Mikä kysymys tää nyt oli. Eikös toi vannekoko määräydy pyörän käyttötarkoituksen mukaan.
Möhköenduroissa on isompi etupyörä, jotta sen hyrrävoimat olisivat isompia ja se pysyisi pystyssä paremmin vaikka hiekkateillä ja pehmeissä paikoissa.
21 tuumainen olisi kai kova sana vaikka R1100GS pyörässä. Jotkut ovat noita muutoksia kanssa tehneet.
Poliisipyöristä ei ole mitään huomioita.
Ehkä niissä on pinnavanteet koska pinnavanteet kestävät elämän kolhuja. Ne eivät ole heti solmussa jos osut johonkin reunakivetykseen.
Ihan esimerkkinä kerron, kun olin kerran Kuusamon lähellä kaahailemassa.
Eteen tuli metsäautotien silta. Siinä ei ollut mielestäni mitään varoitusta, että vaarallinen silta.
Kaahasin sataa sitä tietä, tuli silta eteen yllättäen. Sillassa oli lankut sivuilla autoja varten ja keskiosa jotenkin alempana.
Pamautin sinne keskelle ja pyörä hyppäsi ties mihin.
Kauhea pamaus koko pyörässä ja varsinkin takapyörässä.
Pystyssä kuitenkin selvisin.
Takalaukusta kaikki oluet ja kamat lensivät tien sivuun ja olin varma, että vanne on ihan solmussa.
Ei ollut.
Ei mitään muodonmuutosta pinnavanteeseen.
Matka jatkui iloisesti, mutta oluiden särkyminen kyllä harmitti.
Pekka