BMW ensihuolto

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
p12341
Viestit: 21
Liittynyt: 02 Huhti 2007 13:34
Moottoripyörän malli: R 75/7

BMW ensihuolto

Viesti Kirjoittaja p12341 »

Pyörä r1200gs pitäisi viedä loppuviikosta ensihuoltoon 500-1200 km, maahantuojan valtuuttamaan huoltoliikkesen. Kyselin mitä huoltoon kuuluu?
Kuulemma/ihmettelen sylinterin kannen kiristys ei kuulu ensihuotoon. Minulla on itsellä toisenlaista tietoa. BMW r1200gs maintenance service mainitsee 1000km/ensihuoltoon kuuluvan, tighten cylinder head. Olen antanut itselleni kertoa, tuon tarkoittavan kannen kiristystä.
Ei sillä voinhan tuon tehdä itsekin, mutta kun huollosta maksaa niin olisi hyvä, että kaikki tulisi kerralla tehtyä.
Tietääkö joku kiristysmomentin, vai olenko tässä asiassa väärässä.
T:vanha bemaristi.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW ensihuolto

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Oikeassa olet :P

Tuolla
BMW R1200GS huoltolomake
Kyllä se kansi pitää oikeasti kiristää. Mutta se onkin sitten ainoa kerta. Sen jälkeen ei koskaan ellei sitten sylinteriä vaihda tai kantta irroita.
Kumma, että maahantuojan "valtuuttama" huolto ei tuota tiedä.
Tuolla noita momentteja.
R1200GS momentit

M10 pultit:
Oil screw threads lightly
Initial torque, 20 Nm (15 ft-lbs)
Initial torque, 90°
Final torque, 90°

Ne isot M10 pultit vedetään siis noin, eli ensin vähän öljyä pulttiin, sitten 20Nm ja sitten 90° ja sitten toiset 90°

Tietty ne pultit pitää ensin löysätä yksi kerrallaan, jotta noi momentit voi niihin vetää.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
p12341
Viestit: 21
Liittynyt: 02 Huhti 2007 13:34
Moottoripyörän malli: R 75/7

Re: BMW ensihuolto

Viesti Kirjoittaja p12341 »

Kiitos tämä riittää minulle, saattoihan työn vastaanotossa olla kesäpoika asialla. Samaa lomaketta olen minäkin tutkinut. Pitää vielä mainita asiasta pyörää huoltoon vietäessä.
T. heikki.
Gilera
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Touko 2006 21:22

Re: BMW ensihuolto

Viesti Kirjoittaja Gilera »

Kyllä maahantuojan valtuuttama huolto on oikeassa, vm 2010 ja sen jälkeen R sarjan sylinterikansia ei jälki kiristetä, venttiilivälyksiä ei myöskään tarkisteta ensihuollossa.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW ensihuolto

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Gilera kirjoitti:Kyllä maahantuojan valtuuttama huolto on oikeassa, vm 2010 ja sen jälkeen R sarjan sylinterikansia ei jälki kiristetä, venttiilivälyksiä ei myöskään tarkisteta ensihuollossa.
Jaa, noinkos se on noissa uusissa pyörissä, siis 2010 lähtien.
Kiitos tiedosta.
Anteeksi, mulla oli tietoa vain vanhemmista.

Noi palasäätöiset venttiilit ei kai kovin usein säätöjä tarvitse, joten ei niitä tosiaan tarvitse ekassa huollossa tarkistaakaan.
Toihan on sitten halpa huolto, kun juuri mitään ei tarvitse tehdä. :wink:

Pekka
:shock: :shock: :shock:
HeikkiLukkari
Viestit: 107
Liittynyt: 03 Loka 2009 10:01
Paikkakunta: Nummela
Viesti:

Re: BMW ensihuolto

Viesti Kirjoittaja HeikkiLukkari »

Pekkavee kirjoitti:Toihan on sitten halpa huolto, kun juuri mitään ei tarvitse tehdä. :wink:
Ja sarkastisemmin ajateltuna: vähemmän jää tekemättömiä huoltokohteita. :twisted:
p12341
Viestit: 21
Liittynyt: 02 Huhti 2007 13:34
Moottoripyörän malli: R 75/7

Re: BMW ensihuolto

Viesti Kirjoittaja p12341 »

Pyörä huollettu, kertoivat kiristäneensä kannen pultit 78Nm ja sitten ensimmäinen kiristys 75 astetta ja toinen kiristys 75 astetta. Tehty mikä tehty 189 euroa maksoi ja ajamalla pääsi kotiin.
Näin meillä täällä pohjoisessa, Oulussa osaajien kaupungissa.
Vastaa Viestiin