Sivu 1/1

pätkii

Lähetetty: 15 Heinä 2012 23:18
Kirjoittaja aarnima1
Minulla on R 100 RS vuodelta -78, ongelmana on käynnin pätkiminen. Kun ajelen normaalinopeutta, toimii hyvin. Kun nopeus nousee yli 120 km/h (Zumolla mitattuna) moottori alkaa yht'äkkiä pätkiä. Kun nopeuden pudottaa alle 100 km/h, kone käy taas tasaisesti. Onko jokin polttoaineen syöttövika?

Re: pätkii

Lähetetty: 16 Heinä 2012 07:46
Kirjoittaja Ismo Vaara
Onko sytytys kohdillaaan, eikä kärkien välissä kipinöi?
Bensahanojen sihdit kannattaa puhdistaa tai poistaa ja laittaa letkuihin suodattimet.
Sakkakupit ja suuttimet olet tietysti jo moneen kertaan putsannut?

Re: pätkii

Lähetetty: 16 Heinä 2012 10:35
Kirjoittaja Mikki
Olikos se pienen reiän aiheuttama onkelma kaasuttimen kalvossa, kun rupee nykiin silloin kun ruokaa enempi tarvittais? Eli ei nouse luistit ihan ylös.
Ismo tän paremmin tietää.

Re: pätkii

Lähetetty: 16 Heinä 2012 14:11
Kirjoittaja Ismo Vaara
Reikä kalvossa aiheuttaa kaasareiden balanssiin ongelmia, mutta ei ehkä niinkään nykimistä? Kannattaa kuitenkin tsekata jos kaasarit yleensäkin purkaa kokonaan.

Re: pätkii

Lähetetty: 21 Heinä 2012 11:11
Kirjoittaja aarnima1
Kiitos Ismolle ja Mikille aktiivisuudesta, olin mökkeilemässä, enkä lukenut heti viestejä. Mekaaninen sytytys on jo vaihdettu sähköiseksi ja pitäisi olla kunnossa. Varmaan vika on kaasuttimien puolella, kunhan kerkiän purkamaan. Mahdankohan löytää vikaa ? Siis onko ammattilaisen apu tarpeen ?

Re: pätkii

Lähetetty: 21 Heinä 2012 19:34
Kirjoittaja JKU
Jos kone selkeästi pätkii, eikös vika ole silloin kipinän puolella?
Ruoan puuttuminen aiheuttaisi kai huonoa vetoa!
Mekaaninen sytytys on jo vaihdettu sähköiseksi ja pitäisi olla kunnossa.
Mekaaninen sytytys on aina varmaa, elektroniikka saattaa aiheuttaa pätkimistä yms vikaa!
Se on lämpöherkempi, alttiimpi jännitepiikeille, saattaa rajoittaa kipinän energiaa suurilla nopeuksilla....
Sanon näin, vaikka olen hankkinut 38 vuotta elantoni elektroniikalla. :oops:

Re: pätkii

Lähetetty: 23 Heinä 2012 17:11
Kirjoittaja JKU
Bensapuolta minäkin epäilisin.
Siinä on kai "kunnon" kärkisytytys? :roll:
Toki kärjillä voi olla liian suuri välyskin (liian pieni kosketuskulma, dwell angle), joten suurilla kierroksilla kosketusaika jää liian lyhyeksi. Tästä seuraa huono (pienitehoinen) kipinä, kun puolan mangeettisydän ei ehdi varautumaan riittävästi.
Käsittääkeni sekin voi aiheuttaa kierroksien "rajoittamista".