Sivu 1/1
onks tietoo
Lähetetty: 21 Loka 2011 17:09
Kirjoittaja glenlivet
elikkä venemoottorin sylinterissä on naarmu senverran syvä ettei lähde hoonaamalla pois. olisiko naarmu mahdollista täyttää jollain "kemiallisella metallilla" ja sitten hioa.kone on senverran vanha ja muitakin murheita siinä on ettei viitsi ruveta porauttamaan. HUOM ei bmw.
Re: onks tietoo
Lähetetty: 21 Loka 2011 23:45
Kirjoittaja kamale
tietoo ei oo, mutta väitän, että ei onnistu!
Kari
Re: onks tietoo
Lähetetty: 22 Loka 2011 12:58
Kirjoittaja Pekkavee
glenlivet kirjoitti:elikkä venemoottorin sylinterissä on naarmu senverran syvä ettei lähde hoonaamalla pois. olisiko naarmu mahdollista täyttää jollain "kemiallisella metallilla" ja sitten hioa.kone on senverran vanha ja muitakin murheita siinä on ettei viitsi ruveta porauttamaan. HUOM ei bmw.
Mitäs ongelmia se naarmu aiheuttaa.
Eikö kone käy vai mitä?
Vai kuluuko männän renkaat alta aikayksikön?
Pekka
Re: onks tietoo
Lähetetty: 22 Loka 2011 13:33
Kirjoittaja glenlivet
syy miksi purin koneen oli suuri öljyn kulutus.kansi koneistettiin toissa syksynä etä sen pitäisi olla kunnossa. männät ja renkaat näyttävät olevan kunnossa. naarmu on 70mm pitkä ja syvyyttä en osaasanoa sellainen että kynsi siihen tarttuu (melko tarkkaan ) . oljyä menee n. 0,5 L/parikymmentä tuntia. eli riittääkö tollanen naarmu pelkästää lisäämään kulutusta noin paljon.
Re: onks tietoo
Lähetetty: 22 Loka 2011 13:59
Kirjoittaja Ismo Vaara
glenlivet kirjoitti:elikkä venemoottorin sylinterissä on naarmu senverran syvä ettei lähde hoonaamalla pois. olisiko naarmu mahdollista täyttää jollain "kemiallisella metallilla" ja sitten hioa.kone on senverran vanha ja muitakin murheita siinä on ettei viitsi ruveta porauttamaan. HUOM ei bmw.
2-t vai 4-t? Diesel..bensa? Mikä kone? Missä kohtaa pyttyä? Mikä on korjauksen budjetin limitti?
Re: onks tietoo
Lähetetty: 22 Loka 2011 14:12
Kirjoittaja glenlivet
diesel yanmar vm-89. naarmu on ylhäältä alas senverran mitä mäntä liikkuu. budjetti on kannentiivisteen verran.
Re: onks tietoo
Lähetetty: 22 Loka 2011 17:14
Kirjoittaja Ismo Vaara
Myytkö koneen kahden kannentiivisteen hinnalla?
Re: onks tietoo
Lähetetty: 23 Loka 2011 14:46
Kirjoittaja glenlivet
En myy. Laitan kasaan ja ajelen pari kesää. eli kysehän oli noista nykyajan ihmeaineista josko jollain olisi ollut kokemusta tai tietoa niiden käytöstä tälläisissä tapauksissa.
Re: onks tietoo
Lähetetty: 24 Loka 2011 08:20
Kirjoittaja Ismo Vaara
Yanmar on hyvä kone. Haittapuolena TÖRKEÄN kalliit osat. Vertoja osien kalleudelle vie ehkä vain Peugeotin moposkootterit.
Takavuosina laitettiin kasaan 3-syl. Yanmar diesel ja siitä on varaosien hinnat tulleet tutuiksi.
