LT vai RT
LT vai RT
Tervehdys !
Kiinnostukseni BMW pyöriin lisääntyy jatkuvasti, ja keskustelu kotona on saanut jo hyväksyvän sävyn.
Ajan nyt Suzuki Intruder C 1800 pyörällä, mutta haluaisin vähän enemmän suojaa ja lukittua tilaa sekä tietysti aivan eri luokan ajomukavuutta.
Kysymykseni on tietenkin kovin haasteellinen ja mielipiteitä jakava, mutta olisin kiinnostunut saamaan käyttäjien mielipiteitä LT ja RT pyöristä ja niiden eroavaisuuksista toisiinsa nähden.
Olen mielessäni jo seulonut malliston näihin kahteen mallisarjaan.
Onko paljon erilaisia ( sudenkuoppia ) huomioitavia kohteita käytettyä ostettaessa. Tarjonta ei ainakaan LT mallin osalta ole kovin runsasta ja näyttää, että liikkeissä on Saksasta tuotuja pyöriä.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Kiinnostukseni BMW pyöriin lisääntyy jatkuvasti, ja keskustelu kotona on saanut jo hyväksyvän sävyn.
Ajan nyt Suzuki Intruder C 1800 pyörällä, mutta haluaisin vähän enemmän suojaa ja lukittua tilaa sekä tietysti aivan eri luokan ajomukavuutta.
Kysymykseni on tietenkin kovin haasteellinen ja mielipiteitä jakava, mutta olisin kiinnostunut saamaan käyttäjien mielipiteitä LT ja RT pyöristä ja niiden eroavaisuuksista toisiinsa nähden.
Olen mielessäni jo seulonut malliston näihin kahteen mallisarjaan.
Onko paljon erilaisia ( sudenkuoppia ) huomioitavia kohteita käytettyä ostettaessa. Tarjonta ei ainakaan LT mallin osalta ole kovin runsasta ja näyttää, että liikkeissä on Saksasta tuotuja pyöriä.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Re: LT vai RT
Kolmanneksen kevyempänä RT(1200) viihtyy LT:tä paremmin mutkateillä. Malli-iältään paljon nuorempana myös tekniikka on tuoreempaan. Hieno pyörä.
Re: LT vai RT
Entisenä RT ja nykyisenä R1200GS kuskina voin ainakin tuota RT:ä suositella.Käy kokeilemassa myös tuota GS:ää.zorro kirjoitti:Tervehdys !
Kiinnostukseni BMW pyöriin lisääntyy jatkuvasti, ja keskustelu kotona on saanut jo hyväksyvän sävyn.
Ajan nyt Suzuki Intruder C 1800 pyörällä, mutta haluaisin vähän enemmän suojaa ja lukittua tilaa sekä tietysti aivan eri luokan ajomukavuutta.
Kysymykseni on tietenkin kovin haasteellinen ja mielipiteitä jakava, mutta olisin kiinnostunut saamaan käyttäjien mielipiteitä LT ja RT pyöristä ja niiden eroavaisuuksista toisiinsa nähden.
Olen mielessäni jo seulonut malliston näihin kahteen mallisarjaan.
Onko paljon erilaisia ( sudenkuoppia ) huomioitavia kohteita käytettyä ostettaessa. Tarjonta ei ainakaan LT mallin osalta ole kovin runsasta ja näyttää, että liikkeissä on Saksasta tuotuja pyöriä.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Ainakin itse olen sitä mieltä että GS on monikäyttöisempi ja myös helpompi huoltaa kuin RT.
Ja laukkusarjoja ym. varusteita löytyy huomattavasti laajemmat valikoimat.
ps. pakko sanoa: Kaikki bemarit tulee Saksasta
Ei varmaan huonompia ole vaikka käytettyinä sieltä tuodaan.Yleensä paremmin varusteltuja sekä säännöllisesti huollettuja.
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 10 Elo 2010 01:12
- Moottoripyörän malli: BMW C650GT
- Paikkakunta: Tampere, Farlake
Re: LT vai RT
Zorrolle:
Nämä viestit kun luet läpi, niin olet paljon viisaampi. Ainakin LT:n suhteen... Näillä minä aloitin aikoinaan tutustumisen LoTjaan .
