Sivu 1/1
BMW ensihuolto
Lähetetty: 02 Heinä 2012 15:14
Kirjoittaja p12341
Pyörä r1200gs pitäisi viedä loppuviikosta ensihuoltoon 500-1200 km, maahantuojan valtuuttamaan huoltoliikkesen. Kyselin mitä huoltoon kuuluu?
Kuulemma/ihmettelen sylinterin kannen kiristys ei kuulu ensihuotoon. Minulla on itsellä toisenlaista tietoa. BMW r1200gs maintenance service mainitsee 1000km/ensihuoltoon kuuluvan, tighten cylinder head. Olen antanut itselleni kertoa, tuon tarkoittavan kannen kiristystä.
Ei sillä voinhan tuon tehdä itsekin, mutta kun huollosta maksaa niin olisi hyvä, että kaikki tulisi kerralla tehtyä.
Tietääkö joku kiristysmomentin, vai olenko tässä asiassa väärässä.
T:vanha bemaristi.
Re: BMW ensihuolto
Lähetetty: 03 Heinä 2012 02:34
Kirjoittaja Pekkavee
Oikeassa olet
Tuolla
BMW R1200GS huoltolomake
Kyllä se kansi pitää oikeasti kiristää. Mutta se onkin sitten ainoa kerta. Sen jälkeen ei koskaan ellei sitten sylinteriä vaihda tai kantta irroita.
Kumma, että maahantuojan "valtuuttama" huolto ei tuota tiedä.
Tuolla noita momentteja.
R1200GS momentit
M10 pultit:
Oil screw threads lightly
Initial torque, 20 Nm (15 ft-lbs)
Initial torque, 90°
Final torque, 90°
Ne isot M10 pultit vedetään siis noin, eli ensin vähän öljyä pulttiin, sitten 20Nm ja sitten 90° ja sitten toiset 90°
Tietty ne pultit pitää ensin löysätä yksi kerrallaan, jotta noi momentit voi niihin vetää.
Pekka
Re: BMW ensihuolto
Lähetetty: 03 Heinä 2012 12:57
Kirjoittaja p12341
Kiitos tämä riittää minulle, saattoihan työn vastaanotossa olla kesäpoika asialla. Samaa lomaketta olen minäkin tutkinut. Pitää vielä mainita asiasta pyörää huoltoon vietäessä.
T. heikki.
Re: BMW ensihuolto
Lähetetty: 04 Heinä 2012 09:04
Kirjoittaja Gilera
Kyllä maahantuojan valtuuttama huolto on oikeassa, vm 2010 ja sen jälkeen R sarjan sylinterikansia ei jälki kiristetä, venttiilivälyksiä ei myöskään tarkisteta ensihuollossa.
Re: BMW ensihuolto
Lähetetty: 04 Heinä 2012 17:37
Kirjoittaja Pekkavee
Gilera kirjoitti:Kyllä maahantuojan valtuuttama huolto on oikeassa, vm 2010 ja sen jälkeen R sarjan sylinterikansia ei jälki kiristetä, venttiilivälyksiä ei myöskään tarkisteta ensihuollossa.
Jaa, noinkos se on noissa uusissa pyörissä, siis 2010 lähtien.
Kiitos tiedosta.
Anteeksi, mulla oli tietoa vain vanhemmista.
Noi palasäätöiset venttiilit ei kai kovin usein säätöjä tarvitse, joten ei niitä tosiaan tarvitse ekassa huollossa tarkistaakaan.
Toihan on sitten halpa huolto, kun juuri mitään ei tarvitse tehdä.
Pekka
Re: BMW ensihuolto
Lähetetty: 04 Heinä 2012 18:54
Kirjoittaja HeikkiLukkari
Pekkavee kirjoitti:Toihan on sitten halpa huolto, kun juuri mitään ei tarvitse tehdä.
Ja sarkastisemmin ajateltuna: vähemmän jää tekemättömiä huoltokohteita.
Re: BMW ensihuolto
Lähetetty: 11 Heinä 2012 01:46
Kirjoittaja p12341
Pyörä huollettu, kertoivat kiristäneensä kannen pultit 78Nm ja sitten ensimmäinen kiristys 75 astetta ja toinen kiristys 75 astetta. Tehty mikä tehty 189 euroa maksoi ja ajamalla pääsi kotiin.
Näin meillä täällä pohjoisessa, Oulussa osaajien kaupungissa.