Uusi BMW:n harrastaja.
Uusi BMW:n harrastaja.
Heippa vaan kaikille. Olen ajanut motskarilla vuodesta -72 joka kesä ja vähän talvellakin. Kokemus on lähes täysin japanilaisista ja hieman amerikkalaisistakin pyöristä. Nyt sitten olen joutunut hankkimaan ensimmäisen BMW-merkkisen päristimen. Pyörä on 85-mallinen K100RT. Mittarissa 86.000 km ja seissyt yli 10 vuotta navetan vintissä. Jäi seisomaan kuulemma käyntihäiriön vuoksi. Tarkoitus on saada vekotin museokuntoon ja -rekisteriin. Hieman siistimistä on , mm hiiri on tehnyt pesän moottorin päälle ja syönyt johtosarjaa nälkäänsä. Jos Helsingin suunnalla on joku joka on harrastellut K-malleja niin saa tulla tallillani Malmin suunnalla vaikka käymään ja ihmettelemään löytöäni. Käyntiin pitäisi ensin saada ja kaikki mahdolliset huollot tehdä ennen kuin kesä tulee. Muidenkin spekulointeja hankkeen järkevyydestä on mukava lukea. -ILKKA-
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: Uusi BMW:n harrastaja.
Ei muuta kuin varaosia metsästämään ja rassailemaan Pistä ihmeessä kuvia projektista.
Re: Uusi BMW:n harrastaja.
No nyt se jo pärähti hetkeksi käymään. Ruiskukonekin voi näköjään käydä ilman pensatankkia. Laitoin sitten tankin ja letkut kiinni ja hain kannulla bensaa. Halpis-buusterista loppui hönkä ennen kuin kone lähti käyntiin ja ilmeisesti tulpat kastuivat jatkoyrityksissä. Minkä kokoinen tulppa-avain on sopiva kun auton iso ja pieni avain on sopimattomia eikä nyt muita löytynyt tallilta? Löytyykö keltään koko alkuperäistä työkalusarjaa? Miten moottoriöljyn määrä tarkistetaan? Öljytikkua en ole löytänyt mistään. Sähkölaitteet toimivat jo äänimerkkiä ja etu-/takavaloa lukuunottamatta. Turhan paljon on Saksan insinööri laittanut sähköjohtoa ym -laitetta tällaseen motskariin. Kuvia voisin laittaa mutta enpä nyt keksi miten niitä liitetään tähän. Viikonloppuna meinasin ajaa koeajoa mutta lumisateita lupailivat.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Uusi BMW:n harrastaja.
Moottorin oikealla puolella on öljysilmä, josta oljyn taso tarkastetaan pyörän ollessa keskituella.
Multa löytyy paljon purkuosaa, ehkä myös tulppa-avain?
Käytä pyörässäsi lyijyn korviketta joka kolmanteen tankilliseen.
Se iso punainen varoitusvalo keskellä mittaristoa on taka- ja jarruvalon toiminnan merkkivalo, joka sammuu, kun käytät molempia jarruja kerran.
Sulla on enää 14tkm ja sisäänajo on suoritettu, sitten alkaa kilometrien keruu.
Soita työaikana. 040 5524515
Multa löytyy paljon purkuosaa, ehkä myös tulppa-avain?
Käytä pyörässäsi lyijyn korviketta joka kolmanteen tankilliseen.
Se iso punainen varoitusvalo keskellä mittaristoa on taka- ja jarruvalon toiminnan merkkivalo, joka sammuu, kun käytät molempia jarruja kerran.
Sulla on enää 14tkm ja sisäänajo on suoritettu, sitten alkaa kilometrien keruu.
Soita työaikana. 040 5524515
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Uusi BMW:n harrastaja.
Kiitos vaan tiedoista Ismo. Ootkin tuttu mies: Kävin joskus hakemassa Tuutin keulan sinulta. Tie on tuttu. -ILKKA-
Re: Uusi BMW:n harrastaja.
