Sivu 1/2

Ollako vai eikö olla...

Lähetetty: 26 Syys 2006 10:03
Kirjoittaja Ismo Vaara
Miten kerho on tällä hetkellä mukana edunvalvonnassa?
Onko BMW-kerhossa ollut keskustelua motoristien edunvalvonnasta?
Onko harkittu esimerkiksi liittymisestä SMOTOon tai johonkin muuhun kattojärjestöön?

Lähetetty: 27 Syys 2006 19:03
Kirjoittaja Pekkavee
Tuolla SMOTOssa on aika paljon jäsenetuja, mm lauttareiteille jne.

Jäsenmaksu on vissiin 1.70 euroa ekat 500 jäsentä ja siitä ylöspäin 1 euro per jäsen.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Lähetetty: 27 Syys 2006 23:05
Kirjoittaja Jukka M
Moi,

liputan Smoton jäsenyyden puolesta !

-Jukka Määttänen-

Lähetetty: 28 Syys 2006 08:33
Kirjoittaja Ismo Vaara
Ei tarvitse olla rekisteröitynyt yhdistys kuuluakseen SMOTOon. Varmistin tämän SMOTOn toiminnanjohtajalta Hannu Virralta.
Jos tämä tulee vuosikokouksen esityslistaan, Hannu lupasi tulla esitelemään SMOTOn toimintaa, vastaamaan kysymyksiin...jne.
Koitan yllyttää hänet keskusteluun täälläkin, mikäli mahdollista. Olisihan se hyvä tentata etukäteen ennen kokousta kunnolla!

Lähetetty: 28 Syys 2006 18:34
Kirjoittaja Hannu Virta
Ismo Vaara kirjoitti:Ei tarvitse olla rekisteröitynyt yhdistys kuuluakseen SMOTOon. Varmistin tämän SMOTOn toiminnanjohtajalta Hannu Virralta.
Jos tämä tulee vuosikokouksen esityslistaan, Hannu lupasi tulla esitelemään SMOTOn toimintaa, vastaamaan kysymyksiin...jne.
Koitan yllyttää hänet keskusteluun täälläkin, mikäli mahdollista. Olisihan se hyvä tentata etukäteen ennen kokousta kunnolla!
Tämä pitää paikkansa.

Rekisteröitymätön yhdistys voi liittyä kannatusjäseneksi. Kannatusjäsenkerhon jäsenet saavat kaikki samat jäsenedut kuin varsinaisten jäsenkerhojen jäsenet.

Jäsenmaksu määräytyy samoin.

Ainoa ero on että vuosikokouksessa ei ole äänivaltaa.

Tämä ei kuitenkaan kavenna aktiivisen kerhon todellista vaikutusvaltaa, koska esimerkiksi SMOTOn hallitukseen voidaan valita jäseniä myös kannatusjäsenkerhoista. Hallituksen jäsenten määrää per kerho ei ole myöskään rajoitettu, joten halutessaan BMW kerho voi esittää useampaakin hallituksen jäsentä.

Toinen kanava jolla aktiivinen kerho voi saavuttaa vaikutusvaltaa (vuosikokouksen äänivallan sijaan) on osallistua aktiivisesti eri työryhmiin. Joskus sanotaan että kaikki tärkeät päätökset tehdään liikelounailla tai saunassa. SMOTOssa käytännön asiat hoidetaan työryhmissä ja projekteissa. Niihin osallistuminen tuo todellista vaikutusvaltaa. Omasta mielestäni vuosikokouksen äänivalta on vain ”muodollista” ja todellinen vaikutusvalta on varsin helppoa saavuttaa olemalla aktiivinen.

Haluaisinkin esittää kutsun tulla SMOTOn kerhokonferenssiin ja syyskokoukseen 7-8.10 Turkuun. Sekä kokoukset että konferenssi ovat avoimia kaikille motoristeille jäsenyyteen katsomatta. Ennakkoilmoittautuminen on järjestelyiden näkökulmasta suotavaa.

