RS ajoasennon parantelua

R-sarjan pyörät
Jukka M
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Syys 2006 21:57
Moottoripyörän malli: R1100RS
Paikkakunta: Paimio

RS ajoasennon parantelua

Viesti Kirjoittaja Jukka M »

Moi,

hankin kuluvan vuoden heinäkuussa R1100RS:n vuodelta -95, jolla nyt olen rullannut noin 7000 km. Olen ollut peliin varsin tyytyväinen, mutta jo alussa huomasin, että ajoasentoa pitää talven aikana justeerata vähän avoimemmaksi.
Ensin ajattelin pudottaa jalkatappeja alemmas, mutta sittemmin pitemmät taipaleet ovat osoittaneet, että ensin kannattaa nostaa selkää pystympään, niin niska väsyy vähemmän.

Onko kellään kokemuksia esim. Wunderlichin myymistä "raisereista", joilla saa tanko(j)a hiukan ylemmäksi ja taaemmaksi ?. Tämä olisi sangen elegantti tapa vaikuttaa asiaan ja se ei juurikaan muuttaisi kyseisin mallin eleettömän linjakkaan ohjaamon ulkonäköä.
Tietysti tällaiset hienosäädöt ovat aina henkilökohtaisia juttuja joihin vaikuttaa moni asia kuskin ruumiinrakenteesta lähtien.

Pitempi tie olisi vaihtaa yläkolmio ja koko ohjaustanko toiseksi mutta se johtaisi ilmeisesti isompaan remeltämiseen johtosarjojen yms. kanssa.

Kiitokset etukäteen,

-Jukka Määttänen-
Olli Kalske
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Elo 2006 19:30
Moottoripyörän malli: R1200 RT
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Olli Kalske »

Olet oikealla tiellä, W:n muutossarja hoitaa asian kaikkein sivistyneimmin. Kärsin itse aikanaan samasta murheesta RS:n kanssa. Originaali tuulilasi ala-asennossa ja tanko lähemmäksi, sitten alkoi nautiskelu.
Jukka M
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Syys 2006 21:57
Moottoripyörän malli: R1100RS
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Jukka M »

Kiitokset kommentista. Laitan palikat tilaukseen.

Jalkatappien osalta olen havainnut, että saappaankärjet (nro 46) ottavat kantatessa aika helposti asfalttiin kiinni. Ainakaan W:n luettelossa ko. malliin sopivia valmiita pudotussarjoja ei ehkä juuri siksi olekaan.
Sopivat osat on kuitenkin helppo koneistaa hyvälaatuisesta työkalualumiinista ja aion ne talven aikana tehdä ja kokeilla keväällä onko niistä hyötyä vai ei. Eipä tuo ota jos ei annakaan !

-Jukka Määttänen-
Vastaa Viestiin