BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"
Kuvallinen ilmoitus:
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topi ... #msg336728" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topi ... #msg336728" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"
-Tuossa ei taida olla säätöä, niinkuin uudemmassa?
-Mitä tarkoittaa luodinkestävyys?
-Paljonko raaka-aine maksaa neliö ja mistä saa ostaa?
-Mitä tarkoittaa luodinkestävyys?
-Paljonko raaka-aine maksaa neliö ja mistä saa ostaa?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"
En minä muuta tiedä mutta polykarbonaatti varmasti paras materiaali tuohon hommaan. Itse tein aikoinaan Suzukin isoon tohtoriin polykarbonaatista korkeamman pleksin, kestää paremmin kuin höpöhöpö hiilikuidut ja alkuperäset halkeilevat ja kiveniskuista hajoavat muovihärpäkkeet.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"
Juu, kyllä mäkin olen polykarbonaatista teettänyt erilaisia plexejä ym. mutta tuo "luodinkestävyys" on mielenkiintoista.
Itselläni on ollut lähinnä "pintakarkaisu" hakusessa, lieneekö "luodinkestävyys" sitten jotain samaa?
Itselläni on ollut lähinnä "pintakarkaisu" hakusessa, lieneekö "luodinkestävyys" sitten jotain samaa?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"
No en nyt tähän hätään löytänyt netistä sitä videota, kun testaavat pesäpallo mailalla, haulikolla ja puoliautomaatti aseella tuulilaseja. Aika vakuuttava video!
Mellakkapoliisien kilvet ovat valmistettu tästä aineesta, olikohan 200 kertaa iskunkestävämpää kuin lasi.
Helppo kylmä taivuttaa esim. pelti vehkeillä, mutta jos haluaa lämmönkanssa venyttää, niin on erittäin vaikea, koska on tarkka lämpötilalle.
Oikeassa olet, "säätö" on vain siinä uudemmassa. Mutta tää vanha on nätempi
Niin, joo. ostin Tampereen TKA:sta, tai mikä lienee nykyään. Hintaa nosti kovapinta ja UV -kesto
Mellakkapoliisien kilvet ovat valmistettu tästä aineesta, olikohan 200 kertaa iskunkestävämpää kuin lasi.
Helppo kylmä taivuttaa esim. pelti vehkeillä, mutta jos haluaa lämmönkanssa venyttää, niin on erittäin vaikea, koska on tarkka lämpötilalle.
Oikeassa olet, "säätö" on vain siinä uudemmassa. Mutta tää vanha on nätempi
Niin, joo. ostin Tampereen TKA:sta, tai mikä lienee nykyään. Hintaa nosti kovapinta ja UV -kesto
Viimeksi muokannut Mikki, 26 Maalis 2012 21:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"
Kyllähän tuosta polykarbonaatista tehdään metsäkoneitten ikkunoitakin.Muistaakseni niissä oli kasimillistä ja kestivät tukilla huitaisun kuormaa tehdessä.
Tunnelityömailla koneissa on usein kattoikkuna tuota ja kestävät melkoisen kiven tippumisen rikkoutumatta.Tosin noissa on yleensä kattoikkuna 12 millistä.
Tunnelityömailla koneissa on usein kattoikkuna tuota ja kestävät melkoisen kiven tippumisen rikkoutumatta.Tosin noissa on yleensä kattoikkuna 12 millistä.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 31 Elo 2011 19:59
- Moottoripyörän malli: F 800 gs
- Paikkakunta: Somero
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"
Joo toi polycarbonaatti kestää muistaakseni 8 mm paksuna kiväärillä ammutun luodin. 3 mm paksu kestää kylla kympin lekalla tehdyt testit. Sitä on saatavana kahta laatua, normaali ja kovapintainen, jälkimmäinen kestää paremmin naarmuuntumatta. Hankalampi taivuttaa ja lämpömuovata. Pienostajalle ainakin Etolan jotkut paikat myyvät sitä.
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"
Toimisiko tämä:
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"
Tuo on hyvä pätkä.Siinä näkee että ehdottomasti polykarbonaattia tuulilasiin.Mikki kirjoitti:Toimisiko tämä:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... sls5ZPCUnE" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"
Ja tietenkin veronmaksajat joutuivat korvaamaan kaikki sairaalakulut ja kärsimyksetjummila kirjoitti:Urbaani legenda Tallinnasta kertoo polykarbonaattia koetetun paikallisissa bussipysäkeissä.
Havannivat pari ongelmaa:
1) Hinnaltaan moninkertainen karkaistuun lasiin verrattuna.
2) Nuoriso ei osannut varoa, kun tiiliskivi pomppasi takaisin ja lasaretti reissulle joutuivat.
Juha
Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"
Eikä muovit oikein kestä nuorison sytkäri leikkejäkään.
Subaru.
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...