Sivu 1/1

R100 -82 keulan stefat ja ohjauslaakerit

Lähetetty: 08 Syys 2013 18:39
Kirjoittaja ÖÖ.
Tietääkö joku löytyykö noille jotain tyyppikoodia esim SKF:n listoilta?

Re: R100CS -82 keulan stefat ja ohjauslaakerit

Lähetetty: 21 Joulu 2013 11:13
Kirjoittaja tumo62
Moi

Minulla on museoitu R100CS talvilevossa tallissa.
Mukava kuulla,että muitakin CS omistajia on kerhossa.

En osaa SKF koodia kertoa,mutta sain hyvän nettisivun kaveriltani
tietää,liittyen BMW 740 -95 hankintani tukemaan.
Täältä löytyy varaosanumerot ja räjäytyskuvat pyöriin ja autoihin,
jopa vanhenpiinkin Bemuihin.
http://www.realoem.com/bmw/select.do" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: R100CS -82 keulan stefat ja ohjauslaakerit

Lähetetty: 06 Tammi 2014 17:53
Kirjoittaja ÖÖ.
Nyt homma kirkastuu. Ensinnäkin sen osalta että netin tyyppikoodivalitsin ohjasi väärää tyyppiin ja mun pyörä onkin oikeasti alunperin R100 eikä CS. RS katteet on joku aikaisemmista omistajista askarrellu paikalleen.

No kuitenkin stefat on paikallaan mutta laakerihomma on vielä kesken. Osaisko joku vinkata millasella ulosvetimellä saa laakerien ulkokehät irti rungosta? Tai olisko jollain antaa lainaan moista vehjettä?

Tähänmennesä kokeiltua: läpinaputtelu ei meinaa onnistua kun ei saa kiinni mistään. Dremelilä pikku vekit ja niistä naputtelemalla murtuu palasia.

Re: R100CS -82 keulan stefat ja ohjauslaakerit

Lähetetty: 06 Tammi 2014 19:26
Kirjoittaja Mikki
Soittele jos on kiire ja luulet puusepän osaavan neuvoa...
0400496865

Re: R100CS -82 keulan stefat ja ohjauslaakerit

Lähetetty: 09 Tammi 2014 00:02
Kirjoittaja ilmari
Moro. Ainakin GeeÄssässä nuo laakerien ulkokoolit oli vaikea irrottaa. Muistaakseni hioin kehän Dremelillä poikki niin irtosi. Jotku on myös irrottanut niitä hitsaamalla.

-Ile-

Re: R100CS -82 keulan stefat ja ohjauslaakerit

Lähetetty: 19 Tammi 2014 20:15
Kirjoittaja ÖÖ.
Oli tuossa hetken taukoa tallilta ja ehdin tilaamaan BMW bayeristä heidän suosittelemansa työkalun tuohon laakerihommaan mutta sillä ei tehnyt hevon hittojakaan.

Jatkoin dremelillä jauhantaa ja lopulta kun riittävän isolla meisselillä löi hahloon niin laakeri lähti pyörimään ja nousi ylös. Kokonaan poikki en saanut laakereita hiuttoa kun muuten olis tullu runkoonkin aika syvät viillot. Mitäköhän ovat Münchenissä ajatelleen kun ovat tuon keksineet?