BMW R1100GS kestää!
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
BMW R1100GS kestää!
Hank on saavuttamassa 500.000 mailin tavoitetta nyt Etelä-Afrikassa.
Tuolla lisää juttua Hankistä ja pyörästä
Minulla tuli 190.000 km täyteen tänään.
Itse olen kuitenkin ajanut noista vain 150.000 km.
Pekka
Tuolla lisää juttua Hankistä ja pyörästä
Minulla tuli 190.000 km täyteen tänään.
Itse olen kuitenkin ajanut noista vain 150.000 km.
Pekka
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: BMW R1100GS kestää!
En jaksa koko ketjua selata, mutta onko jossain mainittu mitä remppoja on ollut?
Sua varmaan harmittaa kauhiasti näin 150 000km:n jälkeen, että on tullut käytettyä halvempia öljyjä ja kulutusosia?
Sua varmaan harmittaa kauhiasti näin 150 000km:n jälkeen, että on tullut käytettyä halvempia öljyjä ja kulutusosia?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: BMW R1100GS kestää!
Sivulla 13 oli juttua siitä mitä sille on tehty.Ismo Vaara kirjoitti:En jaksa koko ketjua selata, mutta onko jossain mainittu mitä remppoja on ollut?
Sua varmaan harmittaa kauhiasti näin 150 000km:n jälkeen, että on tullut käytettyä halvempia öljyjä ja kulutusosia?
Linkki
Viesti #189
Kolme kytkinlevyä.
Perälaakereiden määrää ei mainittu. Kai niitäkin on ollut.
Perästä ei ole uusittu muita laakereita.
Laatikon sisäänmenoakseli uusittu 450.000 mailissa. Spoorit kai kuluneet.
Yksi kardaani uusittu, kun nivelet olivat jäykkiä ja Argentiinan reissu edessä.
Kardaanin nivellaakereita uusittu kanssa, aika usein itse asiassa. Mä uusin kardaanin etupään laakerit jossain 150.000 kieppeillä, mutta takanivelen laakerit ovat vielä alkuperäiset.
Etupyörän laakerit on mulla kanssa alkuperäiset.
Ai miten niin harmittaisi tuo Motox 20W50 öljyn käyttö? Se vaan jatkuu. Seuraavat 200.000 km ainakin
Huomenna on muuten 190.000 km huolto mulla edessä meidän kerholla.
Perään ja laatikkoon olen kyllä kokeillut Red Linen Shock Proof Heavyä. Se on hyvä vaihtoehto noihin.
Laatikko hiljenee mukavasti ja pelaa kanssa hienosti niin kuin sillä Motox 80W90 öljylläkin.
Ja perä kanssa. Käy vähän kylmempänäkin.
Mä uusin kytkinlevyn ja ison perälaakerin sadassa tonnissa varmuuden vuoksi. Ei olisi tarvinnut.
Nyt tiedän paremmin.
Pekka
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 29 Marras 2011 17:20
- Moottoripyörän malli: r1100rt
Re: BMW R1100GS kestää!
Onhan se pitkä matka, mutta en ikunaan kuuna päivänä usko, että tuon listan rempoilla on noin pitkälle päästy. Kun matka on yli 800 000 km, niin onhan siihen varmaan pari muutakin juttua tehty. Jos vaikka Pekka muistelet mitä kaikkea olet omalle pyörälle tehnyt ja kerrot ne tapahtumat viidellä. En mitenkään halua moittia pyörää. Onhan R1100 Bemut varmasti maailmankaikkeuden lujimpia pyöriä ja mukavia matkapyöriä. Kyllä munkin RT:llä on suorastaan ilo päästellä puolen Suomen halki ja ei vaan tunnu missään. Vaikea sanoa, että tarjoaako uudemmat pyörät jotain parempaa?
Kuka muuten olisi uskonut, että tämänkin värisellä epäluotettavuuden perikuvalla voi ihan oikeasti päästä näin pitkälle.
