Talkoisiin!

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Talkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Olisiko mitään ideaa lähteä suomentamaan netissä englanniksi olevia korjausjuttuja? Esimerkkinä vaikka just nyt ajankohtainen ABS:n nollaus.

Reinikasen äänenpainolla:"Olis nääs hianoo printata täältä selvää suamenkiälistä tekstiä paapoille, jotka ei monesti osaa engelskaa, saati tiatokonetta!"

Tehdään vaikka kilpailu. Eniten(ansioikkaammin) suomennoksia tehnyt palkitaan kerhotuotteilla tms!
Kun itsellä tuo engelska sujuu vain italialaisittain, elikkäs käsi korvaa suun ja kirjoituksesta ei saa selvää kuin minä(tai Remu), ehdotan, että olisin mukana talkoissa pienellä rahasummalla palkintoihin.

Onko hyvä ehdotus? Kommentteja?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Re: Talkoisiin!

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Voisi olla ihan asiaa. Tai sitten annetaan google-kääntäjän hoitaa homma, kuten kuvaus boxeri-moottorista.

Terv.Ile

"Litteä moottori on polttomoottori , jossa on useita mäntiä, jotka liikkuvat vaakatasossa. Tyypillisesti, layout on sylinterit järjestetty kaksi pankkia kummallakin puolella yhden kampiakselin ja joskus kutsutaan nyrkkeilijä, tai vaaka-vastustanut moottori. The concept was patented in 1896 by engineer Karl Benz . Konsepti oli patentoitu vuonna 1896 insinööri Karl Benz"
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Talkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

ilmari kirjoitti:Voisi olla ihan asiaa. Tai sitten annetaan google-kääntäjän hoitaa homma, kuten kuvaus boxeri-moottorista.

Terv.Ile

"Litteä moottori on polttomoottori , jossa on useita mäntiä, jotka liikkuvat vaakatasossa. Tyypillisesti, layout on sylinterit järjestetty kaksi pankkia kummallakin puolella yhden kampiakselin ja joskus kutsutaan nyrkkeilijä, tai vaaka-vastustanut moottori. The concept was patented in 1896 by engineer Karl Benz . Konsepti oli patentoitu vuonna 1896 insinööri Karl Benz"
Tuostahan tulisi hauskaa. ABS II vikakoodien käännös Googlen mukaan olisi tuossa:

"ABS2
ABS2 käytettiin K1100 vuodesta 1994, R1100RS/RT/GS/R, R1200C ja 2000 ~ 2002 R1100S, R1150GS, ja K12 malleissa .* K11 ABS2 käyttää samat kaksi varoitusvalot kuin ABS1: ABS valo ja polttimo näytön valo. On Oilheads ja K12s, sillä on kaksi eri valot omaa. Keskeisille-on, kaksi valoa vilkkuvat yhdessä ja jatkaa sitä vasta itsetesti on täydellinen (mitä ei tapahdu ennen kuin alat ajaa pois), jolloin ne sammuttaa. Jos yrittäjä epäonnistuu, he alkavat vilkkua vuorotellen.Tarkalleen vika tapahtuu, auttaa sinua tietää, mitä sen aiheutti: jos se tapahtuu ennen kuin käynnistät moottorin on kohde, joka on testattu teho-up. Jos se epäonnistuu, kun käynnistät moottorin, se on lähes varmasti akun jännite. Ja jos se epäonnistuu, kun ajaa pois, se on luultavasti modulaattori tai pyörän nopeusanturi."

Tässä on alkuperäinen teksi:
"ABS2
ABS2 was used on K1100 from 1994 onwards, R1100RS/RT/GS/R, R1200C, and to 2000~2002 on the R1100S, R1150GS, and K12 models.* The K11 ABS2 uses the same two warning lights as ABS1: the ABS light and the bulb monitor light. On Oilheads and K12s, it has two distinct lights of its own. At key-on, the two lights will flash together and continue to do so until the self-test is complete (which doesn't happen until you start to ride away), at which time they extinguish. If the self-test fails, they will begin to flash alternately. The exact moment when the fault happens will help you know what caused it: if it happens before you start the engine it is an item that is tested at power-up. If it fails when you start the engine, it is almost certainly low battery voltage. And if it fails when you ride away, it's probably a modulator or a wheel speed sensor"


Eiköhän tuolla jo viat selviä suomeksikin. :lol: :lol: :lol:

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Talkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Eikös se olis hienoa, jos Pekka sinunkin CD:llä olis ohjeet härmäksi?
Täällä sivustolla voisi olla korjausohjekirjasto suomeksi...
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Talkoisiin!

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Ismo Vaara kirjoitti:Eikös se olis hienoa, jos Pekka sinunkin CD:llä olis ohjeet härmäksi?
Täällä sivustolla voisi olla korjausohjekirjasto suomeksi...
No ehkä mä vielä käännänkin jotain noista kymmenistä ohjeista suomeksi.
Ja on siellä rompulla jotain mun itse tekemiä ohjeita valokuvineen jo nyt.
Mm. ABS II keskusyksikön korjausohje.

Multa saa kyllä suomeksi neuvoja myös puhelimella. Puh 050 5768 480
ja ruotsiksi.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
kamale
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Touko 2006 20:25
Moottoripyörän malli: BMW R 1200 CL
Paikkakunta: ESPOO

Re: Talkoisiin!

Viesti Kirjoittaja kamale »

Ja, jos "google-kääntäjä" on kääntänyt jotain vähän hassunoloisesti, niin klikkaamalla ko. sanaa se mahdollisesti ehdottaa jotain muuta käännösvaihtoehtoa!
Kari
Kari

A niin kuin Alfa Romeo, B niin kuin BMW ja C niin kuin CL + Canon
Vastaa Viestiin