Nämä viestit kun luet läpi, niin olet paljon viisaampi. Ainakin LT:n suhteen... Näillä minä aloitin aikoinaan tutustumisen LoTjaan .
Re: LT vai RT
Oma tarina. Olin ajannut toistakymmentä vuotta customilla ja halusin selvästi lisää ajomukavuutta kun olin myös alkanut heittää yhä pidempiä retkiä. Olin saman kysymyksen edessä kuin sinä. En koskaan kokeillutkaan muuta matkapyörää kuin LT:tä, koska pienen harkinnan jälkeen tein johtopäätökset että kyllä kai kaksipyttynen bokserikin tärisee saman verran kuin V2 (en tiedä onko näin). LT ei tärise ainakaan. Muuten olen täysin tyytyväinen ratkaisuun, paitsi että se helkkarin peräkeskustelu rasittaa...Pitääkö vai eikö pidä vaihtaa etuajassa jne.
Muita kokemuksia Bemareista minulla ei ole kuin että tänä kesänä Euroopan moottoriteillä kaveri sanoi että hän seurasi minua kateellisena kun en tarvinnut tehdä mitään töitä 130 km vaudissa. Hän itse joutui kuulemma koko ajan tehdä pieniä korjausliikkeitä (Gessu).
Mielestäni hyvät asiat:
- sähköinen keskituki (haukutaankin välillä )
- pakki
- musaa
- ei tärinää
- ajettavuus kun vauhti yli 5 km/h. On se kieltämättä kömpelö kävelyvauhdissa, mutta kyllä siihenkin tottuu
- perselämmitin
- kahvalämmittimet
- iso, hyvä ja säädettävä pleksi. Ei aiheuta tyypillisiä pyörteitä kypärän seudulla, mutta minulle uusi ilmiö: niskaveto. Korjaantuu sopivalla niskasuojalla
- cruisecontrol on paljon parempi kuin kuvittelinkaan. Kun ei tarvitse seurata nopeusmittaria näkee paljon muutakin
- integroidut laukut sisälaukkuineen + keskuslukitus. Ostaessani ei ollut hajuakaan kuinka hieno keksintö
Huolto on mielestäni vähän hankalaa kun aina pitää poistaa hirveä määrä katteita ennen kuin pääsee eteenpäin, mutta onhan talvella aikaakin.
Haluaisin kovasti uuden 1600 moottorin, mutta kun LT.ssä on asioita joista en halua vaan luopua, taidan jatkaa tällä pyörällä vielä vuosia.
Muita kokemuksia Bemareista minulla ei ole kuin että tänä kesänä Euroopan moottoriteillä kaveri sanoi että hän seurasi minua kateellisena kun en tarvinnut tehdä mitään töitä 130 km vaudissa. Hän itse joutui kuulemma koko ajan tehdä pieniä korjausliikkeitä (Gessu).
Mielestäni hyvät asiat:
- sähköinen keskituki (haukutaankin välillä )
- pakki
- musaa
- ei tärinää
- ajettavuus kun vauhti yli 5 km/h. On se kieltämättä kömpelö kävelyvauhdissa, mutta kyllä siihenkin tottuu
- perselämmitin
- kahvalämmittimet
- iso, hyvä ja säädettävä pleksi. Ei aiheuta tyypillisiä pyörteitä kypärän seudulla, mutta minulle uusi ilmiö: niskaveto. Korjaantuu sopivalla niskasuojalla
- cruisecontrol on paljon parempi kuin kuvittelinkaan. Kun ei tarvitse seurata nopeusmittaria näkee paljon muutakin
- integroidut laukut sisälaukkuineen + keskuslukitus. Ostaessani ei ollut hajuakaan kuinka hieno keksintö
Huolto on mielestäni vähän hankalaa kun aina pitää poistaa hirveä määrä katteita ennen kuin pääsee eteenpäin, mutta onhan talvella aikaakin.
Haluaisin kovasti uuden 1600 moottorin, mutta kun LT.ssä on asioita joista en halua vaan luopua, taidan jatkaa tällä pyörällä vielä vuosia.
Re: LT vai RT
Parashan tietenkin on käydä testaamassa kumpaakin. Itse en LT:tä huolisi, painava ja kömpelö.
