Ismo Vaara kirjoitti:Kiitos linkistä Pekka.
Kyse on vain kuitenkin R1100 vaihdelaatikon kuorien sopivuudesta R1150 lohkon perään. Tai siis R1100 moottoriin sopivan propellin alennusvaihteen sopivuudesta.
Guy Wikström sanoi sen todennäköisesti sopivan, kun kytkintä ei ollenkaan ole, eikä kiinnityksiä runkoon tai takahaarukkaan.
Jaa, saattaisi se sitten onnistua.
Jos siis kytkimellä eikä vauhtipyörällä ole mitään väliä.
Eikä kampiakselin liitoksella laatikon vetoakseliin.
Pienellä selaamisella BMW Max Fichen sivuilla selvisi seuraavaa.
- R1100GS ja R1100S pyörissä on sama engine housing.
Ja noissa kanssa
- R1100S pyörässä ja R1150 pyörässä on sama vaihdelaatikon pääty nro 23 11 2 333 072
Ja myös noissa pyörissä
R1100S ja R1150 pyörissä on molemmissa 6-portainen laatikko, mutta laatikot ovat peräosaltaan erilaiset.
Näin ollen näyttäisi tosiaan siltä, että R1150 moottoriin saa kiinni R1100 laatikon.
Eli päättelyketju oli siis jotenkin noin:
R1100GS sama lohko kuin R1100S ->R1100S pyörän laatikko sopisi kiinnitykseltään myös R1100GS moottoriin -> R1100S pyörässä sama laatikon pääty kuin R1150 pyörässä -> R1100GS/R jne. laatikko sopii siis myös R1150 moottoriin.
No en tiedä oliko tässä mitään järkeä.
Kokeilemalla tuo selviää.
Kerro sitten meillekin miten hydrokopteriprojekti meni.
Pekka