Sivu 1/1

K100 RT:n madaltaminen

Lähetetty: 15 Heinä 2013 20:18
Kirjoittaja purjehtija
Pyörä oli inasen liian korkea ja aina pysähtyessä piti katsoa tarkkaan, ettei kuoppa satu kohdalle. Mietin matalemman satulan asentamista, mutta keskustelupalstoilta löytyi maininta 30 milliä normaalia lyhyemmästä iskarista.
Sellainen löytyikin Englannista. Valmistaja on Hagon ja myyjä Motorworks LTD, motorworks.co.uk. Hintaa postikulujen kanssa oli 208,50 puntaa eli noin 250 euroa.
Panin iskarin juuri paikalleen ja kävin koeajolla. Täytyy myöntää, että oli erittäin hyvä ostos. Painopiste laski hieman alemmaksi ja nyt molemmat jalat yltävät maahan. Jossakin keskusteluissa kehotetaan laskemaan myös etupäätä, jotta ajo-ominaisuudet pysyvät ennallaan.
En huomannut ajossa mitään eroa. Kääntyminen onnistuu aivan yhtä kankeasti kuin ennenkin. Saattaa etupään madaltaminen jäädä, mutta suosittelen iskarin kokeilua, jos korkeus on ongelma. Remontti on helppo ja halpa istuimen vaihtoon verrattuna.

Re: K100 RT:n madaltaminen

Lähetetty: 15 Heinä 2013 20:40
Kirjoittaja Pekkavee
Hyvä homma, jos tuo auttoi.

Pyörän asento muuttuu hieman, jos perää laskee ja keulaa ei laske. Se muuttaa hieman ohjauskulmaa loivemmaksi eli ohjauksesta tulee hieman hitaampi vielä.
Sillä nyt tuskin on paljoakaan merkitystä normaaliajossa. Jos keulassa on esijännityksen säätö niin sitähän voi vähän löysätä, niin keula laskee alemmas.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Re: K100 RT:n madaltaminen

Lähetetty: 16 Heinä 2013 20:05
Kirjoittaja ilmari
Moro. Keulan laskeminen on helppo homma, löysäät molemmilta puolin kolmipalojen kuusiokoloruuvit ja liuútat teleskooppeja ylöspäin.

-Ile-