Takaiskari K100RS

K-sarjan pyörät
viking
Viestit: 10
Liittynyt: 20 Kesä 2006 05:33
Moottoripyörän malli: R1200GS

Takaiskari K100RS

Viesti Kirjoittaja viking »

Takaiskari on vaihtokunnossa mutta ennen kuin hankin uuden haluaisin kokemuksia eri merkkisistä iskareista.

Itse olen vähän miettinyt Wilbersin iskaria mutta ilmainenhan se ei ole.

Pyörä on K100RS -91 ABS:illa.

Hyvää kesän jatkoa,
Viking.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Öhlinsin voittanutta ei ole....paitsi hinnassa!
Olen käyttänyt Öhlinsiä K, R ja GS malleissa varmaan yhteensä 150tkm. Ei ole ollut moitteen sijaa. Etupää alkaa helposti vaikuttaa "heikoimmalta lenkiltä" vaihdon jälkeen. Suosittelen myös progressiivisten jousien vaihtoa etutelareihin.
viking
Viestit: 10
Liittynyt: 20 Kesä 2006 05:33
Moottoripyörän malli: R1200GS

Viesti Kirjoittaja viking »

Öhlins oli ensimmäinen vaihtoehto mutta ei löytynyt K100RS pyörään ABSilla varustettuna.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Siirrä ABSin potikkaa vähän sivuun Öhlarin lisäsäiliön tieltä?
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Omassa -91 mallisessa K100RS:ssä on WP:n säädettävä takaiskari ja toimii hienosti. Saa säädettyä aika mukavasti kuorman mukaan. Etupää tosiaan tuntuu hieman löysältä, mutta parani uusilla öljyillä.. :) Paremmat jouset eteen olisi varmasti vielä parempi ratkaisu.
Kulkuri
Viestit: 105
Liittynyt: 17 Helmi 2006 23:01

Öhlins

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Minulla on K 100 RS 16v ja Öhlins kaikilla säädöillä takana. Ajettu nyt iskarilla 81500 km. Pois en enää antaisi, on kyllä kallis mutta hintansa väärtti. Ja on huollettavissa, joten on melkein ikuinen.
Ainakin minulla vaati eteen progsessiiviset jouset ja SAE 15 iskariöljyt, niin vasta sitten oli samaa "paria" etu ja takapää.
kaliffi
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Helmi 2006 20:09

Itse en ollut tyytyväinen

Viesti Kirjoittaja kaliffi »

Se oli 80-luvun puolen välin jälkeen kun tuskailin K 100:n takaiskariongelman takia. Etusessahan joustomatka oli huomattavasti pitempi kuin takana ja ne oli mielestäni epäsuhteessa jo lähtökohtaisesti. En tykännyt silloin enkä tykkää vieläkään vellovasta jousituksesta a´la R 100. No, ostin silloin Ohlinsin Hyvinkäältä ja se oli kallis pettymys. Maksoi 2500 markkaa. Ehkä ko. pyörämalliin se oli vasta prototyyppi, mutta vaihdoin siihen lähes heti kolme pykälää vahvemman jousen. Sekin oli kallis. Iskarin sisuskaluihin, eli venttiileihin en puuttunut, eikä se kotimekaanikolta edes onnistuisi. Olihan se kuitenkin hienon näköinen, mutta...

Etupäähän laitoin SAE 10 öljyt ja se tukevoitti pyörää enemmän minun makuuni. Muuta kokemusta Öhlinsistä en omaa, mutta tuo K-mallin perä on vähän omalaatuinen... Iskarin pitäisi olla "linkun" takana, että siihen saisi progressiota. Tosin jousen "muodollakin" saa progressiota, mutta ei niin hyvin...

Kaiken kaikkiaan onhan Öhlins kuuluisa merkki jonka iso Yamaha omistaa, mutta on varmasti muitakin hyviä!
hartma-q
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Touko 2006 11:36

Vielläkö on tarvetta takaiskariin?

Viesti Kirjoittaja hartma-q »

Soittele numeroon 0400 470 944/matti
Vastaa Viestiin