RT täristää joillakin kierroksilla, mutta siitä ei ole ainakaan minulle haittaa, taajuus on erilainen kuin nelipyttyisellä. Ainakin se yksilö, jota olen LT:ssä kokeillut ,puudutti kädet tärinöillä sadankilsan ajon jälkeen, juu en purista tankoa.
Saahan RT:hen myös kattavan määrän lisävarusteita, ESA, RDC,ASC ,vakkari, ym. Bokseri on halpa huollattaa tai itsekin räplätä. Vuosimalli kympistä eteepäin pleksi on tosi hyvä ei pyörteitä eikä huminoita, itse en juurikaan korvatulppia tarvitse.
RT täristää joillakin kierroksilla, mutta siitä ei ole ainakaan minulle haittaa, taajuus on erilainen kuin nelipyttyisellä. Ainakin se yksilö, jota olen LT:ssä kokeillut ,puudutti kädet tärinöillä sadankilsan ajon jälkeen, juu en purista tankoa.
Saahan RT:hen myös kattavan määrän lisävarusteita, ESA, RDC,ASC ,vakkari, ym. Bokseri on halpa huollattaa tai itsekin räplätä. Vuosimalli kympistä eteepäin pleksi on tosi hyvä ei pyörteitä eikä huminoita, itse en juurikaan korvatulppia tarvitse.
Re: LT vai RT
RT on myös suhteellisen mallikas ajettava soratiellä. Uskaltaisimpa väittää, että 2-päällä jopa gessua parempi.
- Jukka -
- Jukka -
-Jukka-
R1100RT
R1100RT
- heikkihy
- Viestit: 26
- Liittynyt: 09 Huhti 2009 11:49
- Moottoripyörän malli: R 1200 RT
- Paikkakunta: Turku
Re: LT vai RT
Innostun aina, kun pitää kehua ärteetä.
Olen ajellut kolmella yksilöllä (06, 09 ja 11) nyt seitsemän kesää ja kahdeksan rautaperää aina 2500 K Goldiin. Joka kerta pyörän vaihdon tullessa eteen, olen käynyt läpi niin gessut kuin geeteetkin ja aina valinta on ollut RT. Ja pelkästään järkisyistä.
Pyörä toimii sekä sporttipyöränä mutkateillä että pitkän matkan taittajana autobahneilla. Olen kokeillut Saksassa "täysillä" kaikki laukut päällä ja vakaasti kulkee kuin juna. Tärinöitä ei käytännössä ole, fourit täristävät enemmän.
Suosittelen lämpimästi
Olen ajellut kolmella yksilöllä (06, 09 ja 11) nyt seitsemän kesää ja kahdeksan rautaperää aina 2500 K Goldiin. Joka kerta pyörän vaihdon tullessa eteen, olen käynyt läpi niin gessut kuin geeteetkin ja aina valinta on ollut RT. Ja pelkästään järkisyistä.
Pyörä toimii sekä sporttipyöränä mutkateillä että pitkän matkan taittajana autobahneilla. Olen kokeillut Saksassa "täysillä" kaikki laukut päällä ja vakaasti kulkee kuin juna. Tärinöitä ei käytännössä ole, fourit täristävät enemmän.
Suosittelen lämpimästi
IBAN # 17797
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: LT vai RT
Jaasaariju kirjoitti:RT on myös suhteellisen mallikas ajettava soratiellä. Uskaltaisimpa väittää, että 2-päällä jopa gessua parempi.
- Jukka -
Oletko sitten ajanut Gessulla kunnon hiekkateitä?
No itse ajelin joskus R1150R (ei siis RT) pyörälläni hiekkateitä. Sekin oli siihen erinomainen.
Mutta Gessu on paras Bemari siihen hommaan. Nyt mulla on onneksi se.
Pekka
Re: LT vai RT
Terve Pekka.
Tarkoitin nimenomaan kaksi päällä ajamista. Yksi päällä gessu vie
takuuvarmasti voiton. Tämä on vain minun mielipiteeni.
Tarkoitin nimenomaan kaksi päällä ajamista. Yksi päällä gessu vie
takuuvarmasti voiton. Tämä on vain minun mielipiteeni.
-Jukka-
R1100RT
R1100RT