Sivu 1/1

K 75 RT vai S?

Lähetetty: 09 Touko 2012 18:24
Kirjoittaja miurami
Ihme juttu. Rekisteriotteen mukaan BMW K 75 RT Käyttöönottopäivä 1.7.1993
Valmistenumero WB 1057 109P0 134408. Nyt näyttää siltä että pyörä onkin S malli , johon on jälkikäteen asennettu kokokate merkkiä pichler, myös jotkin ulkoiset erot RT malliin. Vehkeessä on perusmittaristo mailinäytöllä pyörässä ei myöskään ole ns poskia. Vai olisiko kysessä joku Usa vientimalli? Onko RT mallissa aina vakiona lisämittarit jäähdysneste, bensamittari ? Saako joku viisaampi tolkkua tuosta valmistenumerosta ja selviääkö siitä tyyppi , RT vai s?

Re: K 75 RT vai S?

Lähetetty: 09 Touko 2012 18:52
Kirjoittaja HeikkiLukkari
Chassis number 0134408
Vehicle code 0571
Series K569
Model K 75 85 (0562 ( 0571) )
Body type 0571)
Catalog model USA
Production date 1992 / 09
Engine K 75 85 (0562
Transmission
Steering
Catalyzer NONE

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

Jos en ihan väärässä ole, menevät nuo mallinumerot seuraavasti:
0571 = K75
0574 = K75C
0573 = K75RT
0572 = K75S

Eli kyseessä perusnaku K75, johon nakattu Pichlerin kate niskaan. Onkos siinä takana rumpu vai levy?

Re: K 75 RT vai S?

Lähetetty: 10 Touko 2012 17:29
Kirjoittaja miurami
Kiitos tiedoista. Joo kyllä se varmaan perus k75 on. Levyjarrut takana ja kuvista päätellen k75ssa. on pyöreä ajovaloumpio vai olisiko tässä minun k75 vaihdettu kantikkaaksi , jotta sopisi pichlerin katteeseen? Eikös nämä kaikki mallit k c s ja rt ole tekniikaltaan samoja . Varustelu esim katteiden osalta vain eroaa toisistaan. ?

Re: K 75 RT vai S?

Lähetetty: 10 Touko 2012 20:54
Kirjoittaja BlacK75
Kyllä ne samoja on tekniikaltaan. K75 C oli rumpujarrullinen, 120 mm leveällä 18" takarenkaalla ja pikkuisella katteella. K75 S oli varttikatteella, levyjarrulla ja 130 mm leveällä 17" takarenkaalla ja siinä oli neliskulmainen lamppu.
1986 lopulla esiteltiin eka nakumalli, joka oli käytännössä riisuttu C. Myöhemmin, olisiko ollut 90-luvun alussa tämä naku päivittyi takarenkaansa osalta levyjarrulliseksi ja samalla penkkiä muutettiin matalammaksi. Tämä naku korvasi kokonaan C-mallin.
Moottoreihin tuli pieniä päivityksiä mm. kierrosherkkyyden parantamiseksi sekä öljyn pääsemisesen estämiseksi palotilaan tehtiin muutoksia.
RT malli esiteltiin muistaakseni 80-luvun lopulla. Tässä oli täyskate, jonka takia hiukan erilainen jäähdytin ja letkutukset.
ABS-jarrut tuli RT-malliin erikoisvarusteeksi, muihin sitä ei saanut.

Antti