K1600GT RENGASPAINEET
K1600GT RENGASPAINEET
Näyttääköhän K1600GT:n rengaspaineen seurantajärjestelmä höpöjä? Paineet liikkeelle lähdetäessä 3.4 ja 3.8. Pitäis olla 2.9/2.9. Luulis että ne tehtaalla saa paineet kohdilleen. Mitä arvoja muilla näkyy?
Re: K1600GT RENGASPAINEET
Minä olen ainakin joutunut kaikkiin Bemareihini vuosien varrella ihan itse laittamaan oikeat rengaspaineet, ei ole tehdas niitä koskaan laittanut. Toki eivät ole koskaan olleet aivan viimeistä vuosikertaa, joten en tiedä josko uusiin on joku uusi järjestelmä että tahdas voisi niitä säätää.Mohawk kirjoitti:Näyttääköhän K1600GT:n rengaspaineen seurantajärjestelmä höpöjä? Paineet liikkeelle lähdetäessä 3.4 ja 3.8. Pitäis olla 2.9/2.9. Luulis että ne tehtaalla saa paineet kohdilleen. Mitä arvoja muilla näkyy?
Re: K1600GT RENGASPAINEET
Mulla näyttää tasan 2,9/2,9. Luulisi, että luovutushuollossa tuokin asia kuuluu tarkastaa.
Re: K1600GT RENGASPAINEET
Täytyy tonnin huollossa mittauttaa rengaspaineet. Myyjä kertoi, että jollain toisella oli ollut sama ongelma. Pyörän anturit näyttävät suurempaa painetta kuin mitä liikkeessa mitattuna. Kehotti mittauttamaan kolmannella mittarilla. Mä luulen, että renkaisiin on vaan pumpattu liikaa tavaraa. Jos ei, niin sitten pyörän mittausjärjestelmässä on softa/laitevika. Laitan infoa mikä oli lopputulema.
Re: K1600GT RENGASPAINEET
Pyörän anturit näytti oikein. Liikaa painetta. Kuulemma tehtaalla laittavat tarkoituksella korkeammat tehdas/varastopaineet. Ne pitäis luovutushuollossa laskea. Tonnin huollossa sai paineet kohdilleen.
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 13 Maalis 2007 16:09
- Moottoripyörän malli: R1200RT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: K1600GT RENGASPAINEET
Tämä on minulle täysin uutta. Onko K1600GT:ssä joku perin erikoinen rengaspaineiden säätösysteemi? Eikö siihen saa huoltoaseman vakiolaitteilla ilmaa lisää/pois?
Re: K1600GT RENGASPAINEET
Nyt GTL (vm. -2012) on nähnyt asfalttia jo 16000 km tänä keväänä. Toiset renkaat menossa. Rengaspainehälytys on toiminut kerran kun takarengas (loppuun kuluneena) päästi ilmat pihalle kesken ajon päivää ennen sovittua renkaan vaihtoa. Hyödyllinen kapistus. Vehje näyttää myös paineen aivan oikein. Tarkastettiin kalibroidulla mittarilla RM. Heinolla Espoossa huollon yhteydessä. Jos on epäilyksiä paineesta niin sinne vaan tarkistukseen.
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31
Re: K1600GT RENGASPAINEET
Näkyy minunkin pyörässä toimivan ja näyttävänkin oikein. Alkaa jossain 2,3 - 2,4 varoitusvalot välkkymään. Tuli testattua, kun huoltoaseman renkaantäyttöletkusta puuttui tiiviste, ja paineet vain laski, kun olisi pitänyt hiukan lisätä. Mittarissa nyt 12800, ja takanen alkaa olla vaihtokunnossa, aika paljon vähemmän kilometrejä näkyy kestävän, kuin LT:n 880 Marathon.
Nopeutuiko Kaitsulla kuluminen loppa kohti, kun pääsi sileäksi? Minusta kun näyttää, että viimeisen parin tuhannen aikana kuluminen on ollut yllättävänkin nopeaa, verrattuna esim 0 -7000 km, silloisen kulumisen perusteella arvioin kestävän liki liki samoja kuin 880:n LT:ssä. Tietkin on kyllä olleet nastojen karhentamt.
Nopeutuiko Kaitsulla kuluminen loppa kohti, kun pääsi sileäksi? Minusta kun näyttää, että viimeisen parin tuhannen aikana kuluminen on ollut yllättävänkin nopeaa, verrattuna esim 0 -7000 km, silloisen kulumisen perusteella arvioin kestävän liki liki samoja kuin 880:n LT:ssä. Tietkin on kyllä olleet nastojen karhentamt.
Re: K1600GT RENGASPAINEET
Vain 5000 km jälkeen menee takarengas nro 2 vaihtoon, kumi on kulunut niin kulmikkaaksi että alkaa olla vaarallinen. Lisäksi se on keskeltä jo niin ohut että ennen lauantain 1000 mailin rp-ajoa on tehtävä vaihto. Terävä kivi menee helposti läpi ohuesta keskikohdasta.
