R1100 pyörän anatomiaa

R-sarjan pyörät
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

R1100 pyörän anatomiaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Joku on tehnyt aika perusteellisen tutkimuksen BMW R1100 pyörän anatomiaan.
Pitää joskus katsella noita kuvia niin voisi itsekin ymmärtää miten se toimii. :)

Remontti

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1100 pyörän anatomiaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Tuoltahan löytyi hienot asennustyökalut tuohon kampiakselin perästefan vaihtoon kanssa.
Stefan asennuskalut
Toi stefahan pitää joskus uusia, jos se alkaa vuotamaan kytkimelle, niin noinhan se asennushomma sitten käy.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
kardaani
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Helmi 2012 21:45

Re: R1100 pyörän anatomiaa

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Pekkavee kirjoitti:Tuoltahan löytyi hienot asennustyökalut tuohon kampiakselin perästefan vaihtoon kanssa.
Johan on markkinat, tuo kaveri on keksinyt ihan samanlaiset työkalut, joita käytin R1200RT:n vastaavan stefan vaihtoon. Tuolla, linkki. Palautuspullo (0,5 litraa) oli käytössä stefan ujutukseen ja käytin myös harmaata pvc-viemäriputkea lyöntityökaluna. Muistaakseni sahasin muhvista uloimman ulokkeen pois, jolloin koko oli oikea. Ei voi siis mitään uutta keksiä, plääh.

Jälkikäteen ajatellen vielä parempi olisi ollut, jos olisi tehnyt kampiakselin takapään ruuvinreikiin sovitettavan puristustyökalun. Ruuveilla kiristämällä stefa menisi täsmälleen suoraan. Vuotoriski pienenisi entisestään. Homma on tarkkaa tuollaisen PTFE-stefan kanssa (itse tuhosin yhden ensin).
Vastaa Viestiin