K1600GT:n etuiskarin kitinä
K1600GT:n etuiskarin kitinä
Onko muilla ruvennu K1600GT:n etuiskari kitisemään? Ei kannata googlata "k1600gt suspension squeak". Tulee vaan mielipaha.
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Mulla kanssa alkoi pikkuisen kitisemään (lue harmitti ihan hirveästi), mutta alusta pehmeälle ja ajamaan tielle, missä heittoja, eli jousitus liikkui reilummin ja ääni pois. Huollosta sain tietää, että tuo johtuu iskarin varren kuivumisesta ja todellakin tuolla sain sen varre "putsattua".
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Jos kitinät alkaa singereissä vaivaamaan, niistä pääsee muuta melutasoa nostamalla!
Suorat putket tai Motörheadia soittimeen!
Suorat putket tai Motörheadia soittimeen!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Oletteko pesseet liuotinpesuaineella?
Ruiskaus CRC:tä ja kitinät loppuu.
Ruiskaus CRC:tä ja kitinät loppuu.
- vikisi
- Viestit: 4
- Liittynyt: 30 Huhti 2014 09:51
- Moottoripyörän malli: S1000XR
- Paikkakunta: Espoo, Southern Finland
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Satuin hiljattain valtuutetun BMW huollon tiskille samaan aikaan kun 'kolleega" valitti juuri tuosta kitinästä.
Huoltomies lähti purkki kädessä suihkuttamaan jotain etupäähän. En ehtinyt vilkaista mitä tavara oli, mutta tuntuivat olevan tietoisia miten homma fixataan.
Huoltomies lähti purkki kädessä suihkuttamaan jotain etupäähän. En ehtinyt vilkaista mitä tavara oli, mutta tuntuivat olevan tietoisia miten homma fixataan.
Viki
S1000XR 2016
S1000XR 2016
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Käytin pyörää määräaikaishuollossa ja huoltomies näytti mikä kohta etuiskarista täytyy voidella jos systeemi kitisee. WD-40 on passeli aine.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Mikä se täsmä kohde on, minä viime vuonna ruiskuttelin vähän joka paikkaan, ja päälle rytkytin etujousitusta, ja ääni katosi.
Nyt se alkoi taas kitisemään täällä Kroatiassa, ja olisi kiva tietää oikea voiteen kohde?
Lämmöt on alkaneet myös nousemaan, Grossglocknerille noustessa oli pysähdyttävä jäähdyttämään välillä, samoin Rijekan ruuhkissa. Ennen ei ole moista ilmiötä esiintynyt, mitään selvää syytä en ole löytänyt, flektit huutaa, nestettä on riittävästi ja syylarikin näyttää puhtaalta, pesin sen kyllä varmuuden vuoksi tänään, huomenna näkee että auttoiko. Jos ei, niin jonnekin BMW-huoltoon pitää pistäytyä, on se hankala vaiva esim. saksan ruuhkissa helteellä.
Onko muilla kokemuksia tuosta vaivasta?
Nyt se alkoi taas kitisemään täällä Kroatiassa, ja olisi kiva tietää oikea voiteen kohde?
Lämmöt on alkaneet myös nousemaan, Grossglocknerille noustessa oli pysähdyttävä jäähdyttämään välillä, samoin Rijekan ruuhkissa. Ennen ei ole moista ilmiötä esiintynyt, mitään selvää syytä en ole löytänyt, flektit huutaa, nestettä on riittävästi ja syylarikin näyttää puhtaalta, pesin sen kyllä varmuuden vuoksi tänään, huomenna näkee että auttoiko. Jos ei, niin jonnekin BMW-huoltoon pitää pistäytyä, on se hankala vaiva esim. saksan ruuhkissa helteellä.
Onko muilla kokemuksia tuosta vaivasta?
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Etupyörä irroittaa tiestä pikeä joka sekoittuu hiekan kanssa tukkivaksi mössöksi.
Syylarin pesu yleensä auttaa mutta joskus se on niin piessä että vaatii purkamisen ja perusteellisen liuotinpesun. Näin kävi kun kohtasin ilmiön eka kertaa. Tosin ensin epäiltiin termostaattia mutta se julistettiin syyttömäksi.
Tiheämmät pesuvälit auttaa, itse pesen painepesurilla varovasti. Ongelman syynä lienee liian lyhyt etulokari. Ostin jatkopalan joka auttaa jonkun verran mutta on liian kapea.
Syylarin pesu yleensä auttaa mutta joskus se on niin piessä että vaatii purkamisen ja perusteellisen liuotinpesun. Näin kävi kun kohtasin ilmiön eka kertaa. Tosin ensin epäiltiin termostaattia mutta se julistettiin syyttömäksi.
