Tytär alkaa olla scootteri-ikäinen. Mietin vaihtoehtoja. Hondalla on Vision-malli, hintaa 2000 e neljän vuoden takuulla. Hyvä, mutta vaatii tietenkin kaskon ja tiiviin huoltoketjun säilyttääkseen takuun. Hyvin pidetty Honda käytettynä lienee helppo myydä, mutta kyllä siitäkin hinta laskee parin-kolmen vuoden kuluessa, joten unohdin Hondan.
Uudet merkki kaksitahtiset Apriliat, Derbit, Yamahat ovat sikakalliita ja käryyttävät. Ei kiitos uutena eikä käytettynä.
Ennakkoluuloton kun olen ja TUTKITTUANI Kiinan scootteria, eli Jincheng Hartet mallia olin positiivisesti yllättynyt. 13-tuuman renkailla, sähköstartilla, nestetoimisella etujarrulla, tukevalla 99 kilon rakenteella, nelitahtinen, kahden vuoden takuulla hinta rekisteröitynä 700 e. Valinta oli selvä. Hinta-laatu suhde oli kohdillaan.
Mielenkiintoista nähdä, miten toimii. Lieneekö kenelläkään kokemusta?
Löinkö käteni Kiinan paskaan?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Löinkö käteni Kiinan paskaan?
Skootterista en tiedä, mutta Jinkkarin Honda Monkeyn kopio on vähintään yhtä kestävä kuin alkuperäinen. Teinipoika ei saanut pariin vuoteen rikki, kovista yrityksistä huolimatta!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Löinkö käteni Kiinan paskaan?
Ei kanssa skoottereista tietoa.
Mutta meidän neitillä jo kolmas kiina mönkkäri.
Kaikki ostettu romuina kun ei pelaa.
Pääsääntöisesti ed omistaja silpunnut sähköt.
Yhdessä oli oikea vika, pakoventtiili kantoi,tankki täynnä kiviä ja hiekkaa jne.
Kulutuskestävyys tuskin samaa tasoa kuin laatumerkeissä.
Mutta jos yhtään konemiestä niin pärjännee noiden kanssa.
Liikenteessä sitten omat vaatimuksensa laitteen laadulle.
PS. ajoiko joku lehti kiinaskootterilla jonkun kestotestin??
Mutta meidän neitillä jo kolmas kiina mönkkäri.
Kaikki ostettu romuina kun ei pelaa.
Pääsääntöisesti ed omistaja silpunnut sähköt.
Yhdessä oli oikea vika, pakoventtiili kantoi,tankki täynnä kiviä ja hiekkaa jne.
Kulutuskestävyys tuskin samaa tasoa kuin laatumerkeissä.
Mutta jos yhtään konemiestä niin pärjännee noiden kanssa.
Liikenteessä sitten omat vaatimuksensa laitteen laadulle.
PS. ajoiko joku lehti kiinaskootterilla jonkun kestotestin??
Subaru.
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Re: Löinkö käteni Kiinan paskaan?
No, niin Jinkulla ajettu n. 50 km. Ensihavainto on täydellinen tehottomuus. Kulkee vain n. 30 kmh. Otin heti pakoputken pois, mutta veto ei ollut yhtään sen parempi. Kunhan joudan, otan kaasarin pois ja nostan luistineulaa. Myös variaattorin painot menee vaihtoon, eli n. viisi grammaisista lähden liikkeelle.
Muuten scootteri vaikuttaa jopa yllättävänkin hyvin tehdyltä, mutta tuo kulkupuoli on hanurista. Kyllä se nyt 55 saisi mittarin mukaan kulkea.
Eiköhän se siitä tokene, kunhan perehdyn hommaan. Colortune voisi tulla hankintaan ja myös autokorjaamon pakokaasutesti kertonee jotakin.
Muuten scootteri vaikuttaa jopa yllättävänkin hyvin tehdyltä, mutta tuo kulkupuoli on hanurista. Kyllä se nyt 55 saisi mittarin mukaan kulkea.
Eiköhän se siitä tokene, kunhan perehdyn hommaan. Colortune voisi tulla hankintaan ja myös autokorjaamon pakokaasutesti kertonee jotakin.
Re: Löinkö käteni Kiinan paskaan?
Minun kiinalaisen moposkootterini huoltokirjassa oli jotain höpötystä jostain sisäänajelusta tai jotain sinnepäin.kaliffi kirjoitti:No, niin Jinkulla ajettu n. 50 km. Ensihavainto on täydellinen tehottomuus. Kulkee vain n. 30 kmh. Otin heti pakoputken pois, mutta veto ei ollut yhtään sen parempi. Kunhan joudan, otan kaasarin pois ja nostan luistineulaa. Myös variaattorin painot menee vaihtoon, eli n. viisi grammaisista lähden liikkeelle.
Ajatus oli kai aloittaa ajelut sillain ettei yritetä päästä het kättelyssä ihan kauhian kovaa.
Tämä tosin pätenee vain Qinggi ZonerV2 skootteriin.
Re: Löinkö käteni Kiinan paskaan?
Nyt Jinkku on käytökseltään "normaali". Alkuperäinen suutin oli 62, jonka vaihdoin 80:een. Meni vähän rikkaalle ja pienennin sitten 74:een. Kaasarin ja ilmansuodattimen välissä oli voimakas kuristus jonka poistin. Huomasin vielä, että alipainekalvon jousi oli liian jäykkä, eikä luisti noussut kuin sentin verran. Eipä tarvitse ihmetellä kun kulkua ei löytynyt. Lyhennin jousta reilun pari senttiä. Nyt kulkee yli viidenkympin joka kyllä riittää. Nyt Käynnistyvyyskin on erinomainen, eikä tarvitse kuin hipaista starttia ja putputus alkaa...
Kulkuja siihen saisi helpostikin. Kaasari on 18 millinen joka kyllä riittää, mutta imukurkku on hyvin ahdas.
Tehtaan jäljiltä euro 20 päästöihin ahdistettu laite on suorastaan epänormaali, mutta nyt homma on OK.
Kulkuja siihen saisi helpostikin. Kaasari on 18 millinen joka kyllä riittää, mutta imukurkku on hyvin ahdas.
Tehtaan jäljiltä euro 20 päästöihin ahdistettu laite on suorastaan epänormaali, mutta nyt homma on OK.
Re: Löinkö käteni Kiinan paskaan?
Colortune voi olla ajonaikana mielenkiintoinen vahdattava, mutta tyhjäkäyntiseoksen tarkkailuun ihan toimiva laite.
Lampaata kun ei aina tyhjäkäynnillä pelaa jos ei oo lämmitettävää mallia.
Lampaata kun ei aina tyhjäkäynnillä pelaa jos ei oo lämmitettävää mallia.
Subaru.
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...