BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Avatar
Mikki
Viestit: 264
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
Paikkakunta: Tyrwää

BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Kuvallinen ilmoitus:
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topi ... #msg336728" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

-Tuossa ei taida olla säätöä, niinkuin uudemmassa?
-Mitä tarkoittaa luodinkestävyys?
-Paljonko raaka-aine maksaa neliö ja mistä saa ostaa?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

En minä muuta tiedä mutta polykarbonaatti varmasti paras materiaali tuohon hommaan. Itse tein aikoinaan Suzukin isoon tohtoriin polykarbonaatista korkeamman pleksin, kestää paremmin kuin höpöhöpö hiilikuidut ja alkuperäset halkeilevat ja kiveniskuista hajoavat muovihärpäkkeet.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Juu, kyllä mäkin olen polykarbonaatista teettänyt erilaisia plexejä ym. mutta tuo "luodinkestävyys" on mielenkiintoista.
Itselläni on ollut lähinnä "pintakarkaisu" hakusessa, lieneekö "luodinkestävyys" sitten jotain samaa?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Mikki
Viestit: 264
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
Paikkakunta: Tyrwää

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Mikki »

No en nyt tähän hätään löytänyt netistä sitä videota, kun testaavat pesäpallo mailalla, haulikolla ja puoliautomaatti aseella tuulilaseja. Aika vakuuttava video!

Mellakkapoliisien kilvet ovat valmistettu tästä aineesta, olikohan 200 kertaa iskunkestävämpää kuin lasi.

Helppo kylmä taivuttaa esim. pelti vehkeillä, mutta jos haluaa lämmönkanssa venyttää, niin on erittäin vaikea, koska on tarkka lämpötilalle.

Oikeassa olet, "säätö" on vain siinä uudemmassa. Mutta tää vanha on nätempi 8)

Niin, joo. ostin Tampereen TKA:sta, tai mikä lienee nykyään. Hintaa nosti kovapinta ja UV -kesto
Viimeksi muokannut Mikki, 26 Maalis 2012 21:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Pate »

Kyllähän tuosta polykarbonaatista tehdään metsäkoneitten ikkunoitakin.Muistaakseni niissä oli kasimillistä ja kestivät tukilla huitaisun kuormaa tehdessä.
Tunnelityömailla koneissa on usein kattoikkuna tuota ja kestävät melkoisen kiven tippumisen rikkoutumatta.Tosin noissa on yleensä kattoikkuna 12 millistä.
Gessumän
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Elo 2011 19:59
Moottoripyörän malli: F 800 gs
Paikkakunta: Somero

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Gessumän »

Joo toi polycarbonaatti kestää muistaakseni 8 mm paksuna kiväärillä ammutun luodin. 3 mm paksu kestää kylla kympin lekalla tehdyt testit. Sitä on saatavana kahta laatua, normaali ja kovapintainen, jälkimmäinen kestää paremmin naarmuuntumatta. Hankalampi taivuttaa ja lämpömuovata. Pienostajalle ainakin Etolan jotkut paikat myyvät sitä.
Avatar
Mikki
Viestit: 264
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
Paikkakunta: Tyrwää

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Toimisiko tämä:
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Pate »

Mikki kirjoitti:Toimisiko tämä:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... sls5ZPCUnE" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on hyvä pätkä.Siinä näkee että ehdottomasti polykarbonaattia tuulilasiin.
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja Pate »

jummila kirjoitti:Urbaani legenda Tallinnasta kertoo polykarbonaattia koetetun paikallisissa bussipysäkeissä.
Havannivat pari ongelmaa:
1) Hinnaltaan moninkertainen karkaistuun lasiin verrattuna.
2) Nuoriso ei osannut varoa, kun tiiliskivi pomppasi takaisin ja lasaretti reissulle joutuivat.


Juha
Ja tietenkin veronmaksajat joutuivat korvaamaan kaikki sairaalakulut ja kärsimykset :lol: :lol:
AJS
Viestit: 153
Liittynyt: 29 Huhti 2012 11:45
Paikkakunta: Kajaani

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Viesti Kirjoittaja AJS »

Eikä muovit oikein kestä nuorison sytkäri leikkejäkään.
Subaru.
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Vastaa Viestiin