Tiheämmät pesuvälit auttaa, itse pesen painepesurilla varovasti. Ongelman syynä lienee liian lyhyt etulokari. Ostin jatkopalan joka auttaa jonkun verran mutta on liian kapea.
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Etuiskarin kitinän lääkitykseen olisi mukava saada lisätietoa. Yritin kerran ruiskutella liukastinta sinne eri kohtiin mtta kitinä on ja pysyy. Paitsi sateella. ilmeisesti oikea paikka jäi löytymättä. Vien torstaina RM Heinolle softan päivitykseen ja pitää muitaa kysyä asiasta.
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
RM Heinolla huoltomies laittoi voiteluainetta etuiskariin. Näyttää sulle oikean voitelukohdan kun muistat kysyä.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Siis ruiskuttiko iskarin männän varteen vai ylä- / alapään kiinnikeniveliin???
Minä käytin Kardalla pyörää huoltoasemalla, jossa oli autojen pesupaikka, irrotin kivisuojan, ja pestiin liuotinaineella ja varovasti painepesurilla. Tuo auttoi, ei ole lämmöt nousseet sen jälkeen. Siinähän oli juuri maantiepikeä niin, että osa kennostosta oli aivan tukossa, ja hiekkaa kivisuojan takana. Niitä ei vain huomannut pikakatselulla, kivisuojan ja suojaverkon takaa.
Minä käytin Kardalla pyörää huoltoasemalla, jossa oli autojen pesupaikka, irrotin kivisuojan, ja pestiin liuotinaineella ja varovasti painepesurilla. Tuo auttoi, ei ole lämmöt nousseet sen jälkeen. Siinähän oli juuri maantiepikeä niin, että osa kennostosta oli aivan tukossa, ja hiekkaa kivisuojan takana. Niitä ei vain huomannut pikakatselulla, kivisuojan ja suojaverkon takaa.
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Ruiskutti iskurin männän varteen alemman nuolen kohdalle.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Allekirjoitan tuon Kaitsun neuvon jäähdyttimen pesusta: kotiin tultuamme pesin pyörän ja erityisesti jäähdyttimen vielä kahteen kertaan liuottimella ja pesuletkulla ruiskuttaen, mutta ei tullut puhdasta. Purin myös tuo suojaverkon pois, jolloin pääsin pesemään jäähdyttimen kunnolla liuottimella ja varovasti tiskiharjalla myötäsukaan harjaamalla. Se piki-hiekkamoska on lujassa siellä lamelleiden välissä.
Itse ainakin tästä lähtien, kun tiedän ongelman, teen tuon toimenpiteen joka kerta ennen Etelä- / Keski- Eurooppaan lähtöä. Vaikka tuo jäähdytinhän voi tukkeentua jo muutaman kilometrin matkalla, jos tiellä on tuoretta asfalttia / pikeä / öljysoraa. Eikä se irtoa pelkällä vedellä. Siis jos katteissa tai pakoputkissa on pikipiseitä, tarkista myös jäähdytin, siellä niitä on todennäköisesti paljon enemmän.
Itse ainakin tästä lähtien, kun tiedän ongelman, teen tuon toimenpiteen joka kerta ennen Etelä- / Keski- Eurooppaan lähtöä. Vaikka tuo jäähdytinhän voi tukkeentua jo muutaman kilometrin matkalla, jos tiellä on tuoretta asfalttia / pikeä / öljysoraa. Eikä se irtoa pelkällä vedellä. Siis jos katteissa tai pakoputkissa on pikipiseitä, tarkista myös jäähdytin, siellä niitä on todennäköisesti paljon enemmän.
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
kaitsu kirjoitti:Etupyörä irroittaa tiestä pikeä joka sekoittuu hiekan kanssa tukkivaksi mössöksi.
Syylarin pesu yleensä auttaa mutta joskus se on niin piessä että vaatii purkamisen ja perusteellisen liuotinpesun. Näin kävi kun kohtasin ilmiön eka kertaa. Tosin ensin epäiltiin termostaattia mutta se julistettiin syyttömäksi.
Tiheämmät pesuvälit auttaa, itse pesen painepesurilla varovasti. Ongelman syynä lienee liian lyhyt etulokari. Ostin jatkopalan joka auttaa jonkun verran mutta on liian kapea.
Tulipa tehtyä euroopan reissu (~6200km) ja hitaassa ajossa yli 35 asteen lämmössä pyörän lämmöt nous tappiin muutan kerran.
Onneks muistin tän syylärin pesu jutun ja kävin pesemässä Italiassa paikallisella huoltoasemalla syylärin kevyesti molemmin puolin ja ongelmat loppu siihen. Tein pesun ilman mitää liuottimia.