Tässä tarkempia tietoja:

http://www.smoto.fi/syyskokous/index.htm

http://www.smoto.fi/kerhokonferenssi/index.htm

Siellä saisi aika hyvän kuvan siitä mitä SMOTO tällä hetkellä tekee ja mitä se voisi tarjota BMW kerholle, eli olisiko jotain muutakin syytä liittyä kuin uudet jäsenedut.

Terveisin

Hannu Virta
Toiminnanjohtaja
SMOTO
hannu.virta@smoto.fi
0400-956355

Onko tyyny hyvin?

Lähetetty: 04 Loka 2006 18:45
Kirjoittaja Ismo Vaara
"Kahvittelukerhoja" on liian monta tässä maassa. Tarvitaan aktiivisuutta, tai akktiivisuus on "ostettava" niiltä, ketkä meidän etujamme ajavat.

Edunvalvonta

Lähetetty: 05 Loka 2006 19:26
Kirjoittaja unski
Nythän parhaillaan ollaan käymässä keskustelua BMW-kerhon jäsenyyden jatkamisesta Euroopan BMW-Club:in jäsenenä.
Kerhohan maksaa em. kerholle vuosittain huomattavat summat jäsenmaksua ja saa sitä vastaan mm. oikeudet käyttää BMW-logoa ja on oikeutettu käyttämään itsestään BMW-kerhon "virallista asemaa" ja tuleehan jokaiselle jäsenelle "muoviläpyskä", jolla Euroopan puolella saisi joitain etujakin. Täällä kylmässä pohjolassa ko. etujen nauttiminen on vähän huonoa.
Nyt olisikin, ennen kerhon seuraavaa vuosikokousta hyvää aikaa jäsenkunnan käydä keskustelua; onko Euroopan kerhoon kuulumisesta sellaisia etuja, että siitä kannatta maksaa nykyisen kaltaista maksua? Tarkkaa määrää en tiedä, mutta se on kuitenkin huomattava kerhon vuosibudjettiin verrattuna.
Jos kerho kuuluisi sekä Euroopan kerhoon että sitten vielä SMOTOON niin kerhon vuosibudjetti taitaisi olla käytetty.

Niin, että olisiko esim. SMOTO hyvä vaihtoehto "Euroopan kerholle" ja tarvitaanko BMW-logoa kerhotoiminnassa ja onko virallisen BMW-kerhon status välttämätön kerholle?

Keskustelua asiasta.

Lähetetty: 06 Loka 2006 09:57
Kirjoittaja Ismo Vaara
Toimiikos toi "Euroopankerho" jotenkin moottoripyöräilyn hyväksi?
Kuuluuko se FEMAan tai johonkin muuhun kattojärjestöön?
Vai onko se vain tehtaan äänitorvi, joka kerää rahaa toimintaansa logon käyttöoikeuksia myymällä?

Lähetetty: 06 Loka 2006 12:59
Kirjoittaja Kulkuri
Kunkku kirjoitti:Tässä keskustelussa ollaan menossa takaperin puuhun. Kaikkien ei tarvitse tehdä kaikkea. BMW-kerhon idea on toimia merkkikerhona ja yhdistää/edistää bemaristien toimintaa. Mikään ei estä kuulumasta samaan aikaan johonkin toiseen kerhoon, joka pyrkii ajamaan koko moottoripyöräilysektorin etuja.
BMW-kerho on merkkikerho ja sellaisena pysyköön. Luonteva osa sitä on kuuluminen Euroopan kerhoon.
Olen täysin samaa mieltä, ja miksi kerhon rahoilla pitäisi avittaa Smoton taloussotkuja?