Re: onks tietoo
Lähetetty: 24 Loka 2011 08:34
Kirjoittaja Ismo Vaara
glenlivet kirjoitti:syy miksi purin koneen oli suuri öljyn kulutus.kansi koneistettiin toissa syksynä etä sen pitäisi olla kunnossa. männät ja renkaat näyttävät olevan kunnossa. naarmu on 70mm pitkä ja syvyyttä en osaasanoa sellainen että kynsi siihen tarttuu (melko tarkkaan ) . oljyä menee n. 0,5 L/parikymmentä tuntia. eli riittääkö tollanen naarmu pelkästää lisäämään kulutusta noin paljon.
K-mallin bemarin koneen maksimi öljynkulutus on 0,15L/100km. Aikaahan sataan kilometriin menee matkavauhdilla tunti. Parissakymmenessä tunnissa öljyä kuluisi 3 litraa. Siihen nähden kulutus ei ole todellakaan mitenkään suuri.
Onko kampikammion huohotus kunnossa?
Oletko selvittänyt mistään Yanmarin max öljynkulutusta?
Re: onks tietoo
Lähetetty: 24 Loka 2011 15:17
Kirjoittaja Pekkavee
Ismo Vaara kirjoitti:glenlivet kirjoitti:syy miksi purin koneen oli suuri öljyn kulutus.kansi koneistettiin toissa syksynä etä sen pitäisi olla kunnossa. männät ja renkaat näyttävät olevan kunnossa. naarmu on 70mm pitkä ja syvyyttä en osaasanoa sellainen että kynsi siihen tarttuu (melko tarkkaan ) . oljyä menee n. 0,5 L/parikymmentä tuntia. eli riittääkö tollanen naarmu pelkästää lisäämään kulutusta noin paljon.
K-mallin bemarin koneen maksimi öljynkulutus on 0,15L/100km. Aikaahan sataan kilometriin menee matkavauhdilla tunti. Parissakymmenessä tunnissa öljyä kuluisi 3 litraa. Siihen nähden kulutus ei ole todellakaan mitenkään suuri.
Onko kampikammion huohotus kunnossa?
Oletko selvittänyt mistään Yanmarin max öljynkulutusta?
Taitaa öljynkulutus olla kuitenkin aika kohtuullista.
Halvempaa ostaa öljyä kuin alkaa sylinteriä korjaamaan tai vaihtamaan.
"Yanmar oil consumption" hakusanoilla löytyy Kuuklesta paljon juttua Yanmarin öljynkulutuksesta.
Montako tuntia ajelet kesällä?
Tuli halpa remontti
Pekka
Re: onks tietoo
Lähetetty: 24 Loka 2011 18:28
Kirjoittaja glenlivet
Joo ei se öljyn kulutuksen määrä paljon haittaa lähinnä savutus ja öljy läikät jäähdytysveden seassa. sitä kun lataa akkuja "yleisillä rannoilla" alkaa naapuriveneilijät katsella pitkää. Antaa katella.
Re: onks tietoo
Lähetetty: 24 Loka 2011 20:56
Kirjoittaja Grandy
K-mallin bemarin koneen maksimi öljynkulutus on 0,15L/100km.
Uskallan epäillä tuota tietoa, jos esim ajelisin Turusta Pariisiin niin öljyä kuluisi yli 3 litraa? Ja paljonkos se öljymäärä esim K 1200 koneessa on?
Re: onks tietoo
Lähetetty: 24 Loka 2011 21:58
Kirjoittaja pappa
glenlivet kirjoitti:elikkä venemoottorin sylinterissä on naarmu senverran syvä ettei lähde hoonaamalla pois. olisiko naarmu mahdollista täyttää jollain "kemiallisella metallilla" ja sitten hioa.kone on senverran vanha ja muitakin murheita siinä on ettei viitsi ruveta porauttamaan. HUOM ei bmw.
Kovakomilla ja plasmaruiskutuksella on mahdollista korjata joissakin erikoiskorjaamoissa.
Kovakromissa on se huonopuoli että pitää käyttää pehmeitä männänrenkaita, plasta korjatussa voi käyttää kromi renkaita. Lopputulos on takuu varmasti hyvä, mutta taitaa olla kallista nykyään????