Sivu 1/1
Alkoi tökkimään...
Lähetetty: 19 Syys 2006 11:39
Kirjoittaja ilmari
Elikkä sain otettua vaihdelaatikon irti 2v gessusta ja öljyvuoto oli ilmeisesti peräisin yhdestä löystyneestä öljypumpun kannen pultista. Päätin samalla vaihtaa myös kampiakselin stefan mutta asennus alkoi tökkiä.
Millä keinoin stefan saa asennettua ehjänä paikalleen? Tämä ei ilmeisesti ole "teflon" stefa vaan ihan perinteinen.
Kytkin levyssä oli pintaa 2mm molemmilla puolilla. Onko ok?
Ja se "sekundar luft" kannattaa vissiin purkaa, kun on näin pitkälle päästy. Onko muita hommia mitä kannattaisi tehdä nyt samalla?
Lähetetty: 22 Syys 2006 10:30
Kirjoittaja Ismo Vaara
Stefan asennusta en osaa kirjallisesti neuvoa, mutta käytäthän liukastetta asennuksessa?
Kytkinlevy on uutena vähintään 5,5mm paksu, hylkyrajana on 4,5mm.
Muista vaihtaa sopivat suuttimet kaasarehin jos heität SL:n männikköön.
Lähetetty: 22 Syys 2006 11:49
Kirjoittaja ilmari
Öh tota oliko siis, että yhden pinnan hylkyraja ois ollut 4.5mm? Stefan sain paikalleen jo toissapäivänä, kun hioin reunaa vähän viistoksi ja öljyn kanssa sisään. "SL":n jätin kuitenkin paikalleen mutta eltaantuneen varashälyttimen otin pois.
Vaihdelaatikko on jo paikallaan samaten tuo vanha kytkinlevy. Kardaanin jouduin kiinnittämään vaihdelaatikkoon "käsivarsi" momentilla, kun ei löytynyt sopivaa hylsyä. Tänään pitäis kasata loput voimansiirrosta.
Tällä foorumilla tuntuu olevan aika vähäinen osanotto tekniikkaan, ainakin jos vertaa VMPK tai kurapyöräilijöitten foorumiin.
Tarjoon Ismolle kaljat joskus.
Lähetetty: 22 Syys 2006 13:16
Kirjoittaja imma
ilmari kirjoitti:Öh tota oliko siis, että yhden pinnan hylkyraja ois ollut 4.5mm? Stefan sain paikalleen jo toissapäivänä, kun hioin reunaa vähän viistoksi ja öljyn kanssa sisään. "SL":n jätin kuitenkin paikalleen mutta eltaantuneen varashälyttimen otin pois.
Vaihdelaatikko on jo paikallaan samaten tuo vanha kytkinlevy. Kardaanin jouduin kiinnittämään vaihdelaatikkoon "käsivarsi" momentilla, kun ei löytynyt sopivaa hylsyä. Tänään pitäis kasata loput voimansiirrosta.
Tällä foorumilla tuntuu olevan aika vähäinen osanotto tekniikkaan, ainakin jos vertaa VMPK tai kurapyöräilijöitten foorumiin.
Tarjoon Ismolle kaljat joskus.
Uskoisin, että suurin osa meistä ei ole tekniikkaihmisiä, siksi vastauksia tulee vain niiltä jotka tietävät/osaavat jotakin. Ja hyvä niin.
Minäkin olen suurelta osin näitä ajomiehiä.
Vanhoista autoista ymmärrän enemmän.
Lähetetty: 22 Syys 2006 15:45
Kirjoittaja Vanhap
-Pähkäilin tuota suutinasiaa poistaessani omasta R100R:stä tuon SL-laitteiston. Kysyisinkin Ismo Vaaralta, että mikä poistossa aiheuttaa niin suuren seoksen muutoksen, että suutinkokoa täytyisi muuttaa. Niin, ja mihin suuntaan.Suuremmaksi vai pienemmäksi?
Lähetetty: 26 Syys 2006 09:49
Kirjoittaja Ismo Vaara
Saablari, kun joku lainas mun säätöarvokirjaa eikä ole vielä palauttanut.
Muistaakseni kuitenkin suuttimia täytyy suurentaa, jos SL:n ottaa pois. Muutos ei kuitenkaan ole suuri.
Kytkinlevyn(kaikki pinnat yhteen mitattuna) minimipaksuus on 4,5mm.
Kardaanin kiinnitysruuvit ovat muuten kertakäyttötavaraa, ns. venytysruuvit.
Omissa pyörissäni olen joskus käyttänyt vanhojakin, kierrelukitteella varmistettuna. En kuitenkaan suosittele.
Suosittelen TI-miehille korjausoppaan ostoa, ei tarvitse jokaista "säätöarvoa tai momenttia" kysellä!
Lähetetty: 26 Syys 2006 18:47
Kirjoittaja ilmari
Joo on mulla tuo haynesin kirja josta kyllä saa monumentit selville. Tosin kielellinen vajavuuteni rajoittaa opuksen tulkintaa kuten esim. noiden kartaanin pulttien uusimisen kanssa. Ja niin kuin sanoin, siihen ois pitänyt modifoida itse hylsä, kun on niin omituiset kannat.
Kokonaisuutena oli kuitenkin kohtuullisen helppo työ otta vaihdelaatikko pois. Koeajolla kytkin luisti ankarasti mutta sekin loppui itsestään. Liekö ollut asetelma jumissa?
Lähetetty: 27 Syys 2006 08:51
Kirjoittaja Ismo Vaara
Kysyä saa ja kannatta, jos on vähänkin epäselvää.
Kytkin joskus luistaa remontin jälkeen, ennenkuin on taas "hioutunut" kohdalleen.