F 650 ST:n seosruuvit.
F 650 ST:n seosruuvit.
Onko teille tapahtunut vastaavaa. Ostin F 650 ST pyörän tänä kesänä. Ajattelin säätää kaasarieden tyhjäkäyntiseosruuvit. Molemmat jumissa. Oikean puoleisen sain liikkumaan mutta vasen ei millään. Purin pyörän perusteellisesti, että sai kaasarin irti ja paremmin tilaa ruuvimeisselille. Mutta ruuvi oli päättänyt pysyä kiinni. Hapettunut! Porasin ruuviin reiän keskelle ja yritin kiertää ruuvin auki vastakierretapilla. Tappi katkesi reikään (Bilteman laatua, varokaa niitä). Nyt minulla oli ruuvi edelleen paikoillaan ja lisäksi riemukseni karkaistu tappi keskellä. Ei enää toivoakaan saada ruuvia poraamalla pois. Dremeli ja hammaslääkäriltä saadut timanttiterät käyttöön. Sai jyrsittyä katkenneen osan osan ja porasin lopun seosruuvin pois. Ihme kyllä kierteetkin säilyivät ehjänä. Kaasareiden puhdistus ja uudet tiivisteet ja uusi seosruuvi. Aikaisemmin alakierroksia vaivannut tehottomuus korjaantui huimasti - sain uuden pyörän. Jos tästä jotakin voi oppia niin ainakin sen, että seosruuveja olisi hyvä silloin tällöin käännellä, ihan noin huvikseen etteivät ne pääse jumimaan.