Omassa kätösessä vakiokahva tuntuu kovin ohuelta. Onko joku kokeillut tämmöistä tuotetta:
http://www.originalbeemerbuddies.com/
Paksummat kahvat
Re: Paksummat kahvat
Tiedä noista valmiista mutta kun kahva tuntuu lyijykynän paksuiselta kädessä niin parannusta tarvitaan. Ex-mopossa (R1200RT, joita oli useampia) hoidin homman siten että kävin ostamassa auton jäähdytinletkua, sisä d = 35 mm. Sellaista n. 5 mm seinällä varustettua kangasletkua. Siitä sellainen kahvan mittainen pala joka halkaistaan pituussuuntaan. Pienen siivun, ehkä 2 mm voi vielä poistaa pituussuunnassa, jotta kiristyy tiukkaan kahvan ympärille. Sitten asennus kahvan päälle ja pari kerrosta sellaista oikeata jääkiekkoerkkaria päälle. Avot, kahva onkin 45 mm halkaisijaltaan ja sopii paremmin käteen. Näin siis RT:n kanssa.
Mutta K1600GTL kahva onkin vain 30 mm paksu. 1215 km ajokokemuksen jälkeen voin sanoa että vastaava operaatio tulee suoritettavaksi. Vaikka onkin vakionopeussäädin. Kaupunkioloissa kaasukahvaa on käytettävä joka tapauksessa ja tien päällä myös. Kuvaamani menetelmä ei ehkä ole esteetikkojen tai puristien mieleen mutta toimii. Kaiken lisäksi alkuperäiselle kahvalle ei tuoteta mitään vahinkoa. Kun leikkaa erkkarin auki ja poistaa letkunpätkän niin alta paljastuu kulumaton kaasu- ja kytkinkahvan kumipinta.
Niin ja torstaina lumi suli tieltä pienen lapioavustuksen jälkeen ja pääsin taas tien päälle sekä edelleen 1000 km huoltoon Heinolle. Tästä se taas lähtee. En voi olla sanomatta että RT-kauden jölkeen siirtyminen K1600-kantaan on kuin siirtyisi kivikaudelta suoraan avaruusaikaan. No, on tallissa silti R80RT, noin niinkuin varalla...
Mutta K1600GTL kahva onkin vain 30 mm paksu. 1215 km ajokokemuksen jälkeen voin sanoa että vastaava operaatio tulee suoritettavaksi. Vaikka onkin vakionopeussäädin. Kaupunkioloissa kaasukahvaa on käytettävä joka tapauksessa ja tien päällä myös. Kuvaamani menetelmä ei ehkä ole esteetikkojen tai puristien mieleen mutta toimii. Kaiken lisäksi alkuperäiselle kahvalle ei tuoteta mitään vahinkoa. Kun leikkaa erkkarin auki ja poistaa letkunpätkän niin alta paljastuu kulumaton kaasu- ja kytkinkahvan kumipinta.
Niin ja torstaina lumi suli tieltä pienen lapioavustuksen jälkeen ja pääsin taas tien päälle sekä edelleen 1000 km huoltoon Heinolle. Tästä se taas lähtee. En voi olla sanomatta että RT-kauden jölkeen siirtyminen K1600-kantaan on kuin siirtyisi kivikaudelta suoraan avaruusaikaan. No, on tallissa silti R80RT, noin niinkuin varalla...
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
Re: Paksummat kahvat
Kahvan paksuntamisessa tarvii ottaa huomioon kahvalämmittimien toiminta.
Re: Paksummat kahvat
Kahvanlämmittimet toimivat normaalisti. Lämpö johtuu hyvin kumista läpi.
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
Re: Paksummat kahvat
Ohuiin kahvoihin rupeaa pikkuhiljaa tottumaan. Toivottavasti eivät jatkossa enää tuosta enempää ohenna