Pyörä oli inasen liian korkea ja aina pysähtyessä piti katsoa tarkkaan, ettei kuoppa satu kohdalle. Mietin matalemman satulan asentamista, mutta keskustelupalstoilta löytyi maininta 30 milliä normaalia lyhyemmästä iskarista.
Sellainen löytyikin Englannista. Valmistaja on Hagon ja myyjä Motorworks LTD, motorworks.co.uk. Hintaa postikulujen kanssa oli 208,50 puntaa eli noin 250 euroa.
Panin iskarin juuri paikalleen ja kävin koeajolla. Täytyy myöntää, että oli erittäin hyvä ostos. Painopiste laski hieman alemmaksi ja nyt molemmat jalat yltävät maahan. Jossakin keskusteluissa kehotetaan laskemaan myös etupäätä, jotta ajo-ominaisuudet pysyvät ennallaan.
En huomannut ajossa mitään eroa. Kääntyminen onnistuu aivan yhtä kankeasti kuin ennenkin. Saattaa etupään madaltaminen jäädä, mutta suosittelen iskarin kokeilua, jos korkeus on ongelma. Remontti on helppo ja halpa istuimen vaihtoon verrattuna.
K100 RT:n madaltaminen
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 01 Huhti 2013 19:27
- Moottoripyörän malli: K100 RT
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: K100 RT:n madaltaminen
Hyvä homma, jos tuo auttoi.
Pyörän asento muuttuu hieman, jos perää laskee ja keulaa ei laske. Se muuttaa hieman ohjauskulmaa loivemmaksi eli ohjauksesta tulee hieman hitaampi vielä.
Sillä nyt tuskin on paljoakaan merkitystä normaaliajossa. Jos keulassa on esijännityksen säätö niin sitähän voi vähän löysätä, niin keula laskee alemmas.
Pekka
Pyörän asento muuttuu hieman, jos perää laskee ja keulaa ei laske. Se muuttaa hieman ohjauskulmaa loivemmaksi eli ohjauksesta tulee hieman hitaampi vielä.
Sillä nyt tuskin on paljoakaan merkitystä normaaliajossa. Jos keulassa on esijännityksen säätö niin sitähän voi vähän löysätä, niin keula laskee alemmas.
Pekka
Re: K100 RT:n madaltaminen
Moro. Keulan laskeminen on helppo homma, löysäät molemmilta puolin kolmipalojen kuusiokoloruuvit ja liuútat teleskooppeja ylöspäin.
-Ile-
-Ile-