R850R vikoja?
R850R vikoja?
R850 R tutustumiskierroksessa. Niille joilla on kokemusta ko. pyöristä: mitä vikoja olette löytäneet?
R850R Vikoja
Tyyppivikoja:
Vapaan merkkivalo toimii hieman omia aikojaan - hieman kiusallinen vika, koska katkaisija vaihto on iso homma. Tuo ei kuitenkaan ole kovin iso ongelma, mutta yhdessä toisen tyyppivian (kytkinkahvan katkaisin) kanssa saattaa aiheuttaa (=aiheutti minulla) tilanteita, joissa mopon käynnistäminen kesti välillä kauan kun yritti houkutella vapaan merkkivaloa päälle (ja aktivoida starttia).
Nuo kaksi olivatkin ainoat viat muuten mukavassa pyörässä.
Vapaan merkkivalo toimii hieman omia aikojaan - hieman kiusallinen vika, koska katkaisija vaihto on iso homma. Tuo ei kuitenkaan ole kovin iso ongelma, mutta yhdessä toisen tyyppivian (kytkinkahvan katkaisin) kanssa saattaa aiheuttaa (=aiheutti minulla) tilanteita, joissa mopon käynnistäminen kesti välillä kauan kun yritti houkutella vapaan merkkivaloa päälle (ja aktivoida starttia).
Nuo kaksi olivatkin ainoat viat muuten mukavassa pyörässä.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 07 Elo 2006 17:44
R850R vikoja
Itselläni on v. 2001 malli, ajettu 48000 km. Toi vapaavalo syttyy usein
pienellä tai isommalla viiveellä. Muuten on mp toiminut hyvin, mitä nyt
toi vaihteisto pienillä vaihteilla vähän klonksuu päälle laitettaessa, sekä pienellä nopeudella tasakaasulla ajettaessa ajo vähän rykivää.
Mukava peli huristella pitempiäkin päiväreissuja.
pienellä tai isommalla viiveellä. Muuten on mp toiminut hyvin, mitä nyt
toi vaihteisto pienillä vaihteilla vähän klonksuu päälle laitettaessa, sekä pienellä nopeudella tasakaasulla ajettaessa ajo vähän rykivää.
Mukava peli huristella pitempiäkin päiväreissuja.
Se oma Touring-plexi on ihan "syvältä". Itse sain tuosta hieman siedettävämmän lekkaamaalla tuosta 5cm veks. Tuolloin se ohjasi tuulen meikäläisen (183cm) kypärän alle.
Moni on kommentoinut, että se R1150R:n Roadster-plexi on paljon parempi kuin se Kasipätkän "vessanovi", joka tekee julmetut pyörteet.
Kokeilepa ruuvata se plexi irti. Hiljaisuus on hämmentävä. Ei jytinää, pyörteitä tai kohinaa...
Moni on kommentoinut, että se R1150R:n Roadster-plexi on paljon parempi kuin se Kasipätkän "vessanovi", joka tekee julmetut pyörteet.
Kokeilepa ruuvata se plexi irti. Hiljaisuus on hämmentävä. Ei jytinää, pyörteitä tai kohinaa...
Turussa oli mukana kaksikin pyörää joissa oli muu kuin oma touring pleksi. Täytyypä talven aikana käydä ostoksilla. Kari sun roadster malli oli fiksun näköinen - miten paljon se suojaa, no mitä nyt ilmassa kulloinkin sattuu lentelemään?
Montaa vikaa ei ole siis löytynyt. Herkkään kaasuun alkaa tottua ja ah - se vapaavalon viive. Mitä se on mahtanut saksalainen insinööri ajatella sitä laatiessaan.
Montaa vikaa ei ole siis löytynyt. Herkkään kaasuun alkaa tottua ja ah - se vapaavalon viive. Mitä se on mahtanut saksalainen insinööri ajatella sitä laatiessaan.
- kamale
- Viestit: 234
- Liittynyt: 02 Touko 2006 20:25
- Moottoripyörän malli: BMW R 1200 CL
- Paikkakunta: ESPOO
r850r
Joo, se näyttää ihan hyvältä ja vaikka se onkin niin pieni, niin silti se suojaa jopa minunkin kokoista kaveria ihan hyvin, puhumattakaan pienestä naisesta! Harmi kun ei tullut sun kokeiltua mun pyörää...
T. Kari
T. Kari
Öljy
EevaP kirjoitti:Tiedä onko tämä nyt sitten vika vai ominaisuus..? Ajeltiin lomareissulla 2000 km. Lähtiessä katsottiin öljyt, palatessa öljyikkuna näytti ihan tyhjää. Onko muilla samanlaisia "kulutus"kokemuksia?
EIJEIJEI.
Ei Bokseria ajella 2tkm tarkastamatta öljyjä. Se kun tilanteesta ja ajotavasta riippuen saattaa tuota hörpätä. Ei siis ole ongelma - se on yksi tyypillisimmistä ominaisuuksista. MUTTA - älä rupea hysteerikoksi. Pidä öljytaso tarkastussilmän keskitasossa tai alle. Tarkasta aina samassa paikassa, samalla tavalla, sama aika ajon jälkeen.
Siis - ajotavasta ja pyörästä riippuen bokseri voi viedä öljyä... Se on ominaisuus.