Kyllä olen samaa mieltä Ismon kanssa siitä perän laakerivaihdon hankaluudesta.
Kuitenkin olen sitä mieltä, että siitä reikäperästä on tehty liian suuri numero sen
kestävyydestä. Viimeisin 1200 gessun perälaakerivaihdon jonka minä tiedän
vaihdettiin 150000 km kohdalla varmuuden vuoksi !!!
Luultavasti suurin syy sen ison laakerin pettämiseen on ylikuorma ja jos nyt koluaa
paikoissa jossa on saven ja hiekan sekaista märkää hietaa niin se ilmeisesti pääsee
sinne ison laakerin laakeripinnoille tuhoisin seurauksin.
Tällä hetkellä tietojeni mukaan huoltokorjaamolla laakerien ja työn hinta yht. n.300€ ?
Onhan niitä kuulemma hajonnut pienillä muutaman kymmenentuhannen kilometrin
jälkeen, mutta minä en ole tavannut sellaisen pyörän omistajaa, Olisi mukavaa jos
joku ta jotkut jolla on tällainen tapahtunut kertoisi täällä foorumissa?
Jos nyt katsotaan vaikka Marko Hemmilän kuvia australian matkalta jossa on kuva
siitä kuormasta ja olikohan vielä kyytiläinen matkassa, niin se pyöränkiinnityslaippa
joka oli ilmeisesti hänen pyörässä vielä alumiininen varmaan hieman ylikuormittui
mutta perälaakeri oli ok? Kyllä Landroverinkin rikki saa ajattelemattomuudella.
Eikä sen reikäperälaakerin vaihto kotioloissa ole vaikeaa, jos on taito hyppysissä,
tosin pitää valmistaa pari erikoislaippaa jotta saa sen sieltä pois.
Sitten pitää tietenkin tehdä itselle selväksi, harrastaako korjaamista omalla
pyörällä, mikä tosin monelle kuuluu myös tähän harrastukseen. myös minulla
jonkin verran. Omalla pyörälläni on nyt ajettu 38000 km ja lähden kohta pitemmälle
matkalle, jonka jälkeen pitäisi olla mittarissa noin 45000, jos se perälaakeri on
vielä kunnossa matkan jälkeen niin on se sitten kestänyt ainakin yhden ketjuratas-
paketin verran.
Minä ja varmaan moni muukin odottaa 1200 gessun sepustuksia pyörän vioista
koska paljon puhutaan negatiivistä, ei bemaristien toimesta, mutta kuinka paljon
niistä jutuista on mustamaalaamista. Rehellinen kritiikki on aina paikallaan.
Lisäksi jos sellainen pyörä- tai auto johon ei koskaan tulisi mitään vikoja olisi
aikamoinen myyntivaltti ja minulla olisi sitten jo kauan ollut sellaiset...