?
Sammuuko "kuin seinään" kone yht;äkkiä?
T50MKN
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Kesä 2006 12:42

Viesti Kirjoittaja T50MKN »

Polttoainesuodatin vaihdettiin em. oireiden poistamiseksi, tosin ei poistanut niitä.
Ajossa ennen koneen sammumista varoituksena tulee pieni nykäisy ja hetken kuluttua kyyti loppuu kokonaan.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Lähdepä ajelulle kaksi sytytystulppaa taskussa. Aja niin kauan kuin kone sammuu. Irroita nopeasti tulpanhatut tulpista yksi kummastakin puolasta. Taskusta tulpat hattuihin, starttaa ja katso tuleeko kipinää. Näin saat rajattua joko sähkö- tai bensapuolen vian pois.
K-mallia ei saa sitten koskaan startata ilman tulppia. Käy kuulemma sähkölaitteiden päälle. Sain tiedon valtuutetulta Opel-specialistilta. Opeleissa on ollut sekä jetronicia että motronicia.
ossy-57
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Huhti 2006 22:14
Moottoripyörän malli: R1100GS, R100
Paikkakunta: Sysmä

Viesti Kirjoittaja ossy-57 »

Jummi jammi, ollaanko jo toisen kerran Ismon kanssa samaa mieltä :) "pitkä kipinä" eli johdosta suoraan maadottaen saattaa tosiaan käräyttää ohjausyksikön. Jos kipinä puuttuu ei kuitenkaan kannata heti ostaa yksikköä, vaan tarkastaa pyörimisanturi ja virtalukonpohja. Kokeile vaikka heilutella vähän avainta lukossa. Ei kai muuten ole isoa ja painavaa nippua siinä virtalukossa?
Minäkö? Ei pidä paikkaansa.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Perustetaan Ossy yhtäköyttäyhdistys!

Kehtaankohan kertoa... no kerrotaan sitten! Mulla oli vuoden verran K-ykkösen kipinät hukassa. KAIKKI sähköosat vaihdettiin ehjästä pyörästä, mutta kipinää ei tule!? KAIKKI muut toiminnot pyörässä pelasi mutta kipinää ei tullut! :shock: Lopulta luovutin, vein ykkösen valtuutetulle BMW-huoltajalle, kun maksukin hoitui käytetyillä osilla. Tulos: ei vikaa, mutta mitään ei ole rikkikään? :?: Lopulta mainitsemani Opel specialisti löysi vian. YKSI maajohto oli lipsahtanut vika paikkaan. Startin kiinnitysruuvin alla olevan johdon olin laittanut muiden mukana startin +napaan! ETTÄ NÄIN! :lol:
T50MKN
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Kesä 2006 12:42

Viesti Kirjoittaja T50MKN »

Vihdoin viimein sain tulppatestin aikaiseksi. Kone sammui , kokeilu uudella tulpalla tulpanhattuun ja kipiniä oli tallella. Eli bensiinin puutos syynä oireisiin ?
Avatar
ppjv
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Touko 2006 17:48

Viesti Kirjoittaja ppjv »

Rupees hieroo Ismon kanssa paineensäätömurikasta kauppoja! :D
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Mopo-sportista saa myös itse säädettävää säädintä.
Herra "vihaan salasanoja" on asiasta parempaa tietoa. Kokeilivat laittaa myös 4v. boxeriin ja tulokset olivat kuulemma "mullistavia"!!?
T50MKN
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Kesä 2006 12:42

Viesti Kirjoittaja T50MKN »

Lähtötilanteessa jälleen...
Uusi polttoaineenruiskuspaineen säätöventtiili asennettu. Kone käynnistyi ja kävi tosi nätisti. Liikkeelle, noin 5 km ja kone sammui. Lisätulpat hattuihin ja kipinähän seillä välkähteli. Käynnisttyään hetkisen kuluttua meno maittoi, ei vikaa suorityskyvyssä. Lähti kuin tikka pöntöstä ...
Mittaristossa oleva vikavalo näyttää palavan jatkuvasti.
Onkohan kotomekaanikon syytä luovuttaa ?
Tuomas
Viestit: 42
Liittynyt: 06 Maalis 2006 20:16
Moottoripyörän malli: R1150RT/K100RS
Paikkakunta: Eurajoki / Luvia

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Onpa hankala vika iskenyt koneeseen. Kun bensan tulo lakkaa niin kone sammuu kuin seinään (tiedän kokemuksesta). Bensan tulo voi lakata jos pumppu taikka ruiskuyksikkö ei saa virtaa. Virtahan tulee narua pitkin ja poistuu toista pitkin. Jos sulla on piirikaavio niin tutkisin itse tuon ruiskuyksikön että se virransyöttö ja maadoituskarva ovat taatusti kunnossa. Lisä maadoituskarva ensin ja sitten lenkille. Jos ei auta niin laita lisä merkkilamppu johdolla yksikön liitinrimaan siihen pistokkeeseen johon virransyöttö tulee. Ja taas lenkille. Jos virta pätkii niin lisälampunkin pitäisi sammua.
Vika vaikuttaa vahvasti sähköongelmalta, jossakin on johto joko poikki taikka liitos hapettunut. Ajossa lämpö ja tärinät laukaisevat vian. Vian esiintymistiheys kasvaa ja lopulta jää päälle. Sitten onkin helpompi paikallistaa vika.
Em. syiden lisäksi voi vika olla tietysti muuallakin, syttypytyssä (mutta tarkastit että kipunat on tallessa joten ei todennäköinen), itse ruiskuyksikön elektroniikassa (lämpenee ja aiheuttaa katkoksen joko elektr komponentissa taikka kylmäjuotoksissa), pieni tauko jäähdyttää ja taas skulaa). Virtalukkokaan ei ole poisluettu. Sen kun avaa niin onpa yllätys, todennäköisesti p..kaa täynnä.
Vaatii nyt kokeilua ja ajatustenvaihtoa.
Mikä vikavalo siinä mittaristossa palaa? Tarkasta jarrukytkimien katkasijoiden toiminta ja jarruvalokin. Vao onko joku muu valo?
Tuomas P.
T50MKN
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Kesä 2006 12:42

Viesti Kirjoittaja T50MKN »

Käytiin tänään tohtorilla lukemassa mototronikin vikailmoituksia.
Ei onnistunut lukea, antoi aluksi jotain virhekoodeja , mutta sulkeitui sitten. ABS puolelta tiedot kyllä löytyi, oli kunnossa. Tohtorit olivat sitaä mieltä että boksi on kunnossa, vaikkakin vikakoodien luku ei onnistunut ja hakivat syytä moiseen käytökseen johdosta / liittimestä...
Itse olen antanut pyörälle kutsumanimen, HARMI
Vastaa Viestiin