Sivu 1/1

K100:n mittariston vaihto tarvikemalliin

Lähetetty: 09 Touko 2014 08:39
Kirjoittaja HeikkiLukkari
'88 K100:n mittariston meinasin vaihtaa tarvikemalliin (Acewell, Koso tai vastaava) - mitä ongelmia edessä? K-malleissa ei taida enää olla sentään latauspiiri latauksen merkkivalon varassa, niinkuin ilmajäähyboxereissa, mutta onko muita "outouksia"? Eniten mietityttää vaihdenäyttö ja vapaavalo + starttaus (eli kiertääkö varotoimi "kytkin pohjassa tai vaihde vapaalla" mittariston kautta?).

Re: K100:n mittariston vaihto tarvikemalliin

Lähetetty: 13 Touko 2014 13:09
Kirjoittaja HeikkiLukkari
Ja vielä lisäihmettelynä: voiko alkuperäistä bensanvähyyden varoitusvalon anturia käyttää bensamittarissa? Mittaako lineaarisesti täysi --> tyhjä, vai onko vain ne pari raja-arvoa, missä sytyttelee bensavaloja?

Re: K100:n mittariston vaihto tarvikemalliin

Lähetetty: 13 Touko 2014 19:54
Kirjoittaja Ismo Vaara
HeikkiLukkari kirjoitti:Ja vielä lisäihmettelynä: voiko alkuperäistä bensanvähyyden varoitusvalon anturia käyttää bensamittarissa? Mittaako lineaarisesti täysi --> tyhjä, vai onko vain ne pari raja-arvoa, missä sytyttelee bensavaloja?
-88:ssa voi käyttää. -84 K100:ssa ei voi.

Re: K100:n mittariston vaihto tarvikemalliin

Lähetetty: 23 Elo 2014 14:21
Kirjoittaja HeikkiLukkari
Laiskana Pötkylänä (tm) päädyin pysyttelemään vakiomittaristossa; saa varmasti toimimaan kaikki varoitusvalot, vaihdenäytön etc. ja säilyttää km-lukeman (170.000 km) japaninpyöräilijöiden ihmeteltäväksi. Parilla "reikäraudalla" jos tiputtaisi mittaristoa reilun tuuman alemmaksi, olisi jo aika bueno.