R850R vikoja?

R-sarjan pyörät
EevaP
Viestit: 54
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:56
Moottoripyörän malli: R75/6

R850R vikoja?

Viesti Kirjoittaja EevaP »

R850 R tutustumiskierroksessa. Niille joilla on kokemusta ko. pyöristä: mitä vikoja olette löytäneet?
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

R850R Vikoja

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Tyyppivikoja:

Vapaan merkkivalo toimii hieman omia aikojaan - hieman kiusallinen vika, koska katkaisija vaihto on iso homma. Tuo ei kuitenkaan ole kovin iso ongelma, mutta yhdessä toisen tyyppivian (kytkinkahvan katkaisin) kanssa saattaa aiheuttaa (=aiheutti minulla) tilanteita, joissa mopon käynnistäminen kesti välillä kauan kun yritti houkutella vapaan merkkivaloa päälle (ja aktivoida starttia).

Nuo kaksi olivatkin ainoat viat muuten mukavassa pyörässä.
Avatar
kamale
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Touko 2006 20:25
Moottoripyörän malli: BMW R 1200 CL
Paikkakunta: ESPOO

R850R

Viesti Kirjoittaja kamale »

Hei!

Itselläni ei ole ollut mitään moittimista. Tosin vapaa ei aina tahdo sattua kohdalle, mutta siihen tottuu!
Mukava pyörä, 28000 mittarissa!

T. Kari :wink:
EevaP
Viestit: 54
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:56
Moottoripyörän malli: R75/6

Viesti Kirjoittaja EevaP »

Niinpä näyttäisi, että joutuu vapaata hieman etsimään. Vanhassa R75/6 on samaa vikaa joten ei vaadi minulta tottumista. Hmm, ja alhaisilla nopeuksilla meno hieman nykivää? Lieneekö syy ruisku ja/tai tottumaton käsi.
Avatar
kamale
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Touko 2006 20:25
Moottoripyörän malli: BMW R 1200 CL
Paikkakunta: ESPOO

r850r

Viesti Kirjoittaja kamale »

Varmaan johtuu vähän molemmista , niin ruiskusta kuin tottumattomuudestakin!

Kaikesta huolimatta siihen kuitenkin tottuu!

T. Kari
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Joo. On tuo ruisku tottumattomalle (ja joskus tottuneellekin :oops: ) hieman on/off-tyyppinen ja hitaalla vauhdilla ajelu vaatii kyllä jouhevaa kytkimen ja kaasun yhteiskäyttöä.
BemariR2D2
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Elo 2006 17:44

R850R vikoja

Viesti Kirjoittaja BemariR2D2 »

Itselläni on v. 2001 malli, ajettu 48000 km. Toi vapaavalo syttyy usein
pienellä tai isommalla viiveellä. Muuten on mp toiminut hyvin, mitä nyt
toi vaihteisto pienillä vaihteilla vähän klonksuu päälle laitettaessa, sekä pienellä nopeudella tasakaasulla ajettaessa ajo vähän rykivää.
Mukava peli huristella pitempiäkin päiväreissuja.
EevaP
Viestit: 54
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:56
Moottoripyörän malli: R75/6

Viesti Kirjoittaja EevaP »

Pyörän oma pleksi tuntuu hieman äänekkäältä ja päästää tuulta jonkin verran kypärään noin 90 km/h+ nopeuksissa. Onko kukaan viritellyt pleksiä eri asentoon ja jos niin millä keinoin?
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Se oma Touring-plexi on ihan "syvältä". Itse sain tuosta hieman siedettävämmän lekkaamaalla tuosta 5cm veks. Tuolloin se ohjasi tuulen meikäläisen (183cm) kypärän alle.

Moni on kommentoinut, että se R1150R:n Roadster-plexi on paljon parempi kuin se Kasipätkän "vessanovi", joka tekee julmetut pyörteet.

Kokeilepa ruuvata se plexi irti. Hiljaisuus on hämmentävä. Ei jytinää, pyörteitä tai kohinaa...
Avatar
kamale
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Touko 2006 20:25
Moottoripyörän malli: BMW R 1200 CL
Paikkakunta: ESPOO

r850r

Viesti Kirjoittaja kamale »

Minulla on Kapan muotoiltu pieni ns. roadster -plexi ja olen ollut tyytyväinen. Pojan mielestä pyörä ei näytäkään enää niin paljon pappamallilta!

T. Kari
:wink:
EevaP
Viestit: 54
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:56
Moottoripyörän malli: R75/6

Viesti Kirjoittaja EevaP »

Turussa oli mukana kaksikin pyörää joissa oli muu kuin oma touring pleksi. Täytyypä talven aikana käydä ostoksilla. Kari sun roadster malli oli fiksun näköinen - miten paljon se suojaa, no mitä nyt ilmassa kulloinkin sattuu lentelemään?

Montaa vikaa ei ole siis löytynyt. Herkkään kaasuun alkaa tottua ja ah - se vapaavalon viive. Mitä se on mahtanut saksalainen insinööri ajatella sitä laatiessaan.
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Soon ajatellu jotta säästetään ja teetätetään se katkaisin jossain Bulgariassa tai Romaniassa alihankkijalla... :D
Avatar
kamale
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Touko 2006 20:25
Moottoripyörän malli: BMW R 1200 CL
Paikkakunta: ESPOO

r850r

Viesti Kirjoittaja kamale »

Joo, se näyttää ihan hyvältä ja vaikka se onkin niin pieni, niin silti se suojaa jopa minunkin kokoista kaveria ihan hyvin, puhumattakaan pienestä naisesta! Harmi kun ei tullut sun kokeiltua mun pyörää...

T. Kari :wink:
EevaP
Viestit: 54
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:56
Moottoripyörän malli: R75/6

Viesti Kirjoittaja EevaP »

Tiedä onko tämä nyt sitten vika vai ominaisuus..? Ajeltiin lomareissulla 2000 km. Lähtiessä katsottiin öljyt, palatessa öljyikkuna näytti ihan tyhjää. Onko muilla samanlaisia "kulutus"kokemuksia?
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Öljy

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

EevaP kirjoitti:Tiedä onko tämä nyt sitten vika vai ominaisuus..? Ajeltiin lomareissulla 2000 km. Lähtiessä katsottiin öljyt, palatessa öljyikkuna näytti ihan tyhjää. Onko muilla samanlaisia "kulutus"kokemuksia?

EIJEIJEI. :shock:

Ei Bokseria ajella 2tkm tarkastamatta öljyjä. Se kun tilanteesta ja ajotavasta riippuen saattaa tuota hörpätä. Ei siis ole ongelma - se on yksi tyypillisimmistä ominaisuuksista. MUTTA - älä rupea hysteerikoksi. Pidä öljytaso tarkastussilmän keskitasossa tai alle. Tarkasta aina samassa paikassa, samalla tavalla, sama aika ajon jälkeen.

Siis - ajotavasta ja pyörästä riippuen bokseri voi viedä öljyä... Se on ominaisuus. :(
Vastaa Viestiin