Jos sinulla tulee tarvetta (halua) alkaa säätämään venttiilien välyksiä siitä koneesta niin minulta löytyy kalut siihen ja muutamia prikkojakin. Vapaasti noudettavissa. Laita yksityisviestiä jos haluat ne.
Re: Uusi BMW:n harrastaja.
Nyt tarviis oikeasti viisaampien apua. Mistähän jatkaisi vian etsintää? Kone ei lähde käymään vaan pikkuisen lupaa ja pakoputkesta kuuluu pötsähdys aivan kuin tulpanhatut olisi väärässä järjestyksessä. Tulpat kastuvat niin pahasti että pakoputken alle tulee pieni pensalammikko kun muutaman kerran yrittää starttausta. Tankissa on muutama litra uutta pensaa ja moottori on kerran käynyt monta sekuntia ilman pensatankkia. En ymmärrä nykyajan ruiskuhömpötyksistä mitään kun ei ole tarvinnut ennen näitä korjata.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Uusi BMW:n harrastaja.
Jokin pitää ilmeisesti ruiskusuuttimen, yhden tai useamman, mangneettiventtiileitä auki. Ehkä pitkä käyttämättömyys on jumittanut niitä. Ota ne kaikki irti ja vie ruiskukorjaamolle tutkittavaksi ja puhdistettavaksi.
Ja jos on kuolleita inkkareita kanootissa, tuu hakemaan multa eläviä.
Ja jos on kuolleita inkkareita kanootissa, tuu hakemaan multa eläviä.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Uusi BMW:n harrastaja.
Onko niiden suuttimien toimintajännite 12 volttia? Niitähän voisi koittaa irrallaan suoraan akusta napsahtaako ne kun virran kytkee päälle. Näin vanhassa systeemissä ei varmaan ole mitään OBD-liitintä mistä voi mitata kaiken mikä sähköllä toimii? En ihan heti lähde oikealle korjaamolle mitään viemään kun tämähän on harrastemoottoripyörä.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Uusi BMW:n harrastaja.
On 12v. Mitään töpseliä ei ole. Vasta Motronickissa oli automaattivalehtelija.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Uusi BMW:n harrastaja.
Suuttimien kärjet liikkuu kun sormella painaa samalla kun kytkee virran akusta. Otin suuttimet irti ja huomasin että niiden tiivisteenä olevat O-renkaat on aivan kivikovia. Uusia ei löydykään tavallisesta autotarvikeliikkeestä vaan oikeasta tiivisteliikkeestä. Lähtöhinta 4,05 euroa kappaleelta. Onneksi myyjä antoi pyörämiehelle veljesalennusta. Seuraava tarkastuskohde olisi kai paineensäädin mutta se vaatii enemmän purkamista kun ei silmällä näe mistään suunnasta kurkistelemalla. Toivon että löytyy joku tukossa oleva letku tai muu mekaaninen vika, elektroniikan vika jää minulta korjaamatta.
Re: Uusi BMW:n harrastaja.
Oireet kuulostavat kovin tutuilta; vilkaise viestiketjua TÄÄLTÄ.TuuttiK1 kirjoitti:elektroniikan vika jää minulta korjaamatta.
Noita bokseja saa ~100;- Saksasta.
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
Re: Uusi BMW:n harrastaja.
Kiitos vaan. Oireet samat minunkin pyörässä. Tulpat kastuu kun käyttää bensapumppua mutta kun laittaa letkun päähän pienen suppilon ja kaataa pullosta bensaa siihen niin toimii normaalisti. Pitää kai ruveta aivolaatikkoa etsimään.
Re: Uusi BMW:n harrastaja.
minulla olis 2kpl kys. bokseja H.80€/KPL.NOUTOHINTA LAHTI/HML PENTTI SAARINEN P.0400-352895
Re: Uusi BMW:n harrastaja.
Kaupat sovittu yhdestä boksista. Haen mielelläni Lahdesta jos tuohon hintaan saa. Katsotaan pyhien jälkeen miten on kiireitä. -ILKKA-