R45 pääjarrusylinteri? ASIA RATKAISTU
Lähetetty: 14 Loka 2012 18:16
R45 vuosimalli 1985 eli viiimeinen vuosimalli, jarrut Brembo (vain yksi jarrulevy), pääsylinterinhalkaisija 12 mm - kysymyksiä:
Pääsylinteri vuotaa hieman (huomasin kun otin pääsylinterin pois ja pumppailin nesteitä pois kahvaa painamalla eli ei ollut vastapainetta, koska jarruletku oli irti levyjarrusylinteristä)
1. Kannattaako hankkia korjaussarja vai vaihtaa koko sylinteri? Uusi sylinteri on varma ratkaisu.
2.. Miten irroitetaan pääsylinteri? Pitääkö purkaa koko käsikahva vai lähteekö se avaamalla kaksi pientä kuusiokolopulttia (avasin, mutta tuntui olevan tiukassa, mikähän on niksi irroitukseen)?
KUUSIOKOLOPULTTIEN AVAAMISEN JÄLKEEN NAPUTTELIN SYLINTERIÄ KUMIVASARALLA PARIKYMMENTÄ KERTAA JA SYLINTERI IRTOSI. VUOTANUT JARRUNESTE OLI LIIMANNUT SYLINTERIN KIINNI.
Pääsylinteri vuotaa hieman (huomasin kun otin pääsylinterin pois ja pumppailin nesteitä pois kahvaa painamalla eli ei ollut vastapainetta, koska jarruletku oli irti levyjarrusylinteristä)
1. Kannattaako hankkia korjaussarja vai vaihtaa koko sylinteri? Uusi sylinteri on varma ratkaisu.
2.. Miten irroitetaan pääsylinteri? Pitääkö purkaa koko käsikahva vai lähteekö se avaamalla kaksi pientä kuusiokolopulttia (avasin, mutta tuntui olevan tiukassa, mikähän on niksi irroitukseen)?
KUUSIOKOLOPULTTIEN AVAAMISEN JÄLKEEN NAPUTTELIN SYLINTERIÄ KUMIVASARALLA PARIKYMMENTÄ KERTAA JA SYLINTERI IRTOSI. VUOTANUT JARRUNESTE OLI LIIMANNUT SYLINTERIN KIINNI.