Sivu 1/2
K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 16 Touko 2014 22:29
Kirjoittaja Mohawk
Onko muilla ruvennu K1600GT:n etuiskari kitisemään? Ei kannata googlata "k1600gt suspension squeak". Tulee vaan mielipaha.
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 01 Kesä 2014 10:27
Kirjoittaja Antti V
Mulla kanssa alkoi pikkuisen kitisemään (lue harmitti ihan hirveästi), mutta alusta pehmeälle ja ajamaan tielle, missä heittoja, eli jousitus liikkui reilummin ja ääni pois. Huollosta sain tietää, että tuo johtuu iskarin varren kuivumisesta ja todellakin tuolla sain sen varre "putsattua".
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 01 Kesä 2014 18:02
Kirjoittaja Ismo Vaara
Jos kitinät alkaa singereissä vaivaamaan, niistä pääsee muuta melutasoa nostamalla!
Suorat putket tai Motörheadia soittimeen!
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 05 Kesä 2014 15:00
Kirjoittaja Leppis
Oletteko pesseet liuotinpesuaineella?
Ruiskaus CRC:tä ja kitinät loppuu.
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 05 Kesä 2014 23:36
Kirjoittaja vikisi
Satuin hiljattain valtuutetun BMW huollon tiskille samaan aikaan kun 'kolleega" valitti juuri tuosta kitinästä.
Huoltomies lähti purkki kädessä suihkuttamaan jotain etupäähän. En ehtinyt vilkaista mitä tavara oli, mutta tuntuivat olevan tietoisia miten homma fixataan.
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 11 Kesä 2014 21:39
Kirjoittaja Mohawk
Käytin pyörää määräaikaishuollossa ja huoltomies näytti mikä kohta etuiskarista täytyy voidella jos systeemi kitisee. WD-40 on passeli aine.
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 24 Kesä 2014 22:11
Kirjoittaja jorma winter
Mikä se täsmä kohde on, minä viime vuonna ruiskuttelin vähän joka paikkaan, ja päälle rytkytin etujousitusta, ja ääni katosi.
Nyt se alkoi taas kitisemään täällä Kroatiassa, ja olisi kiva tietää oikea voiteen kohde?
Lämmöt on alkaneet myös nousemaan, Grossglocknerille noustessa oli pysähdyttävä jäähdyttämään välillä, samoin Rijekan ruuhkissa. Ennen ei ole moista ilmiötä esiintynyt, mitään selvää syytä en ole löytänyt, flektit huutaa, nestettä on riittävästi ja syylarikin näyttää puhtaalta, pesin sen kyllä varmuuden vuoksi tänään, huomenna näkee että auttoiko. Jos ei, niin jonnekin BMW-huoltoon pitää pistäytyä, on se hankala vaiva esim. saksan ruuhkissa helteellä.
Onko muilla kokemuksia tuosta vaivasta?
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 25 Kesä 2014 06:08
Kirjoittaja kaitsu
Etupyörä irroittaa tiestä pikeä joka sekoittuu hiekan kanssa tukkivaksi mössöksi.
Syylarin pesu yleensä auttaa mutta joskus se on niin piessä että vaatii purkamisen ja perusteellisen liuotinpesun. Näin kävi kun kohtasin ilmiön eka kertaa. Tosin ensin epäiltiin termostaattia mutta se julistettiin syyttömäksi.
Tiheämmät pesuvälit auttaa, itse pesen painepesurilla varovasti. Ongelman syynä lienee liian lyhyt etulokari. Ostin jatkopalan joka auttaa jonkun verran mutta on liian kapea.
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 25 Kesä 2014 06:13
Kirjoittaja kaitsu
Etuiskarin kitinän lääkitykseen olisi mukava saada lisätietoa. Yritin kerran ruiskutella liukastinta sinne eri kohtiin mtta kitinä on ja pysyy. Paitsi sateella. ilmeisesti oikea paikka jäi löytymättä. Vien torstaina RM Heinolle softan päivitykseen ja pitää muitaa kysyä asiasta.
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 27 Kesä 2014 03:01
Kirjoittaja Mohawk
RM Heinolla huoltomies laittoi voiteluainetta etuiskariin. Näyttää sulle oikean voitelukohdan kun muistat kysyä.
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 28 Kesä 2014 17:46
Kirjoittaja jorma winter
Siis ruiskuttiko iskarin männän varteen vai ylä- / alapään kiinnikeniveliin???
Minä käytin Kardalla pyörää huoltoasemalla, jossa oli autojen pesupaikka, irrotin kivisuojan, ja pestiin liuotinaineella ja varovasti painepesurilla. Tuo auttoi, ei ole lämmöt nousseet sen jälkeen. Siinähän oli juuri maantiepikeä niin, että osa kennostosta oli aivan tukossa, ja hiekkaa kivisuojan takana. Niitä ei vain huomannut pikakatselulla, kivisuojan ja suojaverkon takaa.
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 29 Kesä 2014 15:06
Kirjoittaja Mohawk
Ruiskutti iskurin männän varteen alemman nuolen kohdalle.
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 01 Heinä 2014 00:12
Kirjoittaja vikisi
Kiitos havainnollistavasta kuvasta!
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 06 Heinä 2014 13:43
Kirjoittaja jorma winter
Allekirjoitan tuon Kaitsun neuvon jäähdyttimen pesusta: kotiin tultuamme pesin pyörän ja erityisesti jäähdyttimen vielä kahteen kertaan liuottimella ja pesuletkulla ruiskuttaen, mutta ei tullut puhdasta. Purin myös tuo suojaverkon pois, jolloin pääsin pesemään jäähdyttimen kunnolla liuottimella ja varovasti tiskiharjalla myötäsukaan harjaamalla. Se piki-hiekkamoska on lujassa siellä lamelleiden välissä.
Itse ainakin tästä lähtien, kun tiedän ongelman, teen tuon toimenpiteen joka kerta ennen Etelä- / Keski- Eurooppaan lähtöä. Vaikka tuo jäähdytinhän voi tukkeentua jo muutaman kilometrin matkalla, jos tiellä on tuoretta asfalttia / pikeä / öljysoraa. Eikä se irtoa pelkällä vedellä. Siis jos katteissa tai pakoputkissa on pikipiseitä, tarkista myös jäähdytin, siellä niitä on todennäköisesti paljon enemmän.
Re: K1600GT:n etuiskarin kitinä
Lähetetty: 01 Elo 2014 12:13
Kirjoittaja Obelixxx
kaitsu kirjoitti:Etupyörä irroittaa tiestä pikeä joka sekoittuu hiekan kanssa tukkivaksi mössöksi.
Syylarin pesu yleensä auttaa mutta joskus se on niin piessä että vaatii purkamisen ja perusteellisen liuotinpesun. Näin kävi kun kohtasin ilmiön eka kertaa. Tosin ensin epäiltiin termostaattia mutta se julistettiin syyttömäksi.
Tiheämmät pesuvälit auttaa, itse pesen painepesurilla varovasti. Ongelman syynä lienee liian lyhyt etulokari. Ostin jatkopalan joka auttaa jonkun verran mutta on liian kapea.
Tulipa tehtyä euroopan reissu (~6200km) ja hitaassa ajossa yli 35 asteen lämmössä pyörän lämmöt nous tappiin muutan kerran.
Onneks muistin tän syylärin pesu jutun ja kävin pesemässä Italiassa paikallisella huoltoasemalla syylärin kevyesti molemmin puolin ja ongelmat loppu siihen. Tein pesun ilman mitää liuottimia.