K1200RS kannentiiviste?
Lähetetty: 21 Syys 2014 12:27
Syyläri laski täysin kiristämättömän (Huollon huolimattomuutta. Reklamoin huoltoliikkeelle) alaletkun klemmarin johdosta jäähdytysnesteen motarilla ulos. Jäähdytinnesteen lämpötilan merkkivalo syttyi. Puikkaisin heti liittymästä huoltoasemalle. Moottorin lämpötilan mittari ei ehtinyt nousta tappiin.
Onnistuin lisämään varmaankin täyden määrän nestettä syyläriin ja matka jatkui. Nyt olen ajanut vajaat tuhat kilometriä vahingon jälkeen.
Nyt samasta alaletkusta vuotaa jäähdytinnestettä. Vaihdon klemmarin. Tein muutaman kilometrin lenkin ja käytin pyörää paikalla: Alaletkusta purskahti uudesta kelmmarista huolimatta noin puolidesiä nestettä. Nyt olen kiristänyt klemmarin niin lujalle kuin kohtuudella uskalsin tehdä.
Olen purkanut alakatteen ja vasemman puolimmaisen katteen pois. Tarkoitus on käyttää (auto)huollossa pyörää, jotta voivat tarkistaa, onko syylärissä ylimääräisiä pakokaasuja. (Näin olen ymmärtänyt, että kannetiivistevuoto voitaisiin tarkistaa). Paisuntsäiliöstä en ole ylimääräistä paintetta tms. havainnut. Moottoriöljyssä tai jäähdytinnesteessä ei näy ylimääräistä värimuutosta tms.
Onko köörillä ajatuksia asian suhteen?
Jos huollossa eivät havaitse ongelmia, pitänee nestevuoto laittaa huonosti kiristetyn klemmarin syyksi ja ristiä käteni. Huoltoliike on joka tapauksessa mahdollisesta vauriosta vastuussa, mutta ongelmana on, että se sijaitsee muutaman sadan kilometrin päässä kotipaikkakunnaltani. Pitäisi saada jonkinlainen varmuus, ennenkuin vien asiaa eteenpäin.
Ja klemmarin avaaminen johtui sinänsä turhasta nokkaketjun laahaimen vaihdosta 60 tkm:n huollossa.
Onnistuin lisämään varmaankin täyden määrän nestettä syyläriin ja matka jatkui. Nyt olen ajanut vajaat tuhat kilometriä vahingon jälkeen.
Nyt samasta alaletkusta vuotaa jäähdytinnestettä. Vaihdon klemmarin. Tein muutaman kilometrin lenkin ja käytin pyörää paikalla: Alaletkusta purskahti uudesta kelmmarista huolimatta noin puolidesiä nestettä. Nyt olen kiristänyt klemmarin niin lujalle kuin kohtuudella uskalsin tehdä.
Olen purkanut alakatteen ja vasemman puolimmaisen katteen pois. Tarkoitus on käyttää (auto)huollossa pyörää, jotta voivat tarkistaa, onko syylärissä ylimääräisiä pakokaasuja. (Näin olen ymmärtänyt, että kannetiivistevuoto voitaisiin tarkistaa). Paisuntsäiliöstä en ole ylimääräistä paintetta tms. havainnut. Moottoriöljyssä tai jäähdytinnesteessä ei näy ylimääräistä värimuutosta tms.
Onko köörillä ajatuksia asian suhteen?
Jos huollossa eivät havaitse ongelmia, pitänee nestevuoto laittaa huonosti kiristetyn klemmarin syyksi ja ristiä käteni. Huoltoliike on joka tapauksessa mahdollisesta vauriosta vastuussa, mutta ongelmana on, että se sijaitsee muutaman sadan kilometrin päässä kotipaikkakunnaltani. Pitäisi saada jonkinlainen varmuus, ennenkuin vien asiaa eteenpäin.
Ja klemmarin avaaminen johtui sinänsä turhasta nokkaketjun laahaimen vaihdosta 60 tkm:n huollossa.