Kuka muuten olisi uskonut, että tämänkin värisellä epäluotettavuuden perikuvalla voi ihan oikeasti päästä näin pitkälle.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: BMW R1100GS kestää!
[quote="Pekkavee"]Ai miten niin harmittaisi tuo Motox 20W50 öljyn käyttö? Se vaan jatkuu. Seuraavat 200.000 km ainakin
quote]
Tämä olikin tarkoitettu sarkasmiksi niille jotka eivät voi hyväksyä pyöriinsä mitään muuta kuin "parasta ja kalleinta".
Harrastusten rahoitus on järjestetty yleensä niin, että joka lajissa voit maksaa halutessasi itsesi kipeäksi, kävelystä... golfiin!
quote]
Tämä olikin tarkoitettu sarkasmiksi niille jotka eivät voi hyväksyä pyöriinsä mitään muuta kuin "parasta ja kalleinta".
Harrastusten rahoitus on järjestetty yleensä niin, että joka lajissa voit maksaa halutessasi itsesi kipeäksi, kävelystä... golfiin!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: BMW R1100GS kestää!
Hieno saavutus Hankilta. Mäntsälän sirkku kannisto se vaan jaksaa pillittää kuin ämmät.
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: BMW R1100GS kestää!
No mun pyörälle on tehty seuraavaa perushuoltojen lisäksi, 190.000 km ja risat mittarissa:Ossi Viita-aho kirjoitti:Onhan se pitkä matka, mutta en ikunaan kuuna päivänä usko, että tuon listan rempoilla on noin pitkälle päästy. Kun matka on yli 800 000 km, niin onhan siihen varmaan pari muutakin juttua tehty. Jos vaikka Pekka muistelet mitä kaikkea olet omalle pyörälle tehnyt ja kerrot ne tapahtumat viidellä.
- Vaihdelaatikon hitsausta, 50.000 km, kun oikea takarungon kiinnikekorva murtui kovassa rysäyksessä routamonttuun, Kustannus jotain 150,- euroa. BMW suunnitteluvirhe, joka korjattiin R1150 pyörään.
- Hall-anturin vaihto. Hajosi omia aikojaan, koska sähköjohtojen eristeet murtuivat, niin kuin ne tekee, kun eivät kestä kuumaa siellä moottorin etupäässä. Jossain 130.000 km. Remontti maksoi jotain 50.- euroa, kun ostin Honeywell anturit ja kuumakestävät silikonijohdot kaupasta enkä sitä BMW Hall-anturilevyä, jotain 250.- euroa. Nyt ei enää hajoa, koska silikonijohdot kestävät 300 astetta kuumaa.
- oikean läppärungon korjaussarja Dan Catalta. Hinta 60.- euroa. 140.000 km.
- Perälaakerin ja kytkinlevyn vaihto 100.000 km kieppeillä. Ei olisi tarvinnut vaihtaa, molemmat olivat vielä hyvässä kunnossa. Kustannus jotain 250.- euroa osat.
- UUSI SYLINTERI, kun rikoin sen URAA!!:lla kaaduttuani puron ylityksen jälkeen kivikkoon. Kilometrit olivat kai 60.000 km. Ei ollut pyörän syy tuo. Kustannus jotain 600.- euroa.
- Swingin etulaakerit. 150.000 km. Kustannus 50.-
- kaasuvaijerin vaihto ja kytkinvaijerin korjaus tarvikesarjalla, Hinta ehkä 60.-
- Laatikon perällä oleva kytkimen käyttövipu meni poikki. Hitsattu kasaan. 20.- euroa ja laakeri 10 euroa.
Noi nyt tuli pikaisesti mieleen.
Kaikki hommat, paitsi laatikon ja kytkimen käyttövivun hitsauksen, olen tehnyt itse.
