Sivu 1/1

BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Lähetetty: 23 Maalis 2012 22:25
Kirjoittaja Mikki
Kuvallinen ilmoitus:
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topi ... #msg336728" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Lähetetty: 26 Maalis 2012 09:50
Kirjoittaja Ismo Vaara
-Tuossa ei taida olla säätöä, niinkuin uudemmassa?
-Mitä tarkoittaa luodinkestävyys?
-Paljonko raaka-aine maksaa neliö ja mistä saa ostaa?

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Lähetetty: 26 Maalis 2012 11:22
Kirjoittaja Kurahousu
En minä muuta tiedä mutta polykarbonaatti varmasti paras materiaali tuohon hommaan. Itse tein aikoinaan Suzukin isoon tohtoriin polykarbonaatista korkeamman pleksin, kestää paremmin kuin höpöhöpö hiilikuidut ja alkuperäset halkeilevat ja kiveniskuista hajoavat muovihärpäkkeet.

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Lähetetty: 26 Maalis 2012 17:54
Kirjoittaja Ismo Vaara
Juu, kyllä mäkin olen polykarbonaatista teettänyt erilaisia plexejä ym. mutta tuo "luodinkestävyys" on mielenkiintoista.
Itselläni on ollut lähinnä "pintakarkaisu" hakusessa, lieneekö "luodinkestävyys" sitten jotain samaa?

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Lähetetty: 26 Maalis 2012 20:46
Kirjoittaja Mikki
No en nyt tähän hätään löytänyt netistä sitä videota, kun testaavat pesäpallo mailalla, haulikolla ja puoliautomaatti aseella tuulilaseja. Aika vakuuttava video!

Mellakkapoliisien kilvet ovat valmistettu tästä aineesta, olikohan 200 kertaa iskunkestävämpää kuin lasi.

Helppo kylmä taivuttaa esim. pelti vehkeillä, mutta jos haluaa lämmönkanssa venyttää, niin on erittäin vaikea, koska on tarkka lämpötilalle.

Oikeassa olet, "säätö" on vain siinä uudemmassa. Mutta tää vanha on nätempi 8)

Niin, joo. ostin Tampereen TKA:sta, tai mikä lienee nykyään. Hintaa nosti kovapinta ja UV -kesto

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Lähetetty: 26 Maalis 2012 20:58
Kirjoittaja Pate
Kyllähän tuosta polykarbonaatista tehdään metsäkoneitten ikkunoitakin.Muistaakseni niissä oli kasimillistä ja kestivät tukilla huitaisun kuormaa tehdessä.
Tunnelityömailla koneissa on usein kattoikkuna tuota ja kestävät melkoisen kiven tippumisen rikkoutumatta.Tosin noissa on yleensä kattoikkuna 12 millistä.

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Lähetetty: 26 Maalis 2012 21:08
Kirjoittaja Gessumän
Joo toi polycarbonaatti kestää muistaakseni 8 mm paksuna kiväärillä ammutun luodin. 3 mm paksu kestää kylla kympin lekalla tehdyt testit. Sitä on saatavana kahta laatua, normaali ja kovapintainen, jälkimmäinen kestää paremmin naarmuuntumatta. Hankalampi taivuttaa ja lämpömuovata. Pienostajalle ainakin Etolan jotkut paikat myyvät sitä.

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Lähetetty: 26 Maalis 2012 21:42
Kirjoittaja Mikki
Toimisiko tämä:

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Lähetetty: 26 Maalis 2012 22:06
Kirjoittaja Pate
Mikki kirjoitti:Toimisiko tämä:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... sls5ZPCUnE" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on hyvä pätkä.Siinä näkee että ehdottomasti polykarbonaattia tuulilasiin.

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Lähetetty: 27 Maalis 2012 12:04
Kirjoittaja Pate
jummila kirjoitti:Urbaani legenda Tallinnasta kertoo polykarbonaattia koetetun paikallisissa bussipysäkeissä.
Havannivat pari ongelmaa:
1) Hinnaltaan moninkertainen karkaistuun lasiin verrattuna.
2) Nuoriso ei osannut varoa, kun tiiliskivi pomppasi takaisin ja lasaretti reissulle joutuivat.


Juha
Ja tietenkin veronmaksajat joutuivat korvaamaan kaikki sairaalakulut ja kärsimykset :lol: :lol:

Re: BMW R100PD -88...-89 "tuulilasi"

Lähetetty: 21 Touko 2012 22:25
Kirjoittaja AJS
Eikä muovit oikein kestä nuorison sytkäri leikkejäkään.