AT-Pleksi

R-sarjan pyörät
Hannu
Viestit: 37
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:41
Moottoripyörän malli: R1150RT
Paikkakunta: Haukipudas

AT-Pleksi

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Tulin valinneeksi vähän huonon harrastuksen jo valmiiksi rikkinäisille meluaroille korvilleni. Takamus on kestänyt pitkiä siivuja Bemua paljon karummallakin laitteella, mutta kypärämelun suhteen tunnistan itsessäni prinsessan joka tuntee herneen 10 patjan alta.

RT:n satulan koen mukavimmaksi alimmassa asetuksessa, mutta sopiva ajotakin selkäpanssari löytyi koosta XL. Olen 180 cm pitkä, mutta aika lyhytkoipinen. Pohojammaalla sanothaan jotta persjalkane :)

Vaihdoin RT 1150:n alkuperäisen tilalle AT-Pleksin vakiota 6 cm korkeamman version, johon olen erittäin tyytyväinen.

Kypärä pysyy hiljaisena vaikka katsonkin pleksin reunan ylitse. Edes otsan korkeudella aurinkoa varjostava käsi ei joudu vapaaseen tuuleen. Sateella kypärä ei silti tunnu huurtuvan sen pahemmin kuin alkuperäiselläkään. Päinvastoin, voin käyttää sateella korkeampaa ja suojaavampaa asetusta kuin ennen.

Osa parannuksesta tulee tietysti siitä, että samaan korkeuteen nostettuna isompi pleksi on loivemmassa kulmassa. Bemun oma pleksi on kuin pallopinnan osa, siis joka suuntaan kaareva. AT-Pleksin tekele on enemmänkin kuin sylinteripinnasta leikattu. Suuremman korkeuden lisäksi tuo muoto vailla minkäänlaista spoileria yläreunassa kumpaankaan suuntaan näyttää toimivan hyvin.

Pleksi on reunoja myöten huolella viimeistelty ja sen voi tilata haluamissaan mitoissa. AT-Pleksi tekee myös muihin mopoihin sopivia ja ellei johonkin malliin valmista muottia ole, sellaisen voi tehdä kun saavat (talvella?) pleksin lainaksi.

Sellainen rasite tuolla on, että se on pehmeämpää materiaalia kuin alkuperäinen, joten itikoiden poisto väkivaltaisella jynssäämisellä naarmuttaa pinnan. Eli pesussa pitää pleksin osalta löytyä aikaa myös liotukseen.

AT-Pleksin puhelin on 017-750 146 (GSM 050-5524 795)

Disclaimer: ainoa suhteeni ko. firmaan on asiakassuhde ja tämä nykyinen on ensimmäinen, jonka olen heiltä hankkinut.