Sivu 1/1
K1100RS -96
Lähetetty: 19 Helmi 2006 22:51
Kirjoittaja Jonni
Onko kellään kokemusta ohjaustangon korotuksesta K1100 RS pyörässä?
Haluaisin ajoasennon muutaman sentin pystymmäksi. Tarvitaanko johtojen / jarruletkun uusimista?
Onko kellään vinkkejä mistä sopivia korotuspaloja saisi. En kuitenkaan haluaisi menettää ohjaustangon "pehmeätä" kiinnitystä, pidän siitä.
Jonni
Lähetetty: 20 Helmi 2006 19:42
Kirjoittaja Ismo Vaara
Jortoja ei tarvitse pidentää, "ylimääräiset" on nippusiteillä mutkalla tankin alla. Jarruletkun ja vaijereiden pituuden riittävyys riippuu korotustarpeesta.
Korotuspaloja löytyy mm.:
www.wuedo.de
Lähetetty: 21 Helmi 2006 08:27
Kirjoittaja Kulkuri
Minulla on K 100 RS 16v, vaihdoin alkuperäisen tilalle K 75 tangon, kaapelit ja vaijerit riitti hyvin ja jarruletku juuri ja juuri. Ajoasento pitkillä matkoilla tuli huonoselkäiselle huomattavasti paremmaksi. En tiedä onko mitoitus K 1100 sama.
Lähetetty: 21 Helmi 2006 09:36
Kirjoittaja Ismo Vaara
Mitoitus on sama noissa neliventtiilimalleissa.
Lähetetty: 04 Touko 2006 20:16
Kirjoittaja Jonni
Ostin ohjaustangon korotussarjan Tokimotosta (hinta n. satanen). Sarja nostaa tankoa 45 mm ja sillä saa tankoa taaksepäin n. 25 mm. Asennus oli sinänsä helppo. Jarruletku tuntui kuitenkin sen verran kireältä, että vaihdoin tilalle 130 cm pitkän teräspunosletkun jonka toisen pään laitoin ABS II:n päähän ja toisen kahvaan. Käytin liittiminä banjoliittimiä molemmissa päissä. Jätin vanhan kuparisen jarruputken ja kumiletkun paikalleen (suojasin päät), jos joskus haluan palauttaa tangon alkuperäiseen asentoon. Ainoa pieni ongelma oli virtalukko. Se jäi alas ja piiloon. Leikkasin ohjaustangon päällä olevaan muoviin kolon etureunaan ja siirsin virtalukon pyöreän muoviläpyskän (se jossa lukee start off yms) lukkoon takaisin. Peitemuovin kiinnitys vaati pari kulmarautaa ja vähän virittelyä.
Ajoasento parani selvästi (minun 50 vuotiaalle selälleni) ja pyörä tuntuu aina vaan paremmalta!