Lähetetty: 06 Loka 2006 14:49
Kirjoittaja Ismo Vaara
Minä hölmö kun olen luullut, että bemaristit ovat myös motoristeja! Ilmeisesti jotkut mieltävät bemaristit joksikin erilliseksi joukoksi joille ei motoristien ongelmat ja edunvalvonta kuulu!?
Ainakin Aprilia-, Ducati-, Honda-, HD-kerhot ovat jäseniä, mutta ilmeisesti he ovat "vaan" motoristeja.

Saisinko Kulkuri hiukan tarkennusta tuohon "taloussotku" juttuun?

Sitäpaitsi, onhan parin euron sijoitus "raskas" jos vaikka Tallinnanlautalta saa -10% ! :idea:

Lähetetty: 06 Loka 2006 21:38
Kirjoittaja Kulkuri
Ismo Vaara kirjoitti:Minä hölmö kun olen luullut, että bemaristit ovat myös motoristeja! Ilmeisesti jotkut mieltävät bemaristit joksikin erilliseksi joukoksi joille ei motoristien ongelmat ja edunvalvonta kuulu!?
Ainakin Aprilia-, Ducati-, Honda-, HD-kerhot ovat jäseniä, mutta ilmeisesti he ovat "vaan" motoristeja.

Saisinko Kulkuri hiukan tarkennusta tuohon "taloussotku" juttuun?

Sitäpaitsi, onhan parin euron sijoitus "raskas" jos vaikka Tallinnanlautalta saa -10% ! :idea:
Jos tilinpäätös osoittaa 48165,80 € miinusta ja perusteettomia matkakorvauksia osalta peritään takaisin ja osa ei niitä palauta, niin minun mielestäni on kysymys taloussotkuista, enkä ainakaan minä halua niitä olla maksamassa.
Kannattaisi nyt ensiksi lukea vaikka Smoton 11.3.2006 päivätty vuosikokouksen pöytäkirja.
Ainakin nämä faktat riittävät minulle ja tämä taitaa olla vain osa. Ja muistaaksen Bike lehdessä taannoin oli jo tästä artikkeli.

Lähetetty: 07 Loka 2006 11:44
Kirjoittaja hessu
Oma järjestäytymiseni on rajoittunut merkkikerhhoomme. Smoto on kiistatta kuitenkin suurin yhdistävä nimittäjä isolle joukolle motoristeja ja perustellusti toimii edunvalvojanamme, äänitorvenamme ja ajaa sellaisia arvoja, joihin ainakin allekirjoittanut helposti voi sitoutua. Osaltani olisin kannattamassa liittymistä.

Kulkuri tuo aiheellisesti esiin Smoton talouspulmat. Tuntematta tarkemmin toimintasuunitelmia, budjettia sekä hallituksen toimintaa, on vaikea arvioida ketkä ovat 'syyllisiä' ja mitkä kaikki tekijät ovat moiseen johtaneet. Asian pöydälle nostaminen vain osoittaa, että niistä pidetään asianmukaisella tavalla huolta. Asiaanhan voisi mainiosti ottaa kantaa ja vaikuttaa osallistumalla aktiivisesti toimintaan.

-hessu-

Lähetetty: 07 Loka 2006 12:59
Kirjoittaja Ismo Vaara
Tänään olisi ollut tilaisuus kysellä vaikka niistä "taloussotkuista" syyskokouksessa. Harmittaa kun en itse päässyt paikalle.

Olen SMOTOn jäsen kerhoni kautta ja yritykseni on kannatusjäsen. Jäsenmaksut ovat maksaneet itsensä moninkertaisesti takaisin jäsenetuina.

Lukekaapas aiheesta...

Lähetetty: 13 Loka 2006 16:47
Kirjoittaja Ismo Vaara
Kommentti vmpk:n saitilla: http://www.vmpk.fi/forum/index.php/topic,14466.15.html Klikkaa "alas", mutta kannattaa lukea myös muut kommentit.
Liikenne- ja viestintäministeriön Marja Rautavirta puhuu asiaa.
Motoristeja kyllä kuunnellaan, mutta yhdellä suulla! :idea: