knuta kirjoitti:Moi C-A-D
Irroititko itse suuttimet vai veitkö pyörän kokonaisena hoitoon. Jos irroitit itse niin kuvaile irroitusta, onko hankala homma ja miten suuttimet on kiinnitetty ?
Kiitos.
Ruiskutukkihan on parilla 6mm:n pultilla kiinni kannessa. Ne irti ja tuleva & menevä bensaletku irti. Sen jälkeen tukki irtoaakin suuttimineen nitkuttamalla. Itse suuttimet vein tukin kanssa huoltoon, mutta tuossa tukissahan ne ovat kiinni pelkästään sellaisella klipsillä, joka lähtee pihdeillä irti.
En nyt jaksa muistaa vaatiiko ruiskutukin irrottaminen ilmakotelon irrottamisen, koska minulla se jo oli irti, kuten myös ilmakotelon irrottamiseksi poistamista vaativa vasen jäähdytyspuhallin. Se puolestaan muistaakseni vaatii vielä vasemman syylarin yläpään irrottamisen pidikkeistään pientä eteenpäin kippaamista varten. Selviää kun lähtee purkamaan...
Voin vielä tsekata korjaamokäsikirjasta, mitä sanovat tuosta purkamisesta. Päivitän tuon vielä tähän viestiin... Eli...
Remove fuel tank.
a ....................................................See Group 16
• Remove air outlet duct for left radiator.
• Use hose clamps, BMW No. 13 3 010, to close
off fuel hoses (4).
• Slacken hose clamps securing fuel hoses and
disconnect fuel hoses.
• Remove vacuum hose from cable ties (1, 3) and
slacken cable ties.
• Disconnect all four plugs of injection valves (2).
• Slacken screws and remove fasteners.
• Pull the injection rail with the injectors out of the
intake stubs
Eli ei tartte ottaa tuon mukaan ilmakoteloa irti. Pelkkä tankki ja vasen jäähdytyspuhallin... Ja nythän kun vilkaisin mikrofilmejä, muistin miksi vein tukin kanssa. Testasivat samalla sen tukin päässä olevan paineensäätöventtiilin toiminnan/aukenemispaineen.