K1100rs vm-96 lataus pulmia
K1100rs vm-96 lataus pulmia
Ajovalot kirkastuvat, kun kierroksia lisää. Elikkä jännite tippuu tyhjäkäynnillä. Kierroksilla kyllä lykkää 13-14 V.Olisiko vika laturin jännitteensäätimessä. Helppo irrottaa ilman laturin irroitusta. Kyselin laturin jännitteensäätimen hintaa. Pyysivät yli sata euroa. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K1100rs vm-96 lataus pulmia
En ole 12 vuoden aikana myynyt ainoatakaan K-mallin laturia tai jännitteensäädintä niihin. On NIIIIN kestäviä! Ja kalliita: 832$!
Multa saat ehjän käytetyn säätimen 50€:lla.
Oletko muuten tarkastanut hiilien pituuden?
Multa saat ehjän käytetyn säätimen 50€:lla.
Oletko muuten tarkastanut hiilien pituuden?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K1100rs vm-96 lataus pulmia
Hiilet tulee ulos n 8 mm. Tämä säädin on sellainen jossa pyöreä musta lätkä joka on kahdella niitillä on hiilien päällä eikä sivussa.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K1100rs vm-96 lataus pulmia
Hiilet kaiketi ok.Läyhy BMW kirjoitti:Hiilet tulee ulos n 8 mm. Tämä säädin on sellainen jossa pyöreä musta lätkä joka on kahdella niitillä on hiilien päällä eikä sivussa.
Juu, niin on. Tai oikeastaan säätimeen kuuluu se muovikiinnike, jolla se on kahdella ruuvilla kiinni laturinrungossa.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K1100rs vm-96 lataus pulmia
Tarkista ensin kaikki maadoitukset. Jos joudut säätimen vaihtamaan osta Ismolta tai katso Bosch-numero säätimen päästä. Se on se pitkä numerosarja. Varmasti samaa säädintä käytetään myös autojen latureissa. Kysele uutta säädinta Bosch-liikeistä esim. Alppilan Autohuolto Helsingissä. Hinnaksi veikkaan n. 30-40 euroa. Ainakaan K100:n säädin ei ole kalliimpi ja sitä käytetään yleisesti autojen latureissa.
Re: K1100rs vm-96 lataus pulmia
Joo uusi säädin löytyi bosch-liikkeestä hintaan 40 eur. Laitoin kiinni ja sama juttu. Kokeilin myös kaikki johdot. Laitoin myös rinnalle toiset johdot plussaan ja miinukseen. Ei muutosta lukemissa. Nyt arvelenkin, että vika voisi olla akussa. Akku ei ole ollut kuin kaksi kesää. Alkuperäinen bosch-akku. Viime kesänä tyhjeni pari kertaa, kun pyörä seisoi pari viikkoa. Nyt kun latasin neljä tuntia, happomittari näyttää punaista ja akkuhapossa kelluu jotain. Taitaa olla lyijyä. Olisiko että akun matala jännite tyhjäkäynnillä himmentäisi valoja ja kun nostaa kierroksia jännite nousee ja valot kirkastuu. Akun jännite tyhjäkäynnillä valot päällä 12V tai vähän alle. Kun nostaa kierroksia nousee heti 13,6V. Akku ehkä oikosulussa.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 29 Marras 2011 17:20
- Moottoripyörän malli: r1100rt
Re: K1100rs vm-96 lataus pulmia
Tervehdys,
Ootko mitannut diodit. Jos kaikki diodit eivät ole kunnossa, niin se heikentää laturin tehoa.
Ootko mitannut diodit. Jos kaikki diodit eivät ole kunnossa, niin se heikentää laturin tehoa.