Sivu 1/1

Pikku- Gessun renkaat

Lähetetty: 07 Helmi 2014 10:48
Kirjoittaja Honeyhat
TAAS pitää vaihtaa; eturenkaalla "vasta" 17600 km ja takarenkaalla 10500 km takana ja vielä pintaa jäljellä!!! Mutta kun ajokausi täällä maalla on maaliskuusta vuodenvaihteeseen, ei viitti pelleillä...
Alla on ollut nyt asvaltilla ja hiekalla erittäin hyviksi, toimiviksi ja kestäviksi (kts. yllä!) todetut Mezelerin Tourancet.
Nyt Tourancea saa kyllä vielä -toistaiseksi, mutta Tourance Next on tullut korvaavaksi renkaaksi -MIKSI?!

Mopokaupan huoltopäällikkö suositteli koittamaan Continentaalin Trail Attack'ia. Näkyy ko. kummi myös Kurapyöräilijöiden sivuilla kehutun. Vaan onko kenelläkään henk.koht. kokemusta renkaan kulutuskestävyydestä? Siittä en löytänyt tietoa. Entä muita kokemuksia?

Eli nyt on siis vaakakupissa Tourancet (kun vielä löytyy), Tourance Next'it tai nuo Contin Trail Attack'it...
Ajoalusta on 80% asvaltti ja 20% hiekkatiet.

Re: Pikku- Gessun renkaat

Lähetetty: 07 Helmi 2014 12:17
Kirjoittaja Kurahousu
Jos hiekalle meinaa hivenenkin niin tuo tavallinen Tourance kyllä näyttäisi olevan parempi vaihtoehto ja paljon halvempikin muihin verrattuna netistä tilattuna (mynetmoto: Tourance 139.94 € vs. Next 213.80 €).

TrailAttack ja TrailAttack2 ovat myös kalliimpia eikä ainakaan maastokelpoisuus Tourancen luokkaa. Kestävyydestä en tiedä mutta Tourance on hyväksi havaittu pienemmillä ja isommilla pyörillä.

Ulkonäköä jos haluaa niin onhan nuo Next ja TrailAttack gummit kivan näköset :roll:

Viestistäsi ei saa selvää minkä vuotinen ja mikä pyörä kysessä, vanha/uusi F650GS, F650GS Dakar, F800GS, R850GS, R1100GS, R80G/S,... noita pikkuisia on niin paljon.

EDIT: Tuolta toisesta viestistähän se malli löyty, -02 F650GS :D

:eatcorn:

Re: Pikku- Gessun renkaat

Lähetetty: 07 Helmi 2014 13:10
Kirjoittaja Honeyhat
Ulkonäöstä viis; enämpi painaa vaakakupissa se, että MP:n talvirenkaista sanotaan tieliikennelaissa että "...M+S TAI riittävän karkea rengas talviolosuhteisiin...". Enhän mä hangessa möyri enkä jäällä liukastele moisilla kummeila, mutta kun nuo sulat kelit on maaliskuusta tammikuulle, niin nuo Tourancet on varmaan Huomattavasti helpompi selittää mahdollisille pysäyttäjille "riittävän karkeiksi" verrattuna Next'iin tai Trail Attack'iin...
Toisaalta; miten kirjava käsite sitten on tuolla tien päällä partioivilla yksiköillä tuo "riittävän karkea"...
Ja kolmanneksi; kun asiallisesti ajelee sulakelillä joulukuussa, niin mahtanevatko edes pysäyttää tarkistaakseen tuon "riittävän karkeuden"... :D