Miksi K1 käy vain 1. ja 4. pytyllä?
Lähetetty: 18 Elo 2012 17:43
Tervehdys
Tämä viesti koskee samaa pyörää ja viestiketjua "Miksi K1 ei käy" BMWK189... 3.7.2011
Hieman historiaa tapahtuneesta:
K1 siis rikkoontui vauhdista. Kipinät tulpissa hukassa.
HAL anturissa leditestin mukaan vikaa. --> Anturit vaihdettu. --> ei auta.
Sytytysyksikkö vaihtoon -->Ei auta.
Motronic huoltoon hollantiin.
http://www.carmo.nl/index.php?main_page ... _1412_1420" onclick="window.open(this.href);return false;
-->Tämä auttaa. Pyörä lähtee käyntiin. Tehoja puuttuu.
Keväällä pyörä ei käy. Pyörästä otetulla bensalla ei käynnisty edes ruohonleikkuri. Bensat vaihtoon. -->Tämä auttaa. Pyörä lähtee käyntiin. Tehoja puuttuu reilusti.
2,3 sylinterin sytytysuolassa sulamisjälkiä. --> Uudet puolat ja tulpat --> Ei auta.
Tämänhetkinen tilanne tutkimisen jäljiltä:
K1 käy vain 1. ja 4. sylinterillä. 2,3 sylinterin pakoputket kylmiä. 2. ja 3. sylinterin tulee kipinä vain startatessa starttinappia painaessa, mutta tämän jälkeen ei enää kipinää. Tyhjäkäynnillä toimivalle 1,4 sylinterin puolan ensiöpuolelle tulee mitattuna n. 0,4V sykäntelevä jännite. Eli tämä toimii.
2,3 sytytyspuolan ensiöpuolelle tulee n. 4V tasainen jännite. Eli tässä vikaa. Puola lämpenee, jos kauemmin käyttää pyörää.
Melkoinen sotakone tuo pyörä kuitenkin on, kun kahdella pytyllä nelipyttyinen noinkin hyvin käy.
Eli missä vika? Toivottavasti vika löytyy, ettei "cc1000" teippausta tarvitse muuttaa cc500
Tämä viesti koskee samaa pyörää ja viestiketjua "Miksi K1 ei käy" BMWK189... 3.7.2011
Hieman historiaa tapahtuneesta:
K1 siis rikkoontui vauhdista. Kipinät tulpissa hukassa.
HAL anturissa leditestin mukaan vikaa. --> Anturit vaihdettu. --> ei auta.
Sytytysyksikkö vaihtoon -->Ei auta.
Motronic huoltoon hollantiin.
http://www.carmo.nl/index.php?main_page ... _1412_1420" onclick="window.open(this.href);return false;
-->Tämä auttaa. Pyörä lähtee käyntiin. Tehoja puuttuu.
Keväällä pyörä ei käy. Pyörästä otetulla bensalla ei käynnisty edes ruohonleikkuri. Bensat vaihtoon. -->Tämä auttaa. Pyörä lähtee käyntiin. Tehoja puuttuu reilusti.
2,3 sylinterin sytytysuolassa sulamisjälkiä. --> Uudet puolat ja tulpat --> Ei auta.
Tämänhetkinen tilanne tutkimisen jäljiltä:
K1 käy vain 1. ja 4. sylinterillä. 2,3 sylinterin pakoputket kylmiä. 2. ja 3. sylinterin tulee kipinä vain startatessa starttinappia painaessa, mutta tämän jälkeen ei enää kipinää. Tyhjäkäynnillä toimivalle 1,4 sylinterin puolan ensiöpuolelle tulee mitattuna n. 0,4V sykäntelevä jännite. Eli tämä toimii.
2,3 sytytyspuolan ensiöpuolelle tulee n. 4V tasainen jännite. Eli tässä vikaa. Puola lämpenee, jos kauemmin käyttää pyörää.
Melkoinen sotakone tuo pyörä kuitenkin on, kun kahdella pytyllä nelipyttyinen noinkin hyvin käy.
Eli missä vika? Toivottavasti vika löytyy, ettei "cc1000" teippausta tarvitse muuttaa cc500