Luotettavasta lähteestä kuulin että takana pitää olla painetta 3.3 ja edessä 3.2 eikä 2.9/2.9 kuten tehdas sanoo. Pitäisi kumin keston parantua. Jää nähtäväksi.
Mielestäni tänä vuonna asfaltti on erikoisen karkeata joten olen yrittänyt ajella siinä urien välissä mutta huonolla menestyksellä näemmä...
Mikä merkitys pyörän painolla lienee? 1200 RT on vain 50...60 kg kevyempi mutta renkaat kesti hyvin 15-16 tkm. Ajotapani on rauhallinen ja pyrin tasaiseen ajoon. Mitä nyt Saksassa tuli vähän kokeiltua vauhdin hurmaa kun laillisesti sai kerran ajaa.
Luotettavasta lähteestä kuulin että takana pitää olla painetta 3.3 ja edessä 3.2 eikä 2.9/2.9 kuten tehdas sanoo. Pitäisi kumin keston parantua. Jää nähtäväksi.
Mielestäni tänä vuonna asfaltti on erikoisen karkeata joten olen yrittänyt ajella siinä urien välissä mutta huonolla menestyksellä näemmä...
Mikä merkitys pyörän painolla lienee? 1200 RT on vain 50...60 kg kevyempi mutta renkaat kesti hyvin 15-16 tkm. Ajotapani on rauhallinen ja pyrin tasaiseen ajoon. Mitä nyt Saksassa tuli vähän kokeiltua vauhdin hurmaa kun laillisesti sai kerran ajaa.
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31
Re: K1600GT RENGASPAINEET
Minäkin nostin paineita eteen 3,1 ja taakse 3,2, aivan LT:n kokemusten perusteella.
Oletko pitänyt vaihdossa alkuperäisen merkin ja mallin: Metzeler jotakin.
Maraton 880:ssa ei löytynyt taakse oikeaa kokoa, eteen olisi kyllä saanut, mutta etunenhan ei niinkään ole herkkä kulumaan, joten tilasin kumpaankin samat kuin alkuperäiset. Viikon päästä olisi vaihto, kun lähden hieman pidemmälle, ja takasessa on tosiaan keskellä "papparaita" liki sileänä. Etunen menee vaihtoon omaa huolimattomuuttani, keväällä ajoin 200-300 km hiukan alipaineella, niin kului heti hampaalle. Vaikka olisi ollut napin takana rengaspaineiden tarkastus...mutta kun ei muista.
Oletko pitänyt vaihdossa alkuperäisen merkin ja mallin: Metzeler jotakin.
Maraton 880:ssa ei löytynyt taakse oikeaa kokoa, eteen olisi kyllä saanut, mutta etunenhan ei niinkään ole herkkä kulumaan, joten tilasin kumpaankin samat kuin alkuperäiset. Viikon päästä olisi vaihto, kun lähden hieman pidemmälle, ja takasessa on tosiaan keskellä "papparaita" liki sileänä. Etunen menee vaihtoon omaa huolimattomuuttani, keväällä ajoin 200-300 km hiukan alipaineella, niin kului heti hampaalle. Vaikka olisi ollut napin takana rengaspaineiden tarkastus...mutta kun ei muista.
Re: K1600GT RENGASPAINEET
Metzeler on jo historiaa... Hyviä renkaita, erinomainen pito mutta niin pehmeää kumia että katoaa aika nopeasti. Nyt on alla Pirelli jossa on tosi paksu kulutuspinta keskellä. Tämän jälkeen tulee Continentalin uusi GT jahka niitä vaan saa, jätin jo tilauksen. Sen pitäisi olla sitä oikeaa tavaraa. Jää taas nähtäväksi.
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
Re: K1600GT RENGASPAINEET
GTL:ssä 2100 km takana ja etunen (Mezteler Z8) näyttäis olevan hieman hakuilla, takanen ok. Paineet 2.9/2.9 ohjeen mukaan. Ed. mopon (kawa1400 gtr) kokemuksista Z8:n pitäisi kestää n.8k. Mutta toi paine homma?? Mikä nyt on hyvä ???kaitsu kirjoitti:Metzeler on jo historiaa... Hyviä renkaita, erinomainen pito mutta niin pehmeää kumia että katoaa aika nopeasti. Nyt on alla Pirelli jossa on tosi paksu kulutuspinta keskellä. Tämän jälkeen tulee Continentalin uusi GT jahka niitä vaan saa, jätin jo tilauksen. Sen pitäisi olla sitä oikeaa tavaraa. Jää taas nähtäväksi.
Noi kevyt (alle 250k) mopoilijat kehuvat Dunloppeja.
Misukat niin 2 tai 3 :set kestivät gtr:ssä n. 5000, muuten hyvät