Sivu 1/1
Omituisuus vai vika - vitosella gessu wouwouvvaa?
Lähetetty: 28 Heinä 2012 00:12
Kirjoittaja juhaGO
GSA -09 pitää melkoista wouvvausta 3000 kierroksen tietämillä. Että mistä moinen? Laakeri? Vaihteisto? Perä? Turbulenssi? Vai normaalia auf deutsch? Ilmenee kierrosluvulla noin 2500-3500 ja mielestäni vain vitosella. Ja mitä enemmän kuuntelee, sitä kovemmalta kuulostaa... oli Norjan turneella aikaa kuunnella viikon verran. Mittarissa vasta 30 kilokilometriä. Toisaalta ketjurasvaa kuluu aika vähän, jotenka pitääkö olla tyytyväinen?
Tietäjät, kertokaa mistä on kyse?
k. juhaGO
Re: Omituisuus vai vika - vitosella gessu wouwouvvaa?
Lähetetty: 25 Loka 2012 13:21
Kirjoittaja Patruuna
Mulla oli sama "vaiva" 2011-mallin GSA:ssa. 5-vaihteella jurinaa, jonka taajuus vaelteli. Ääni ikäänkuin "kiersi" tahi vouvasi, kuten osuvasti kuvailit
Re: Omituisuus vai vika - vitosella gessu wouwouvvaa?
Lähetetty: 25 Loka 2012 19:53
Kirjoittaja mek
Renkaat on todennäköisin syy. Ainakin Tourance ja Tourance EXP vouvaa. Kuluneempana sitten hitassa kurvissa jyristävät.
Re: Omituisuus vai vika - vitosella gessu wouwouvvaa?
Lähetetty: 27 Loka 2012 12:24
Kirjoittaja juhaGO
Totta, tourancet on alla. Mutta miksi vain vitosella? Voisi kuvitella, että rengasperäisenä kuuluisi muillakin vaihteilla. Kieltämättä äänen suunta on enemmän takapään suunnalta. Mää ihmettele vieläki.
Re: Omituisuus vai vika - vitosella gessu wouwouvvaa?
Lähetetty: 27 Loka 2012 19:40
Kirjoittaja pertsa
Tuttu juttu. Minulla gessussa alla anakeet ja luulin
myös ensin että vitosessa vikaa. Ulvoo kun on paljon
kuormaa ja kylmällä ilmalla. Kun ajaa esim alas alpeille
baanoja ja renkaat kuluvat tasaiseksi niin kyllä kun
menee serpentiineille niin täristää hiljaisessa nopeudessa.
Päivän kun siellä ajelee ja saa renkaan taas reunoistaan
pyöreäksi niin tärinä häviää. Muistaakseni Kunkku joskus
kirjoitti, että mitä järkeä on käyttää noita renkaita, jos
pääasiallisesti ajaa asvaltilla. Olen samaa mieltä ja ensi-
kesäksi laitan alle katurenkaat
Re: Omituisuus vai vika - vitosella gessu wouwouvvaa?
Lähetetty: 23 Marras 2012 10:25
Kirjoittaja jukkap
Terve
Saiko Patruuna "vouvauksen" loppumaan, miten? Voisiko vouvaus johtua vain liian suuresta väännöstä eli sama vauhti kuin viitosella, mutta nelonen pesään, kierroksia lisää ja hiljaista tuli. Kuutosella ilman suhina(melu) peittää liian matalien kierrosten vouvauksen. Olenko ihan pihalla? Omassa eturengas Anakee kuluu rapulle ja alkaa täristämään paljon ennenkuin olisi vaihdon aika. Onko Tourange tai T exp ollut samanlaista ongelmaa? Paineen nosto reilusti yli 3 kilon auttaa asiaan, mutta on ns laakerisoralla huono juttu.
Terv. jp
Re: Omituisuus vai vika - vitosella gessu wouwouvvaa?
Lähetetty: 23 Marras 2012 16:24
Kirjoittaja JyrkiJ
jukkap kirjoitti:Terve
Omassa eturengas Anakee kuluu rapulle ja alkaa täristämään paljon ennenkuin olisi vaihdon aika. Onko Tourange tai T exp ollut samanlaista ongelmaa? Paineen nosto reilusti yli 3 kilon auttaa asiaan, mutta on ns laakerisoralla huono juttu.
Terv. jp
Ei ainakaan perus Tourance ole kulunut mitenkään kummallisesti. Paineita on ollut vähän yli suosituksen, mutta ei kylläkään 3 kiloa (edessä).
Re: Omituisuus vai vika - vitosella gessu wouwouvvaa?
Lähetetty: 18 Touko 2013 12:18
Kirjoittaja juhaGO
Vaihtui takarengas ja loppui wouwwaus sekä ihmettely. Tourance exp on nyt alla, kuulostellaan tilannetta taas syksymmällä.
t. juhaGO
Re: Omituisuus vai vika - vitosella gessu wouwouvvaa?
Lähetetty: 08 Touko 2014 23:41
Kirjoittaja blackfoot
Taitaa olla BMW:n ominaisuus. Itselläni on F650GS -08 Twin ja siinä ilmenee sama wouwaus ääni kutosella ajettaessa 80-100 km/h vauhdissa. Ääntä ei kuulu muilla vaihteilla ajettaessa samassa nopeudessa. Takalaakerit vaihdoin kun epäilin äänen tulevan niistä - ei vaikutusta. Takarengas menee vaihtoo. Katsotaan häviääkö omituinen ääni.