Kun sylinteriä ja laatikon korvan hitsausta ei lasketa, niin summa on 500.- euron ylimääräiset kustannukset 190.000 km matkalla. Ei paha.
Tuon kun kertoo sillä viidellä, niin summaksi saa 2500.- Ei ole paha mun mielestä ylimääräisinä kuluina korjauksista 800.000 km matkalla.
Perushuollot tehdään 10.000 km välein ja öljyt ja osat maksavat niihin jotain 80.- euroa yhteensä Motonetistä ja siinä on jo kallis Red Linen Heavy Shock Proof öljy mukana.
Bensasuodattimen vaihto perushuoltona 40.000 km välein, Hinta jotain 15.- euroa Motonetillä.
Ja ai niin laturin hihna kans 60.000 km välein, hinta 8 euroa Motonetissä.
Ilmansuodatin sitten joskus,jos muistaa 10.- euroa Motonetistä.
Etupyörän laakerit ovat vielä alkuperäiset, jota olen hieman ihmetellyt. Kestää.
Jarrupaloja sitten ratareissujen mukaan tai muuten kulutuksen mukaan.
Etuhaarukan stefoja kanssa vaihdettu muutamia.
Mulla on muuten alkuperäinen takaiskari vielä pyörässä. Olen ihmetellyt tuotakin, että koska se hajoaa. On mulla ostettuna siihen jo varaiskari.
Eteen ostin joskus Wilpersin.
Pekka
PS. Noi ketjupyörien omistajat aina haukkuvat, että BMW perälaakerit ei kestä. Ei kestä ketjutkaan. Just lähetin hemmolle Rovaniemelle BMW perälaakerin 75.- euroa ja stefan 15.- euroa (tarvikestefa) ja sillä perä tuli kuntoon ja matka jatkuu taas R1150GS pyörällä. Kai reilut 100.000 km ajettu pyörä. Ketjurataspaketti maksaa ainakin 200.- euroa ja niitä pitää vaihtaa kai 30.000 km välein.
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: BMW R1100GS kestää!
Sarkasmi on aika vaikea laji varsinkin MP palstoilla. Minä kyllä ymmärsin sarkasmisi, vaikka noin vastasinkin sulle.Ismo Vaara kirjoitti: Tämä olikin tarkoitettu sarkasmiksi niille jotka eivät voi hyväksyä pyöriinsä mitään muuta kuin "parasta ja kalleinta".
Pekka
Re: BMW R1100GS kestää!
Moi. Vaikkei nyt VARSINAISESTI liity mitenkään asiaan...
Soitin kaverille, jolla on reipas 150 tkm ajettu CBR honda, joku 1989 mallinen. Siihen on vaihdettu etuteleskooppien stefat ja kytkimen jousisarja, joka oli turhaa. Joku oli vaan pelotellut Jussia, että alkuperäiset jouset on muka liian löysiä.
Että voiko sanoa, että Honda CBR kestää?
-Ile-
Soitin kaverille, jolla on reipas 150 tkm ajettu CBR honda, joku 1989 mallinen. Siihen on vaihdettu etuteleskooppien stefat ja kytkimen jousisarja, joka oli turhaa. Joku oli vaan pelotellut Jussia, että alkuperäiset jouset on muka liian löysiä.
Että voiko sanoa, että Honda CBR kestää?
-Ile-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: BMW R1100GS kestää!
Sarkasmi nettipalstoilla on täysin epäonnistunutta vain silloin, kun kaikki tajuavat sen olevan vain sarkasmia.Pekkavee kirjoitti:Sarkasmi on aika vaikea laji varsinkin MP palstoilla. Minä kyllä ymmärsin sarkasmisi, vaikka noin vastasinkin sulle.Ismo Vaara kirjoitti: Tämä olikin tarkoitettu sarkasmiksi niille jotka eivät voi hyväksyä pyöriinsä mitään muuta kuin "parasta ja kalleinta".
Pekka
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-