Moron. Tuommonen G650 Xchallenge tuli taloon. Öljynvaihtoväli kuulostaa aika hurjalta, 20 tuhatta kilometriä tai kerran vuodessa!!! Pitkältä kuulostaa, yksisylinterinen 650cc kone. Verrokkinan edellinen KTM-EXC, 500 kuutiota ja öljynvaihto 15 tuntia/500 kilometriä + kaksi paperisuodatinta ja kaksi metallisihtiä siinä samassa, toki viritysastekin oli kisamainen.
Mutta mites tuo Bemu, ajattelin ainakin puolittaa öljynvaihdon eli kymppitonni ja siitäkin tekisi mieli vielä tinkiä tiheämmäksi vai miten on?
Ja toisekseen, millaiset huoltovälit uusissa boksereissa/rivikoneissa ovat?
-Ile-
G-bemun PITKÄT huoltovälit.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: G-bemun PITKÄT huoltovälit.
Epäilen tuota öljynvaihtoväliä. Konehan on sama, mutta hivenen korkeammalla viritysasteella kuin single F650 GS. Siinä on 10tkm vaihtoväli.
Kuinkas iso siinä on öljysäiliö? Jos sitä on ratkaisevasti kasvatettu niin...?
Edit. Kyllä siinä on 10tkm öljynvaihtoväli, isohuolto joka toinen kerta. Vähintään eka vaihtoväli pitäisi ajaa mineraaliöljyillä.
Kuinkas iso siinä on öljysäiliö? Jos sitä on ratkaisevasti kasvatettu niin...?
Edit. Kyllä siinä on 10tkm öljynvaihtoväli, isohuolto joka toinen kerta. Vähintään eka vaihtoväli pitäisi ajaa mineraaliöljyillä.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: G-bemun PITKÄT huoltovälit.
Ohjekirja sanoo täsmälleen näin: "Ensimmäisen 10000km:n jälkeen ja sen jälkeen aina 20000km:n (30000km, 50000km, 70000km...) jälkeen, jos nämä kilometrilukemat täyttyvät ennen kuin vuosi on kulunut edellisestä vuosihuollosta.
Ja tämä nimenomaan BMW-öljynvaihtohuolto osiossa.
Moottorin öljyntäyttömäärä 2.3 litraa.
-Ile-
Ja tämä nimenomaan BMW-öljynvaihtohuolto osiossa.
Moottorin öljyntäyttömäärä 2.3 litraa.
-Ile-
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: G-bemun PITKÄT huoltovälit.
Niinpä näyttää.ilmari kirjoitti:Ohjekirja sanoo täsmälleen näin: "Ensimmäisen 10000km:n jälkeen ja sen jälkeen aina 20000km:n (30000km, 50000km, 70000km...) jälkeen, jos nämä kilometrilukemat täyttyvät ennen kuin vuosi on kulunut edellisestä vuosihuollosta.
Ja tämä nimenomaan BMW-öljynvaihtohuolto osiossa.
Moottorin öljyntäyttömäärä 2.3 litraa.
-Ile-
http://www.ascycles.com/pdf/ServiceSche ... nge_6K.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Huimalta tuntuu. Mä kyllä vaihtaisin öljyt 10.000 km välein.
Pekka
Re: G-bemun PITKÄT huoltovälit.
Huolto 00 00 122 BMW Service 10 000km/30 000km/50 000 jne...
Huolto 00 00 128 BMW Inspection 20 000km/40 000km/60 000km jne...
vuorottelevat niin että öljynvaihtoväli on 10 000km
Vuosihuolto 00 00 155 BMW Annual Inspection voi taas yhdistää BMW Servicen(00 00 125) tai BMW Inspection (00 00 131) kanssa jos halua.
Tai kerran vuodessa tehdä pelkästään vuosihuollon jos ajokilometrit jäävät reilusti alle 10 000km.
Huolto 00 00 128 BMW Inspection 20 000km/40 000km/60 000km jne...
vuorottelevat niin että öljynvaihtoväli on 10 000km
Vuosihuolto 00 00 155 BMW Annual Inspection voi taas yhdistää BMW Servicen(00 00 125) tai BMW Inspection (00 00 131) kanssa jos halua.
Tai kerran vuodessa tehdä pelkästään vuosihuollon jos ajokilometrit jäävät reilusti alle 10 000km.
Re: G-bemun PITKÄT huoltovälit.
Jos meinaat ajaa pyörällä pitkään tai haluaa ajatella seuraavaakin omistajaa, niin öljynvaihtovälin puolittaminen voisi olla hyvä ajatus.