R1100RT takaiskari ja varmaan kaikki muutkin mallit
Lähetetty: 13 Maalis 2012 18:09
Aikasempia viestejä aiheesta ollut, mutta nostetaan taas pinnalle.
Oman pyörän iskari alkoi näytellä kulumisn merkkejä ja vuotaa loppukaudesta, ajettuna 90000km. Oli kova mietintä mitä vois tehdä kun ei oma elämäntilanne antanut tällä hetkellä mahollisuuksia ostaa uutta. Öhlinssiä myytiin 1100€ ja Saksasta tilaamalla Wilbers ois maksanut 650€ (molemmat hydr. esijännityksen säädöllä). Kuitenkin molemmat oli vielä liian hinnakaita vaihtoehtoja.
Joten soittokierros mitä vois tehdä. Lopulta löysin firman, jossa ammattitaitonen "seppä" rakensi iskarin uusiksi:
1. Sorvasi alkuperäisen tiivistepesän sopivaksi WP:n tiivisteelle ja pisti tiivisteen
2. Asensi paineistusventtiilin yläpäähän
3. Vaihtoi kuluneen yläpään kumi puslan nailoniseen
4. Vaihtoi öljyt ja painesti
Tekijä totesi että nyt on vähintään yhtä hyvä kuin uusi. Ja toisessa lauseessa tostesi, että ei tommosessa pyörässä Öhlinssi autuaaksi tee (Tähän en itse ota kantaa, kun ei ole vertailu pohjaa.
Ainoa muutos mikä itse täytyy tehdä on viilata vähän pesästä mihin iskarin yläpää tulee, koska iskarin yläpäähän asennettin painestus venttiili ja se vaatii muutaman millin lisää tilaa.
Kaikki yhteensä 200€ ja ens talvena huolto vielä halvempi!
Ja tietysti yhteystiedot:
http://www.finnpeakcycle.fi
asko.tuukkanen(at)phnet.fi
0500-714590
Toivottavasti jollekin olis hyötyä tästä
Ajokelejä odotellen,
Olli
Oman pyörän iskari alkoi näytellä kulumisn merkkejä ja vuotaa loppukaudesta, ajettuna 90000km. Oli kova mietintä mitä vois tehdä kun ei oma elämäntilanne antanut tällä hetkellä mahollisuuksia ostaa uutta. Öhlinssiä myytiin 1100€ ja Saksasta tilaamalla Wilbers ois maksanut 650€ (molemmat hydr. esijännityksen säädöllä). Kuitenkin molemmat oli vielä liian hinnakaita vaihtoehtoja.
Joten soittokierros mitä vois tehdä. Lopulta löysin firman, jossa ammattitaitonen "seppä" rakensi iskarin uusiksi:
1. Sorvasi alkuperäisen tiivistepesän sopivaksi WP:n tiivisteelle ja pisti tiivisteen
2. Asensi paineistusventtiilin yläpäähän
3. Vaihtoi kuluneen yläpään kumi puslan nailoniseen
4. Vaihtoi öljyt ja painesti
Tekijä totesi että nyt on vähintään yhtä hyvä kuin uusi. Ja toisessa lauseessa tostesi, että ei tommosessa pyörässä Öhlinssi autuaaksi tee (Tähän en itse ota kantaa, kun ei ole vertailu pohjaa.
Ainoa muutos mikä itse täytyy tehdä on viilata vähän pesästä mihin iskarin yläpää tulee, koska iskarin yläpäähän asennettin painestus venttiili ja se vaatii muutaman millin lisää tilaa.
Kaikki yhteensä 200€ ja ens talvena huolto vielä halvempi!
Ja tietysti yhteystiedot:
http://www.finnpeakcycle.fi
asko.tuukkanen(at)phnet.fi
0500-714590
Toivottavasti jollekin olis hyötyä tästä
Ajokelejä odotellen,
Olli